Pharmena zaczyna ekspansję
Mocno wzrośnie liczba sklepów sieci Rossmann, w których można będzie kupić produkty firmy Pharmena (z 240 do 1050) oferującej takie marki, jak Dermena, Allerco i Thermi.
Pharmena planuje też pojawić się w sieci Carrefour, gdzie na pilotażowych stoiskach znajdą się jej dermokosmetyki i leki bez recepty (OTC).
Konrad Palka, prezes spółki, ma nadzieję, że za pośrednictwem dystrybutorów jego firmie uda się też wejść na bogate rynki Bliskiego Wschodu, gdzie rozpoczęła już procedurę rejestrowania kosmetyków, co zajmie ok. sześciu miesięcy. – Chcielibyśmy, aby kolejnymi kierunkami naszego eksportu był kraje Europy, Hongkong i Indonezja – dodaje. Pharmena ma już umowę z dystrybutorem z Monako, dla którego będzie produkować kosmetyki pod jego marką. W ramach dywersyfikacji chce także zaistnieć na rynku suplementów, prowadzi ponadto badania kliniczne nad własną substancją czynną do leków. Jak mówi Konrad Palka, finansowanie tych projektów jest już zapewnione, zaś ich pierwsze efekty ekonomiczne pojawią się w 2016 roku.