Patronaty. Lipiec 2020
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2020 (58)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Czy kobiety są przygotowane na nową rzeczywistość? #WOMANUPDATE
#WomanUpdate to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna organizowana przez Future Collars i wspierana przez kilkadziesiąt firm oraz instytucji, dzięki której każda kobieta, bez względu na doświadczenie, wiek czy miejsce zamieszkania, ma szansę opuścić swoje dotychczasowe ramy i zdobyć kompetencje przyszłości.
Celem kampanii #WomanUpdate jest dotarcie do kobiet, które chciałyby się przebranżowić, zdobyć kompetencje przyszłości, a tym samym – zmienić kurs swojego zawodowego życia. A także do tych, które dotychczas były wykluczone cyfrowo, ale pod wpływem przyspieszonej rewolucji technologicznej czy też kryzysu postcovidowego nie mają już wyjścia i dla swojego własnego dobra powinny otworzyć się na świat nowych technologii. Zarówno dla jednych, jak i drugich kampania jest bazą praktycznej wiedzy i drogowskazem w kontekście możliwych ścieżek rozwoju i dalszej kariery.
Na potrzeby akcji powstała strona http://womenupdate.org, gdzie znajdują się: bezpłatny poradnik dla kobiet, które chcą zdobyć kompetencje przyszłości, dostęp do darmowych lekcji z kompetencji cyfrowych, w tym m.in. z zakresu: programowania, social mediów, digitalu, liczne materiały edukacyjne, wywiady z kobietami, które przebranżowienie mają już za sobą oraz liderkami w świecie IT.
W ramach kampanii przygotowano również konkurs, w którym do wygrania są testy osobowościowe i konsultacje z doradcami kariery.
– Kobiety mają wysoko rozwinięte kompetencje emocjonalne, które pozwalają im w fenomenalny sposób radzić sobie ze zmianami i niepewnością, ułatwiają pracę w grupie i przejmowanie odpowiedzialności. Do pełnego zestawu kompetencji przyszłości brakuje im zatem wyłącznie tych cyfrowych, do których zdobywania chcemy je zachęcić za sprawą naszej kampanii – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka i wiceprezes Future Collars, inicjatorka kampanii #WomanUpdate.
---
Europejski Kongres Gospodarczy 2020 w kilku odsłonach
Europejski Kongres Gospodarczy zyskał w tym roku nowy wymiar. Coroczna katowicka debata zyskała wersję internetową – EEC Online – a w dniach 2–4 września br. Grupa PTWP planuje organizację XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz European Tech and Start-up Days w formule tradycyjnej w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
– EEC Online to kilkadziesiąt debat poświęconych nowej gospodarczej rzeczywistości, ponad 100 przedstawicieli biznesu, rządu, samorządów i nauki. Wystąpienia, prezentacje, dyskusje 1/1 oraz komentarze i rundy pytań wraz z odpowiedziami – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach i European Tech and Start-up Days. – Zakres tematyczny, wciąż otwarty i rozwijany, to reakcja na szybko zmieniającą się sytuację w gospodarce. Debaty EEC Online z maja i czerwca stanowią wstęp do wrześniowego spotkania w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego – dodaje.
EEC Online jest odpowiedzią na sytuację, w jakiej nagle, za sprawą COVID-19, znalazła się gospodarka. Po raz pierwszy wymiana opinii odbyła się w formule zdalnej w dniach 18–20 maja br., gromadząc ponad 4 tys. zarejestrowanych uczestników. Sesje EEC Online w czasie rzeczywistym zostały odtworzone 316 tys. razy, każdorazowo w „wirtualnej” sali zalogowanych było średnio 1 tys. osób.
Druga odsłona EEC Online, w dniach 22–24 czerwca br., to znów trzy dni debat poświęconych dziedzinom, w których dokonają się obecnie największe zmiany, regulacje związane z lockdownem, środki Unii Europejskiej i finanse państwa, w tym tarcze kryzysowe dla przedsiębiorców oraz wnioski z pandemii, które warto obecnie formułować.
Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.