Jak rozwijać pracowników w małej firmie

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 68
Duża korporacja szkoli swoich pracowników systemowo, bo ma na to zasoby. Ale w małej firmie też można dbać o ciągły rozwój ludzi. Trzeba tylko wiedzieć jak.

Co możesz zrobić, żeby pracownicy byli zaangażowani i kompetentni? Tempo zmian sprawia, że często wiedza osób kończących studia jest już nieaktualna. Jednocześnie technologia, sposoby docierania do klienta, wymogi produkcji czy logistyki wymagają ciągłych zmian i dostosowywania się. Dodatkowo jeszcze na rynek pracy wkraczają roczniki, dla których rozwój jest jedną z ważniejszych życiowych wartości. 

Korporacje radzą sobie z tym wyzwaniem poprzez tworzenie ścieżek rozwojowych, monitorowanie potrzeb biznesu i samych pracowników, organizację szkoleń. 

Może się wydawać, że trudniej to zrobić w małej firmie, w której trudno będzie zebrać grupę sprzedawców czy kierowników na szkolenie tak, by miało to ekonomiczny sens. Jak zatem sobie z tym radzić? 

CZEGO POTRZEBUJĄ TWOI PRACOWNICY 

Pierwszym zadaniem jest określenie potrzebnych twoim pracownikom kompetencji. Nie mówimy tu o kompetencjach w rozumieniu uprawnień (np. do podejmowania decyzji), lecz o kwalifikacjach personelu. Rozumianych jako wiedza (czyli informacje niezbędne do pracy), umiejętności (doświadczenia praktyczne) i postawa (czyli nastawienie, sposób myślenia). 

Rozróżnienie to jest ważne, gdyż różne metody rozwojowe są dedykowane w swych założeniach różnym składowym kompetencji. Dlatego, żeby wybrać odpowiednie działania rozwojowe, musisz wiedzieć, czego tak naprawdę potrzeba twoim pracownikom (listę szkoleń wspierających poszczególne kompetencje znajdziesz w...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2019 (46)

Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie