Kreatywni i Europa
Fot. ShutterstockBudżet całego programu to 1,46 mld euro (na lata 2014–2020). W porównaniu do Horyzontu 2020, na który przeznaczono 77 mld euro, to niewiele, ale też w tym pierwszym przypadku grupa odbiorców jest dużo węższa. Są to też podmioty, którym wyjątkowo trudno pozyskać finansowanie na zasadach rynkowych.
Formalnie Kreatywna Europa składa się z trzech tzw. komponentów. Największy z nich to Media, dla odbiorców z szeroko pojętego sektora audiowizualnego. Kolejny, Kultura, skierowany jest do tych, którzy zajmują się organizacją europejskich wydarzeń kulturalnych, i do wydawnictw, które tłumaczą beletrystykę na języki europejskie. Trzeci to komponent międzysektorowy.
W przypadku dwóch pierwszych organizuje się co roku konkursy w kilkunastu obszarach, w których można zdobyć dotację na swój projekt. Natomiast ostatni obejmuje instrumenty zwrotne (przede wszystkim kredyty) dla firm z sektorów kreatywnych kultury i jest dostępny w kilku krajach UE. Od wiosny 2019 r. kredyty te pojawią się również w Polsce.
Granty dla kultury
Zacznijmy jednak od dotacji. – Od 2014 r. w ramach komponentu Media polskie podmioty uzyskują wsparcie rzędu ok. 3 mln euro rocznie, a w ramach komponentu Kultura – ok. 1 mln euro – informuje Małgorzata Kiełkiewicz, dyrektor Creative...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.