ONORG - współtwórca Grono.net wraca z nowym serwisem społecznościowym
Fot. materiały prasoweJak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym, ONORG to nowa platforma, która umożliwia użytkownikom łączenie się w społeczności, które podzielają ich pasje, zainteresowania i cele. Każda społeczność to prywatna przestrzeń, oddzielona od innych, w ramach której użytkownicy mogą prowadzić dyskusje, wymieniać spostrzeżenia i doświadczenia oraz tworzyć grupy tematyczne. ONORG pozwala także na organizowanie wydarzeń, tworzenie baz wiedzy w ramach społeczności, a także na wymianę prywatnych wiadomości.
Użytkownicy mogą dołączać do już istniejących społeczności, a także tworzyć własne – otwarte dla wszystkich lub dostępne tylko na zaproszenie. ONORG jest rozwiązaniem dla już istniejących społeczności, stowarzyszeń lub klubów. Z serwisu korzystają już m.in. Harvard Club of Poland, MIT Enterprise Forum CEE, czy Recruitment Open Community.
Administratorzy społeczności mogą aktywizować i organizować swoich członków, kontaktować się z nimi, moderować wypowiedzi i inne aktywności oraz realizować inne cele statutowe. Co więcej, za pośrednictwem ONORG mogą pobierać opłaty członkowskie i organizować zbiórki na konkretne cele, bez konieczności korzystania z narzędzi zewnętrznych.
ONORG koncentruje się na komunikacji między użytkownikami. W serwisie nie ma możliwości publikowania postów bezpośrednio w profilu użytkownika ani innych funkcji skoncentrowanych na gloryfikacji jednostki lub kolekcjonowaniu znajomych i obserwatorów. Aktywność użytkowników jest ściśle powiązana ze społecznościami, do których przynależą.
Współtwórcą ONORG jest Wojciech Sobczuk, współtwórca Grono.net – jednego z pierwszych serwisów społecznościowych w Polsce, powstałego 17 lat temu. W szczytowym momencie korzystały z niego 3 mln użytkowników. Współzałożycielem i pomysłodawcą ONORG jest też polski przedsiębiorca i inwestor Patrick Gajda. Startup jest obecnie rozwijany ze środków własnych założycieli. Serwis ONORG oraz aplikacje mobilne od strony technicznej tworzy polsko-amerykański software house Venture Devs, którego współzałożycielem jest Wojciech Sobczuk.
– Największe serwisy społecznościowe na świecie mają dziś miliardy użytkowników. Jednak tak duża skala nie ma znaczenia dla pojedynczego użytkownika. Przeciwnie, jest dla niego obciążeniem, a popularne portale i aplikacje mobilne służą dziś głównie jednostronnej komunikacji i rozwijają kult jednostki. Potrzeba merytorycznej rozmowy jednak nie zniknęła, a użytkownicy serwisów społecznościowych dalej łączą się w mniejsze grupy. ONORG ma być odpowiedzią na te potrzeby, platformą dla społeczności umożliwiającą swobodną i wygodną dyskusję, a pozbawioną algorytmów decydujących o tym, co i kiedy wyświetlać. W ten sposób chcemy wrócić do początków dyskusji w internecie. Nazwa ONORG wprost do tego nawiązuje, choć od tyłu – mówi Wojciech Sobczuk.
ONORG będzie także oferować komercyjne rozwiązania dla firm. Umożliwi im m.in. tworzenie własnych społeczności, pozwalających na wymianę wiedzy i udostępnianie informacji wewnątrz organizacji. Platforma pomoże też w komunikacji marek z konsumentami, umożliwiając im tworzenie społeczności klientów i fanów zainteresowanych konkretnymi produktami lub markami. Serwis umożliwi także reklamodawcom docieranie do społeczności, które wyrażą na to zgodę.