Peter Jackson sprzedaje firmę od efektów specjalnych za 1,6 mld dolarów

Peter Jackson słynie m.in. z Władcy Pierścieni / F
Peter Jackson słynie m.in. z Władcy Pierścieni / Fot. Władca Pierścieni, YouTube
Część nowozelandzkiego studia efektów wizualnych, współzałożonego przez zdobywcę Oscara i reżysera Petera Jacksona, została sprzedana za 1,6 miliarda dolarów. To bardzo ciekawa transakcja.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Oddział Weta Digital, który pracował nad filmami takimi jak Władca Pierścieni czy Avatar, został przejęty przez Unity. Co ciekawe, Unity to firma zajmująca się oprogramowaniem do gier wideo - czyli z zupełnie innej branży.

Sprawdź: MBTI

Technologia oferowana przez Unity stoi za takimi grami jak Call of Duty: Mobile czy Pokemon Go.

Firmy twierdzą, że umowa oznacza "zdemokratyzowanie" narzędzi do efektów specjalnych, jakie wykorzystywało Weta Digital. 

Stworzyli Golluma

Weta, której współzałożycielem jest Peter Jackson, znana jest z tworzenia animowanych postaci, takich jak Neyriti z Avatara, Gollum z serii filmów Władca Pierścieni i Cezar z Planety Małp. "Na półkuli południowej Weta jest naszą wersją Hollywood" - powiedział w wywiadzie dla BBC James Fletcher, krytyk filmowy z Sydney.

W ramach umowa firma zostanie podzielona, a jej aktywa technologiczne zostaną sprzedane Unity jako Weta Digital.

Biznes wykorzystujący efekty specjalne pozostanie natomiast odrębną firmą o nazwie WetaFX. Ma stać się jednym z największych klientów Unity.

Reżyser Peter Jackson wraz z artystami cyfrowymi i zespołem zostaną w Nowej Zelandii i nadal będą pracować z tego miejsca, tworząc filmy.

Inspiracje: Scarlett Johansson

Unity zapewnia oprogramowanie m.in. do tworzenia gier i zapowiedziało, że przekaże "niewiarygodnie wyrafinowane narzędzia do efektów wizualnych w ręce twórców i artystów z całego świata", umożliwiając im kształtowanie przyszłości metawszechświata (metaverse).

Termin metaverse wszedł ostatnio do głównego nurtu, po tym jak Facebook zmienił nazwę na Meta i zapowiedział, że będzie kładł nacisk na łączenie użytkowników poprzez rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość.

ZOBACZ RÓWNIEŻ