Crowdfunding obrasta w piórka

W 2018 r. wartość rynku finansowania społecznościowego w Polsce wzrośnie aż o 254 proc. – przewiduje serwis Zrzutka.pl. Oznacza to, że przekroczy ona 500 mln zł. W 2017 r. wartość ta wyniosła o wiele mniej, bo 200 mln zł.
W 2018 r. wartość rynku finansowania społecznościowego w Polsce wzrośnie aż o 254 proc. – przewiduje serwis Zrzutka.pl. Oznacza to, że przekroczy ona 500 mln zł. W 2017 r. wartość ta wyniosła o wiele mniej, bo 200 mln zł.
Duże znaczenie dla rozwoju crowdfundingu mają kanały mobilne – łączna wartość związanych z nim transakcji zrealizowanych za ich pośrednictwem wyniosła w zeszłym roku aż 80 mln zł, co stanowi 40 proc. całego rynku. W ciągu najbliższych miesięcy udział ten powinien wzrosnąć do 48 proc., czyli wartość mobilnego crowdfundingu sięgnie 243 mln zł.
Firmy działające w tym sektorze dostrzegają nowe trendy i tworzą np. specjalne aplikacje, które usprawniają proces organizacji zbiórek.