Impact’24 zaimponował rozmachem i światowym poziomem

Impact’24 zaimponował rozmachem i światowym poziomem
Nowe pokolenie przejmuje stery w biznesie, a Impact’24 bije rekord frekwencji. Inspirujące wystąpienia, sale wypełnione po brzegi, liderzy biznesu i speakerzy formatu Michelle Obamy - tak można podsumować najciekawsze wydarzenie biznesowe w naszej części Europy, które odbyło się 15-16 maja. Kolejna, X edycja Impactu 14-15 maja 2025.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Znanych i cenionych nazwisk jest tak wiele, że łatwiej wymienić kogo tu nie ma – mówi Krystian Wolak, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego i twórca Impact. - Śmiało można powiedzieć, że na dwa dni Poznań staje się areną wystąpień najważniejszych polityków, liderów biznesu, ekspertów i top-speakerów z całego świata, z czego 35 proc. to kobiety – dodaje.

Michelle Obama, Sanna Marin, Esther Perel, aktor i reżyser Jesse Eisenberg, amerykański historyk Timothy Snyder, noblista Didier Queloz, znany politolog Ivan Krastev - to tylko kilka nazwisk top speakerów, którzy w tym roku przyjechali na Impact’24.

- Impact, w bardzo krótkim czasie, stał się jedną z najważniejszych, jeśli nie najważniejszą konferencją w naszej części Europy. To miejsce, w którym spotykają się liderzy z całego świata, aby dyskutować o globalnych wyzwaniach, najnowszych trendach i poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. 23 ścieżki tematyczne, ponad 600 speakerów z całego świata z takimi nazwiskami jak Michelle Obama, Sanna Marin czy Timothy Snyder, mówią same za siebie. - mówi Aleksander Kutela Prezes Zarządu Ringier Axel Springer Polska.

Dwa intensywne dni wypełniły inspirujące wystąpienia, debaty, zamknięte spotkania biznesowe i warsztaty. Na 9 multimedialnych scenach wystąpiło 615 mówców i mówczyń. Ponad 80 godzin agendowych, 258 wystąpień i rozmów o przyszłości gospodarek i społeczeństw pozwoliły uczestnikom spojrzeć na świat z szerokiej perspektywy. Rozmawiano m.in. o sztucznej inteligencji, obronności i cyberbezpieczeństwie, technologiach w finansach, przemyśle 5.0, zdrowiu psychicznym, zielonej transformacji.

Ponad 2 tys. firm i 5684 uczestników wzięło udział w wydarzeniu. Zanotowano aż 115-procentowy wzrost ze sprzedaży biletów - to prawdopodobnie największy wpływy ze sprzedaży biletów w historii biznesowych eventów w Polsce!

- Organizacja tak prestiżowego wydarzenia potwierdza rangę Poznania - miasta przyjaznego i otwartego na zmieniający się świat. Nie bez powodu najlepsi eksperci i politycy z całego świata spotykają się właśnie tutaj. Impact generuje także duże przychody dla poznańskich przedsiębiorców z wielu branż - m.in. hotelowej, gastronomicznej, targowej czy handlowej. To są konkretne pieniądze, dzięki którym lokalne firmy mogą się rozwijać. - podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Impact przyciąga rozmachem, możliwością networkingu w gronie liderów, ale także nowoczesną formułą. Konkuruje ze światowymi eventami i wygrywa! W tym roku po raz drugi zdobył międzynarodowe nagrody branżowe Eventex - dwa razy złoto w kategoriach European Event i Thought Leadership i srebro w kategorii Positive Change Event. - Impact nie bez powodu stał się jednym z najważniejszych, najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń w naszym regionie. Kongres łączy międzynarodowy rozmach, multidyscyplinarne podejście i innowacyjny charakter. Dzięki dynamicznym panelom i wydarzeniom towarzyszącym jest efektywną platformą dla merytorycznej wymiany doświadczeń i networkingu. Każda kolejna edycja inspiruje i motywuje do działania - mówi Robert Dobrzycki, CEO and co-owner Panattoni Europe, UK, Middle East and India.

Jednym z głównych tematów Impact’24 była sztuczna inteligencja. W drugim dniu wydarzenia wicenaczelny “The Economist” Kenneth Cukier przekonywał, że aby móc najlepiej wykorzystać AI musimy mieć na uwadze także to, w jaki sposób oddziałuje ona na społeczeństwo - Mamy całe pokolenie, które teraz wie, że nie może ufać temu, co widzi online - powiedział.

O nowych trendach w handlu i o tym jak sztuczna inteligencja wpływa na handel cyfrowy opowiadał Nima Sepasy, starszy wiceprezes ds. innowacji w Mastercard. - Do 2030 r. sztuczna inteligencja stanie się tym, czym dzisiaj jest smartfon - rzeczą, z której korzysta każdy - przewidywał. Wyzwanie z nią związane polega jednak na tym, że to technologia podwójnego zastosowania. Mogą z niej korzystać również przestępcy. - Gdyby cyberprzestępczość była krajem, byłby to trzeci najbogatszy kraj na świecie - stwierdził i dodał, że nakłady, które firmy jak Mastercard muszą wydawać na cyberbezpieczeństwo są ogromne.

W ramach ścieżki Cybersecurity&Defence najważniejsi polscy generałowie i międzynarodowi eksperci zastanawiali się nad tym jak wzmocnić polską i europejską obronność oraz jaką rolę mogą w tym odgrywać nowe technologie, m.in. drony i sztuczna inteligencja. W stolicy Wielkopolski swą wiedzą dzielili się m.in. Haluk Bayraktar - szef największej tureckiej firmy zajmującej się technologią autonomiczną, Ron Clark - były dyrektor Rady Bezpieczeństwa Narodowego Białego Domu, były współpracownik CIA Tony de Mario, były szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego generał Rajmund Andrzejczak. Nie można dziś mówić o sprawach bezpieczeństwa nie spoglądając na Wschód. Problemy Europy Wschodniej wzięli pod lupę m.in. prof. Siergiej Miedwiediew, autor książki “Wojna made in Russia”, Aleksandra Poliwanowa, członkini nagrodzonego Pokojową Nagrodą Nobla Stowarzyszenia Memoriał, bułgarski politolog Ivan Krastev i amerykański historyk Timothy Snyder.

- Skoro jako kraj chcemy mieć realny wpływ na politykę europejską, a nawet nadawać jej ton, musimy stać się głosem Europy. Impact jest tym wydarzeniem, dzięki któremu przez dwa dni Europa, a nawet świat nadaje z Polski, z Poznania – tłumaczy Krystian Wolak, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego. Dzieje się tak, bo od lat konsekwentnie budujemy prestiż wydarzenia. Dzięki temu Impact stał się wizytówką Polski i jedynym z najważniejszych wydarzeń polityczno- gospodarczych w Europie – dodaje.

Podczas drugiego dnia Impact’24 mogliśmy posłuchać wpływowych kobiecych liderek. Była premier Finlandii Sanna Marin odpowiedziała na pytanie jakiego przywództwa oczekują młode pokolenia. - Skuteczne przywództwo zaczyna się od pasji. Od pasji i wiary, że można zmienić świat - podkreśliła. - Jeśli jesteś przywódcą najtrudniejszą rzeczą wcale nie jest bycie zdecydowanym co chcesz zrobić, najtrudniejsza rzecz to zaangażowanie w ten proces wszystkich, którzy muszą być w niego zaangażowani - dodała.

Punktem kulminacyjnym drugiego dnia i całego wydarzenia wydarzeniem było wystąpienie Michelle Obamy, która po raz pierwszy odwiedziła Polskę by wziąć udział w Impact’24. Była pierwsza Dama Stanów Zjednoczonych uczestniczyła w moderowanej dyskusji z Valerie Jarrett, byłą doradczynią Baracka Obamy i CEO Obama Foundation, prywatnie swoją mentorką i przyjaciółką. Michelle podzieliła się swoimi refleksjami na temat życia, polityki, społecznej odpowiedzialności, roli kobiet w społeczeństwie. Wystąpienie zakończyła przesłaniem skierowanym do kobiet i do mężczyzn. - Nie staraj się być mężczyzną w damskim garniturze. Nie czuj, że przywództwo polega na dostosowywaniu się do męskiej energii lub poglądów niektórych liderów. Musimy to zmienić, musimy wnieść nasze pełne kobiece “ja” do wszystkiego co robimy i robić to z odwagą i dumą - apelowała do kobiet. - Do mężczyzn powiedziałabym: Bądźcie otwarci, nie wiecie wszystkiego! Naprawdę. Zróbcie więc miejsce dla innej energii, innych głosów, innych możliwości - przekonywała. - Zachęcam kobiety na tej sali, aby wykorzystały swą moc. Bądźcie widoczne, domagajcie się tego, używajcie swoich głosów. Potrzebujemy waszych głosów. To jest moje przesłanie.

Na scenach i w kuluarach swoimi doświadczeniami dzielili się prezesi największych firm oraz kluczowi inwestorzy m.in. prezes Mastercard Europe Mark Barnett, wiceprezes wykonawcza i dyrektorka ds. ludzi, polityki i celu w Cisco Francine Katsoudas, dyrektor generalna Lipton Teas and Infusions Nathalie Roos, twórca i prezes InPost Rafał Brzoska, prezes zarządu Enea S.A. Grzegorz Kinelski, międzynarodowy inwestor Sebastian Kulczyk, prezes PZU Artur Olech, wiceprezes Google na Europę Środkowo-Wschodnią Patrick Warnking, wiceprezes zarządu Grupy Żabka Adam Manikowski, prezes zarządu Orlen VC Marek Garniewski, prezes zarządu Santander Bank Polska Michał Gajewski, prezes zarządu Banku Pekao S.A Leszek Skiba, wiceprezes i przyszły prezes zarządu mBank Cezary Kocik oraz wiceprezes zarządu PKO BP Piotr Mazur.

Polski rząd reprezentowali m.in. wicepremierzy: Władysław Kosiniak-Kamysz i Krzysztof Gawkowski oraz ministrowie i ministry: Radosław Sikorski, Adam Bodnar, Barbara Nowacka, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Sławomir Nitras. Obecni byli także szefowie agend i instytutów rządowych, liderzy trzeciego sektora, ambasadorzy, przedstawiciele najważniejszych polskich uczelni.

Impact to jedyne wydarzenie, na którym obok gwiazd biznesu występują osobistości świata sztuki i sportu. W tym roku stolicę Wielkopolski odwiedzili m.in. nominowany do Oscara aktor i reżyser Jesse Eisenberg, reżyserka Małgorzata Szumowska, pisarka Joanna Kuciel-Frydryszak, koszykarz Marcin Gortat i lekkoatletka Monika Pyrek. Głos zabrali także przedstawiciele platform streamingowych, firm producenckich, telewizyjnych i filmowych, krytycy sztuki, redaktorzy czołowych mediów i dyrektorzy instytucji kultury.

W strefie ImpactArt zaprezentowano dzieła polskich artystek wchodzące w skład Impact Art Collection i prace udostępnione przez Krupa Art Foundation, a wśród nich m.in. obrazy takich malarek jak Ewa Juszkiewicz i Pola Dwurnik. Centrum Szyfrów Enigma przygotowało także wystawę pt. “SZYFRODZIEWCZYNY – CIPHER GIRLS”, upowszechniającą dziedzictwo intelektualne kobiet w kryptologii i naukach matematycznych.

Uczestnicy i mówcy chętnie odwiedzali również Impact Bookstore, księgarnię z selekcją ok. 60 inspirujących tytułów. Swoje książki podpisało w niej 25 autorów, m.in. Timothy Snyder, Aleksander Kwaśniewski, Ivan Krastev czy Martyna Wojciechowska.

Podczas Impact’24 odbyły się także wydarzenia towarzyszące. “Rzeczpospolita” po raz 26. przedstawiła Listę 500 i uhonorowała liderów biznesu statuetkami Orłów Rzeczpospolitej. Podczas gali Nagród Money.pl wyróżniono firmy i ludzi, którzy odnoszą sukcesy i dbają o innowacyjność oraz odpowiedzialność społeczną. Odbył się także finał konkursu dla startupów - Impact Arena powered by InCredibles and Puls Biznesu, organizowanego przez Puls Biznesu oraz InCredibles Sebastiana Kulczyka. Zwyciężyła firma Panamint, zajmująca się zrównoważoną elektroniką. Mniej formalne imprezy to charytatywny Lotto Run, czy Impact Mastersound Party.

Impact’24 po raz kolejny odbywał się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (ESG), a dla uczestników zorganizowano specjalny pociąg.

Partnerami kongresu było ok. 95 firm, banków oraz instytucji, wśród nich m.in. Miasto Poznań, Województwo Wielkopolskie, Mastercard, Google, Santander, Żabka Group, BGK, Lipton Teas and Infusions, Johnson&Johnson, Enea, Orlen, PKO BP, Allegro, InPost, Ikea, Totalizator Sportowy, Pekao S.A., Dell Technologies, Amazon, PayU, Cisco, Fundacja Empiria i Wiedza, Roche, L’Oreal i wiele innych firm, banków oraz spółek skarbu państwa.

Wydarzenie miało ponad 40 patronów medialnych, wśród nich Financial Times, Onet, Newsweek, Forbes, TVN, Grupa Eurozet, Wirtualna Polska, Polsat, Money, Puls Biznesu, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Interia, Vogue, Elle, InnPoland, Press, Krytyka Polityczna, Rzeczpospolita, 300Gospodarka, Głos Wielkopolski, My Company i wiele innych.

Merytoryczny wkład w agendę miały między innymi: Fundacja Empiria i Wiedza, Ambasada Szwajcarii, Ambasada Stanów Zjednoczonych, Francuska i Szwajcarska Izba Gospodarcza, Uniwersytet SWPS, SGH i AGH.

Kolejna, X edycja Impactu odbędzie się 14-15 maja 2025 r.

ZOBACZ RÓWNIEŻ