Jak blefować doskonale o ekonomii
fot. Wikimedia CommonsBlefowanie jest jak rozsmarowywanie kawioru na pieczywie. Kawior jest drogi, gdy mamy go mało, należy dbać, aby rozsmarowywać kawior cienko a efektownie. Ten kawior to oczywiście strzępki wiedzy, którą mamy. Im jest jej mniej, tym ostrożniej musimy się nią posługiwać.
Blefowanie – jeżeli się dobrze zastanowić – jest wpisane w samą naturę bycia przedsiębiorcą. Podstawą skutecznego blefu w biznesie i handlu jest tworzenie „wrażenia” – doskonale znasz się na tym, co oferujesz. A z racji tego, że znasz się na rzeczy, zasługujesz na zaufanie i pieniądze. Kiedy jako przedsiębiorca zdobywasz jedno i drugie, myślisz sobie: chcę zdobyć jeszcze podziw. Możesz to zrobić z naszym poradnikiem. Uwaga! Przestudiowanie poradnika nie chroni przed czyimś blefem.
Urok ogółu i potęga szczegółu
Pierwsza zasada budzenia podziwu przy wykorzystaniu blefu mówi: rozmawiaj o czymś bardziej ogólnym niż własny biznes. Spoglądaj w kierunku spraw większych, takich jak: ekonomia świata, gospodarka kraju, nurty ekonomiczne. Twoja ambitna postawa, wynikająca z potrzeby przechodzenia od spraw szczegółowych do bardziej uniwersalnych, będzie nagrodzona zainteresowaniem i podziwem słuchaczy. Zapamiętaj: duszą blefu są uogólnienia. Im więcej ogólnych sądów wygłosisz, tym lepiej. Z doświadczenia wielu blefujących wynika, że w uogólnieniach nie trzeba stosować umiaru. Przeciwnie, przesada w wygłaszaniu ogólnych, wątpliwych, ale trudno sprawdzalnych sądów...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.