Muszkieterowie od podpisu

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 39
Grzegorz Wójcik i Tomasz Plata rzucili ciepłe posady i postawili na elektroniczny podpis wtedy, kiedy niewiele osób wierzyło, że się upowszechni. I wygrali. W ich projekt właśnie zainwestowały trzy banki: Alior Bank, BNP Paribas i PKO BP. Teraz szykują się na podbój Europy.

Autenti, platforma do autoryzacji dokumentów i zawierania umów w internecie, zdobyła już wiele nagród i pozyskała przeszło 250 klientów, wśród których znajdują się m.in. BNP Paribas, Ikano Bank, Siemens Finance, Vienna Life, PizzaPortal, Medicover czy PGE Lumi. Teraz 17 mln zł zainwestowały w nią trzy banki: PKO BP, Alior i BNP Paribas. A to otwiera spółkę na nowe rynki.

Zainteresowanie elektronicznym podpisem rośnie. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z zawierania umów online. Dokumenty podpisuje się jednym kliknięciem, nie trzeba ich drukować, przekładać kartek, stawiać parafek na kolejnych stronach, wysyłać i odsyłać, ani tworzyć papierowych archiwów. Nie jest też potrzebne specjalne oprogramowanie. Autenti nie wymaga nawet założenia konta na platformie. Wystarczy dostęp do telefonu i poczty elektronicznej, na którą dostanie się e-mail z linkiem, pod którym znajduje dokument gotowy do podpisania. Po jego weryfikacji i sprawdzeniu danych odbiorcy, wystarczy kliknąć przycisk podpisz, a w przypadku podpisu zaawansowanego wpisać wcześniej kod otrzymany SMS-em. Można to zrobić w dowolnym czasie, nawet w środku nocy, jeżeli w ciągu dnia zabraknie czasu. Podpisany dokument automatycznie wróci do firmy, która go wysłała. Dzięki Autenti jest więc szybciej i taniej. Zyskuje też środowisko.

Droga do sukcesu platformy wydawałaby się więc prosta, ale nie była – i trwała...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2020 (53)

Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie