Jak rozwijać pracowników w małej firmie
fot. Adobe StockCo możesz zrobić, żeby pracownicy byli zaangażowani i kompetentni? Tempo zmian sprawia, że często wiedza osób kończących studia jest już nieaktualna. Jednocześnie technologia, sposoby docierania do klienta, wymogi produkcji czy logistyki wymagają ciągłych zmian i dostosowywania się. Dodatkowo jeszcze na rynek pracy wkraczają roczniki, dla których rozwój jest jedną z ważniejszych życiowych wartości.
Korporacje radzą sobie z tym wyzwaniem poprzez tworzenie ścieżek rozwojowych, monitorowanie potrzeb biznesu i samych pracowników, organizację szkoleń.
Może się wydawać, że trudniej to zrobić w małej firmie, w której trudno będzie zebrać grupę sprzedawców czy kierowników na szkolenie tak, by miało to ekonomiczny sens. Jak zatem sobie z tym radzić?
CZEGO POTRZEBUJĄ TWOI PRACOWNICY
Pierwszym zadaniem jest określenie potrzebnych twoim pracownikom kompetencji. Nie mówimy tu o kompetencjach w rozumieniu uprawnień (np. do podejmowania decyzji), lecz o kwalifikacjach personelu. Rozumianych jako wiedza (czyli informacje niezbędne do pracy), umiejętności (doświadczenia praktyczne) i postawa (czyli nastawienie, sposób myślenia).
Rozróżnienie to jest ważne, gdyż różne metody rozwojowe są dedykowane w swych założeniach różnym składowym kompetencji. Dlatego, żeby wybrać odpowiednie działania rozwojowe, musisz wiedzieć, czego tak naprawdę potrzeba twoim pracownikom (listę szkoleń wspierających poszczególne kompetencje znajdziesz w...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.