Patronaty. Luty 2020
fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2020 (53)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych
Firmy rodzinne to ostatnia ostoja kapitału prywatnego w Polsce! Dlatego stawka jest ogromna w obliczu trwającej masowo zmiany pokoleniowej biznesu. Mija 30 lat od przemian ustrojowych, w wielu firmach dochodzi do przekazywania rodzinnego biznesu w ręce młodego pokolenia. W niejednym przedsiębiorstwie pada pytanie: ,,Co dalej?’’. Jak sprostać odpowiedzialności stojącej przed każdą rodziną biznesową?
Jak przygotować firmę rodzinną na nowe wyzwania w 2020 r.? Odpowiedzi na te pytania udzielą właściciele znanych firm rodzinnych z Polski i zagranicy, 16 i 17 marca podczas VII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych w Poznaniu. Wartości i cele większości rodzin właścicielskich nie ograniczają się do ekonomii.
---
Ty i twoja marka online
Joanna Ceplin przygotowała specjalne szkolenie dla wszystkich osób, które myślą o rozwoju własnej marki osobistej w mediach społecznościowych. Spotkanie będzie szczególnie wartościowe dla tych, którzy albo nie rozpoczęli jeszcze na dobre swojej „kariery” w social mediach, albo nie wiedzą, jak rozwinąć swoją markę. Wśród głównych tematów szkolenia można wskazać m.in. główne zasady prowadzenia komunikacji na czterech platformach: Facebooku, Instagramie, YouTube i LinkedIn. Joanna Ceplin zaprezentuje różne sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców, a także pomoże w stworzeniu strategii skutecznej sprzedaży w mediach społecznościowych. Udzieli również porad w zakresie rozwoju na powyższych portalach.
Uwaga! Wszyscy czytelnicy „My Company Polska” mogą skorzystać ze specjalnej zniżki na udział w szkoleniu. Wystarczy wejść na stronę www.markaonline.pl, wybrać lokalizację i wprowadzić kod zniżkowy: MYCOMPANY, by skorzystać z 20 proc. rabatu. Najbliższe wydarzenia odbędą się 7.03.2020 we Wrocławiu i 6.06.2020 w Warszawie.
---
Przestrzeń do rozmów o finansach i inwestycjach
10–11 stycznia 2020 r. na PGE Narodowym w Warszawie odbyło się Forum Finansów i Inwestycji. Pierwsze tego typu wydarzenie w stolicy cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem – wzięło w nim udział się 4781 osób.
Podczas wydarzenia wystąpiło 60 wykładowców i prelegentów, którzy uczestniczyli w 45 wykładach i panelach. Poruszone zostały wszystkie najważniejsze obszary, w które można inwestować: giełda, waluty, surowce oraz nieruchomości. Oprócz tego eksperci podczas debat i prelekcji rozmawiali o problematyce finansów osobistych i zarządzania nimi oraz o długoterminowym oszczędzaniu pod kątem emerytury. Dodatkowo uczestnicy obecni na wydarzeniu mieli okazję zapoznać się z ofertą i działalnością 50 podmiotów, które miały stoiska na Forum Finansów i Inwestycji.
---
Zmiany w podatkach dla przedsiębiorców. Cykl bezpłatnych konferencji
Nowe zasady związane z rozliczaniem podatku VAT, zmiany w CIT i PIT, ale także wyzwania związane z wdrażaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych to główne tematy cyklu bezpłatnych konferencji organizowanych w polskich miastach.
Spotkania odbędą się w Białymstoku (31.01), Katowicach (05.02), Wrocławiu (06.02) i w Gdyni (11.02). Celem konferencji pod wspólną nazwą „Rozliczenia w firmie. Zmiany w podatkach 2020. Wdrożenie PPK” jest wsparcie przedsiębiorców w dostosowywaniu się do najważniejszych zmian w prawie – szczególnie pod kątem podatków i wdrażania PPK. Poprzednie cykle konferencji z udziałem przedstawicieli Krajowej Izby Doradców Podatkowych spotkały się z ogromnym zainteresowaniem uczestników reprezentujących środowiska związane z finansami firm.
W tym roku głównymi tematami będą split payment oraz zmiany w ordynacji podatkowej, KKS, CIT, PIT oraz VAT. Eksperci przedstawią również jak szybko i skutecznie wdrożyć PPK w firmie. Przedstawią również główne zagrożenia, jakie mogą wynikać z nieprawidłowej interpretacji przepisów oraz podpowiedzą, gdzie szukać oszczędności.
Spotkanie podzielone będą na cztery części: ● Zmiany w VAT (w tym biała lista podatników, obowiązkowy i dobrowolny split payment w praktyce, matryca stawek VAT, nowy JPK_VAT i likwidacja deklaracji, a także zmiany w kasach fiskalnych) ● Szybkie wdrażanie PPK w firmie ● Zmiany w CIT i PIT (w tym zmiany w podatku u źródła, ulga na złe długi i rozliczenia pracowników PIT 2020 r.), a także ● Zmiany w ordynacji, KKS i innych podatkach (w tym umowy o współdziałanie, sankcje VAT, wysyłka deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny oraz przegląd zmian w akcyzie).
Konferencje poprowadzą wykwalifikowani prawnicy i doradcy podatkowi zajmujący się tematyką finansów dla przedsiębiorców. Udział w spotkaniu będzie szczególnie wartościowy dla właścicieli przedsiębiorców i kadry zarządzającej – dyrektorów operacyjnych i generalnych, a także dla księgowych i dyrektorów finansowych firm.
Uwaga! O udziale w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy i więcej informacji dostępna jest na stronie: konferencje.mycompanypolska.pl.
---
Wybieram 590
W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw mamy już 2,1 mln podmiotów, a zatrudnienie w nich znajduje blisko 10 mln osób. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak stałego wsparcia konsumenckiego. O potrzebie edukacji w zakresie patriotyzmu gospodarczego przekonuje premierowa odsłona kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.
Zkażdej złotówki wydanej na polski produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 gr – wynika z analizy przygotowanej przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thorton na potrzeby kampanii „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.
Tylko co w tym wypadku znaczy „polski”? Produkty lub usługi wytwarzane w Polsce i – co ważne – przez firmy z polskim kapitałem. W przypadku produktów zagranicznych firm, ale produkowanych w Polsce kwota, która wraca do krajowej gospodarki wyniesie 76 gr. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych, a tylko sprzedawanych na terenie naszego kraju – jedynie 25 gr. Okazuje się, że gdyby rodzimi konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w gospodarce zostawałoby dodatkowo 6 mld zł rocznie. Zmiana w zachowaniach zakupowych o 10 proc. zaowocowałaby pozostaniem w naszym kraju dodatkowych aż 66 mld zł. Wniosek jest prosty: im więcej kupujemy polskich produktów, tym więcej środków zasila polską gospodarkę, a przy okazji poprawia sytuację finansową polskich firm.
Jak sprawdzić, czy kupujemy polskie towary? Każdy produkt ma swój unikalny kod kreskowy złożony z trzynastu cyfr. Te, które zaczynają się od 590 w zdecydowanej większości związane są z polskim rynkiem. Jeśli chcemy mieć 100-procentową gwarancję, że towar ma w pełni polskie pochodzenie, warto również sprawdzić miejsce jego produkcji.
Wypracowanie pewnych nawyków zakupowych w oparciu na prostym mechanizmie weryfikacji źródeł pochodzenia produktu jest pierwszym krokiem do budowania patriotyzmu gospodarczego. Z działania tego mechanizmu doskonale zdają sobie sprawę krajowi czempioni, którzy dołączyli do projektu. Stawiający od dawna w swojej strategii na rozwój polskich produktów i marek PKN
Orlen włączył się w kampanię jako partner strategiczny. – Patriotyzm gospodarczy to jest możliwość udostępnienia klientom polskich produktów. 85 proc. naszego asortymentu to produkty wyprodukowane w Polsce – podkreśla Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen.
Zwieńczeniem kampanii była akcja #sobotadlaPolski. Organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy zachęcali Polaków, żeby w sobotę 7 grudnia, podczas zakupów identyfikowali źródło pochodzenia i sięgali po polskie produkty i usługi.
W projekt byli zaangażowani również lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sieciowi sprzedawcy, którzy dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w mediach społecznościowych (#wybieram590 i #sobotadlaPolski) zyskali możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami i usługami.
W promocję patriotyzmu gospodarczego włączyli się znani z małego ekranu: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek czy Maciej Kurzajewski.
Swoje poparcie dla akcji wyrazili także m.in. minister rozwoju Jadwiga Emilewicz i premier Mateusz Morawiecki. Ten ostatni na swoim Twitterze napisał: „Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki”.
---
Jubileuszowy XV Kongres Consumer Finance o przyszłości rynku
5–6 grudnia 2019 r. w Centrum Giełdowym w Warszawie uczestnicy XV Kongresu Consumer Finance dyskutowali na temat wyzwań, szans i ryzyk, z którymi przyjdzie się zmierzyć rynkowi consumer finance w najbliższych dwóch-trzech latach.
Prezes Biura Informacji Kredytowej Mariusz Cholewa podczas prezentacji podkreślił m.in. wysoką relację kredytów konsumpcyjnych do PKB, wzrastającą liczbę wysokokwotowych kredytów gotówkowych udzielanych na coraz dłuższe okresy. O zagrożeniach dla rozwoju rynku CF opowiedziała Marta Penczar, dyrektor w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową. Podczas pierwszego dnia kongresu odbyły się również debaty o kierunkach ewolucji modeli biznesowych oraz odpowiedzialności na rynku consumer finance.
Zakończeniem pierwszego dnia KCF było ogłoszenie wyników konkursu Verba Veritatis dla autorów pracy dyplomowych, magisterskich i doktorskich z zakresu: etyki biznesu, społecznej odpowiedzialności biznesu, ładu korporacyjnego czy innowacyjności społecznej w gospodarce.
Drugi dzień kongresu to cykl debat, m.in. poświęconym zmianom legislacyjnym w 2020 r., wpływie nowych technologii na rynek CF oraz o problematyce wyłudzeń i bezpieczeństwie na rynku consumer finance.
Tegoroczna edycja Kongresu Consumer Finance została zorganizowana przez Gdańską Akademię Bankową oraz Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce we współpracy z Centrum Myśli Strategicznych.
---
Spotkanie prawników spółek giełdowych
Kolejna edycja Kongresu Prawników Spółek Giełdowych SEG odbędzie się 25–26 lutego 2020 r. w Centrum Kongresowym Hotelu Warszawianka w Jachrance.
Pierwszego dnia wydarzenia zaplanowane zostały dwa bloki tematyczne. W otwierającej debacie zaproszeni prelegenci przeanalizują Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (obowiązki notyfikacyjne; identyfikacja beneficjenta w grupie kapitałowej; ryzyka dla spółki i zarządu) oraz omówią wyzwania podatkowe dla prawników spółek giełdowych (wyjaśnienie nowych wymogów w zakresie podatków u źródła – WHT); schematy podatkowe (MDR) – czy i jakie znaczenie ma w praktyce funkcjonowanie spółek giełdowych; zarządzanie obowiązkami wynikającymi z przepisów o WHT i MDR; odpowiedzialność dotycząca WHT i MDR.
Podczas kongresu podjęta zostanie również problematyka restrukturyzacji z perspektywy dłużnika i wierzyciela (komunikacja z wierzycielami; dostępne opcje restrukturyzacji; zarządzanie relacjami akcjonariusza większościowego z mniejszościowymi) oraz zostanie zaprezentowany eVoting na walnych zgromadzeniach (nowe obowiązki spółek publicznych w zakresie organizacji walnych zgromadzeń; aplikacje KDPW w kontekście obowiązków informacyjnych spółek publicznych; święto akcjonariatu – jak mogą wyglądać walne zgromadzenia). Na zakończenie pierwszego bloku uczestnicy poznają mechanizmy zwiększające wpływ akcjonariuszy na spółki publiczne (polityka wynagrodzeń; ułatwienia wykonywania praw akcjonariuszy; polityki zaangażowania inwestorów instytucjonalnych).
Na zakończenie pierwszego dnia kongresu przeprowadzone zostanie fikcyjne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy „Zwykłej Spółki SA”. Po części merytorycznej uczestników zapraszamy do udziału w wieczorze ostatkowym połączonym z kolacją i zabawą przy muzyce.
Natomiast drugiego dnia kongresu, jak co roku, odbędą się dwie tury warsztatów tematycznych dotyczących zagadnień prawnych.
---
Nie daj się hejterom! Pokaż się w konkursie Innovation 2020
Jeśli twoje projekty wykraczają poza znane i stosowane dotychczas rozwiązania, jeśli tworzysz kampanie reklamowe z zaskakującym insightem, albo udoskonalasz swój produkt lub usługę, wdrażając nowe pomysły – nie przegap zgłoszeń do Innovation 2020!
Konkurs skierowany jest do biznesu, środowisk technologicznych, firm z zakresu marketingu czy mediów. Termin zgłoszeń mija 2 lutego. Uczestnicy mają do wyboru trzy kategorie: Innowacyjny Biznes, Innowacyjne Media oraz Innowacyjne Doświadczenie. W konkursie nagradzne będą działania dotyczące zaskakującego contentu, consumer experience oraz touchpointu.
Jury konkursu Innovation organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, w tym roku pod przewodnictwem Aliny Prawdzik (Innogy Innovation Hub), docenia idee i pomysły, które zmieniają lub mają szansę zmienić świat globalnie, jak i wpływają na lokalną rzeczywistość. Obok dużych, międzynarodowych koncernów konkurs nagradza również małe przedsiębiorstwa, w tym startupy, a także działania społeczne, tworząc tym samym zestawienie najciekawszych projektów realizowanych w danym roku na polskim rynku. Więcej informacji na stronie: www.innovation.sar.org.pl
Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.