Jak blefować doskonale o ekonomii

fot. Wikimedia Commons
fot. Wikimedia Commons 2
Spotykasz się z ludźmi biznesu – przedstawicielami konkurencji lub potencjalnymi inwestorami? Chcesz zrobić na nich wrażenie człowieka kompetentnego, godnego zaufania, z horyzontami? Zacznij od błyskotliwej pogawędki na jakiś ważki temat, np. ekonomii. Nie znasz się? Najwyższa pora nauczyć się blefować. Oto przewodnik dla początkujących.

Blefowanie jest jak rozsmarowywanie kawioru na pieczywie. Kawior jest drogi, gdy mamy go mało, należy dbać, aby rozsmarowywać kawior cienko a efektownie. Ten kawior to oczywiście strzępki wiedzy, którą mamy. Im jest jej mniej, tym ostrożniej musimy się nią posługiwać.

Blefowanie – jeżeli się dobrze zastanowić – jest wpisane w samą naturę bycia przedsiębiorcą. Podstawą skutecznego blefu w biznesie i handlu jest tworzenie „wrażenia” – doskonale znasz się na tym, co oferujesz. A z racji tego, że znasz się na rzeczy, zasługujesz na zaufanie i pieniądze. Kiedy jako przedsiębiorca zdobywasz jedno i drugie, myślisz sobie: chcę zdobyć jeszcze podziw. Możesz to zrobić z naszym poradnikiem. Uwaga! Przestudiowanie poradnika nie chroni przed czyimś blefem.

Urok ogółu i potęga szczegółu 

Pierwsza zasada budzenia podziwu przy wykorzystaniu blefu mówi: rozmawiaj o czymś bardziej ogólnym niż własny biznes. Spoglądaj w kierunku spraw większych, takich jak: ekonomia świata, gospodarka kraju, nurty ekonomiczne. Twoja ambitna postawa, wynikająca z potrzeby przechodzenia od spraw szczegółowych do bardziej uniwersalnych, będzie nagrodzona zainteresowaniem i podziwem słuchaczy. Zapamiętaj: duszą blefu są uogólnienia. Im więcej ogólnych sądów wygłosisz, tym lepiej. Z doświadczenia wielu blefujących wynika, że w uogólnieniach nie trzeba stosować umiaru. Przeciwnie, przesada w wygłaszaniu ogólnych, wątpliwych, ale trudno sprawdzalnych sądów...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie