MANGOPAY włącza Nethone do swojej grupy kapitałowej. Transakcję sygnuje Advent International
Hubert Rachwalski, fot. materiały prasoweStawiając strategiczny krok w stronę realizacji wizji bezpieczniejszego i pozbawionego zbędnej frykcji internetu, warszawska firma technologiczna Nethone połączyła siły z Grupą MANGOPAY, dostawcą infrastruktury płatniczej dla platform handlowych i marketplace'ów. Dzięki temu zespoły wspólnie rozszerzą ofertę infrastruktury produktowej o unikalną technologię profilowania sesji użytkowników oraz napędzany AI silnik decyzyjny, aby precyzyjniej przeciwdziałać fraudom i wyłudzeniom.
Internetowe platformy handlowe odpowiadają za ponad 2/3 globalnych transakcji e-commerce, co czyni je głównym celem oszustów. Jako zewnętrzni pośrednicy, platformy są jednocześnie wyjątkowo podatne na oszustwa. Aby efektywniej wykrywać zagrożenia i zapobiegać im w czasie rzeczywistym, jak również przewidywać przyszłe wzorce dynamicznie modyfikowanych działań oszustów, platformy handlowe potrzebują specjalistycznych zabezpieczeń bazujących na dużej ilości danych i sztucznej inteligencji. MANGOPAY i Nethone zaoferują - jak tłumaczą przedstawiciele podmiotów - pierwsze na rynku rozwiązanie tej klasy, skrojone na miarę specyficznych potrzeb platform handlowych i marketplace’ów. Na wdrożonych funkcjonalnościach mają skorzystać również podmioty niedziałające w tym modelu, Nethone będzie bowiem kontynuować dotychczasową działalność bezpośrednią skierowaną dla klientów finansowych, sklepów internetowych i innych podmiotów zmagających się z zaawansowanym technologicznie fraudem.
Zmiana zagrożeń w trafne i opłacalne decyzje biznesowe
Zestaw rozwiązań technologicznych Nethone opiera się na napędzanym uczeniem maszynowym silniku decyzyjnym, który umożliwia biznesom internetowym automatyczne podejmowanie świadomych decyzji i pomaga zabezpieczać każdy aspekt w podróży użytkownika — od wejścia na stronę lub do aplikacji, przez sekwencję zachowań, aż po płatność za towar lub zgłoszenie reklamacji. Decyzje są podejmowane na podstawie niskopoziomowych danych dotyczących sprzętu, oprogramowania, połączenia sieciowego, a także głębokiego zrozumienia zachowania użytkownika (biometria behawioralna) w interakcji z witryną/aplikacją. Dzięki analizie szerokiej gamy atrybutów w szczególności w przypadku urządzeń mobilnych rozwiązanie skutecznie identyfikuje niechciane przypadki. Na podstawie udostępnionych rezultatów implementacji technologii Nethone, rozwiązanie:
- umożliwia platformom bezpiecznie działanie, zapobiegając ponad 95 proc. przejęć kont (ATO), zmniejszając liczbę fałszywych kont, redukując wskaźniki oszustw, obciążeń zwrotnych (tzw. chargebacków) i nieautoryzowanych transakcji;
- wspiera rozwój biznesu, uwalniając potencjał sprzedaży, zwiększając współczynniki konwersji o ponad 26 proc., jednocześnie zmniejszając liczbę fałszywych odrzuceń z powodu podejrzenia oszustwa;
- pomaga budować wydajną pod względem operacyjnym i skalowalną platformę, redukując ręcznie weryfikowany ruch o 60% dzięki automatyzacji i lepszej precyzji klasyfikacji zagrożeń.
Zasilona w 75 mln euro (ponad 350 mln zł) Grupa, stawia przed sobą ambitne cele komercyjne. Środki zostaną także przeznaczone na innowacje, w tym także na stworzenie hubu technologicznego nad Wisłą. Celem Nethone jest dalsze rozwijanie autorskiej technologii profilowania Know Your User (KYU) oraz oferowanie jej coraz szerszej grupie klientów. Zaawansowane rozwiązania będą zapobiegać oszustwom i nadużyciom polityk promocyjnych i sprzedażowych (policy abuse), jednocześnie optymalizując zarządzanie silnym uwierzytelnianiem użytkownika (SCA) i weryfikację tożsamości dla płatności i transakcji online.
- Każda platforma musi mieć dogłębną wiedzę na temat swoich użytkowników w czasie rzeczywistym wzdłuż całej ścieżki klienta, aby skutecznie przeciwdziałać nadużyciom. Cieszymy się, że możemy powitać Nethone w Grupie i zaoferować zestaw zabezpieczeń przed oszustwami jako rozszerzenie naszej zyskującej na popularności infrastruktury płatniczej dla marketplace’ów. To kluczowy krok w naszej misji dostarczania platformom handlowym najlepszego rozwiązania zapewniającego im sukces komercyjny - komentuje Romain Mazeries, CEO MANGOPAY.
- Pozyskanie Advent International jako naszego nowego inwestora większościowego oraz dołączenie do rodziny MANGOPAY to olbrzymi kamień milowy na naszej ścieżce wzrostu, który umożliwi nam wkroczenie na wcześniej nieosiągalną trajektorię innowacji. To zasługa całego zespołu i z energią zabieramy się do pracy — podkreśla Hubert Rachwalski von Rejchwald, Prezes Zarządu i współzałożyciel Nethone. I dodaje: - Oprócz przyspieszenia własnej, dynamicznej ekspansji, Nethone zgodnie z założoną strategią, będzie pracować nad ogromnym potencjałem zidentyfikowanym wśród ponad 2500 istniejących klientów MANGOPAY. Wspólnie wykorzystamy naszą unikalną technologię Know Your User, udoskonalimy ją, aby oferować najlepsze na rynku rozwiązanie dostosowane dla internetowych platform handlowych.
Nethone, pod kierownictwem Huberta Rachwalskiego, nadal będzie wspierał klientów na całym świecie. Firma kontynuuje wizję budowania najlepszej w swojej klasie platformy antyfraudowej, zapobiegającej fałszywym płatnościom online i zabezpieczającej ścieżkę użytkownika, od rejestracji do regularnego korzystania z zakupionych usług. Cel, początkowo obrany przez Nethone w ramach Daftcode — polskiego venture buildera, został wsparty przez Atmos Venture, Aria i Innovation Nest podczas niedawnej rundy finansowania w wysokości 6,7 mln dol.