Ekopojazdy na dużym plusie

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 49
Santander Leasing w całym 2019 r. sfinansował ekopojazdy o łącznej wartości 170 mln zł, co daje dynamikę 112 proc. w ciągu roku. Z tego względu spółka zdecydowała się na przedłużenie promocyjnej oferty finansowania pojazdów elektrycznych 100 proc. oraz uzupełnienie oferty na finansowanie aut hybrydowych 103 proc.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2020 (54)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak wskazują wnioski z raportu Barometr Nowej Mobilności 2019/2020 przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych już 28 proc. Polaków rozważa zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych trzech lat. 76 proc. z nich uzależnia decyzję o zakupie od otrzymania dopłaty, które są zaplanowane na 2020 r. Dla porównania – z badania Leasing Index opublikowanego w połowie 2019 r. przez Santander Leasing zaledwie 4 proc. badanych firm planowało wówczas zakup auta elektrycznego, a 6 proc. – hybrydowego. Ale aż 41 proc. małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.

Oferta rynku w segmencie ekoaut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów na koniec 2019 r. liczba samochodów elektrycznych poruszających się po polskich drogach przekroczyła 10 tys. sztuk. Łączna liczba samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym, z hybrydami typu plug-in oraz jednym egzemplarzem modelu zasilanego wodorem wynosi 10 232 szt. Europejskie Stowarzyszenie Producentów 

Samochodów wskazywało, że w 2017 r. z salonów wyjechało zaledwie 439 takich pojazdów. Na popularyzację „elektryków” wpływają też czynniki czysto praktyczne. Sieć punktów ładowania co prawda dopiero się rozwija, ale miejsc, gdzie samochód można podłączyć do prądu każdego roku przybywa. Pod koniec listopada u.br. w Polsce funkcjonowały 972 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1764 punkty). Przypomnijmy, że przyjęta Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że do końca 2020 r. ma funkcjonować w sumie 6 tys. punktów ładowania energią elektryczną o normalnej mocy i 400 punktów ładowania energią elektryczną o dużej mocy.

Przedsiębiorcy, którzy zamierzają sfinansować samochód elektryczny lub hybrydowy do końca tego roku, mogą skorzystać z oferty leasingu Santander kolejno 100 i 103 proc. – W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez 36 miesięcy – podkreśla Daniel Mrozek, dyrektor departamentu partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing.

Propozycja promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania ekoinwestycji. Już kilka lat temu, bo w 2010 r. spółka jako pierwsza firma leasingowa wprowadziła finansowanie pojazdów elektrycznych w Polsce. Santander Leasing w 2017 r. sfinansował elektryczne autobusy dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzył współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. Z początkiem 2018 r. spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego. 

Dodatkowo w grudniu 2019 r. Santander Leasing podpisał kolejną umowę z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR). Wsparcie w wysokości 340 mln zł (80 mln euro) zostało przeznaczone na finansowanie inwestycji w projekty mające na celu zrównoważone zużycie energii oraz zmniejszenie emisji CO2 w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce.

---

Leasing według Najlepszych

→ Santander Leasing jest w ścisłej czołówce firm leasingowych, będąc wieloletnim liderem finansowania maszyn i urządzeń. Jako uniwersalny leasingodawca oferuje finansowanie szerokiej gamy środków trwałych klientom z sektora małych i średnich firm oraz korporacyjnym. Od zawsze kładzie nacisk na wysoką jakość świadczonych usług oraz gwarancję rzetelności we współpracy z klientami.

→ Od 1999 r. Santander Leasing sfinansował ponad 300 tys. przedmiotów, w tym blisko 150 tys. samochodów osobowych i ciężarowych. 

→ Najdroższym przedmiotem leasingu był Boeing 737 o wartości ponad 100 mln zł. 

My Company Polska wydanie 3/2020 (54)

Więcej możesz przeczytać w 3/2020 (54) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie