Bezpieczeństwo przede wszystkim

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 16
Wyjątkowe sytuacje wymagają wyjątkowych rozwiązań. W obliczu epidemii COVID-19 każda firma musiała opracować własną strategię reakcji na kryzys. Zaostrzone środki bezpieczeństwa, niezwłoczne decyzje administracyjne i logistyczne, wsparcie lokalnego szpitala, ale i kontynuowanie ambitnych projektów mimo trudnych warunków – taką receptę zastosowało eobuwie.pl.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2020 (57)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W czasie pierwszej fali pandemii firmy z dnia na dzień musiały dostosować się do nowych warunków pracy i przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo zarówno swoich pracowników, jak i klientów. Eobuwie.pl, jeden z liderów sprzedaży butów online w Europie Środkowej, potraktowało zagrożenie bardzo poważnie, wprowadzając szereg procedur już w połowie marca. 

Magazyn sercem firmy 

– Z przedstawicielami szpitala oraz sanepidu konsultowaliśmy procedury, jakie należy wdrożyć w dobie takiego zagrożenia. Następstwem tego było wprowadzenie restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa – mówi Marcin Grzymkowski, prezes eobuwie.pl S.A.

Ponad 90 proc. kadry biurowej zostało niezwłocznie oddelegowane do pracy zdalnej. Na tzw. home office przeniesiono niemal 500 osób, w niecałe 5 dni. Inne rozwiązania, mające na celu zminimalizowanie ryzyk, wprowadzono w dziale logistyki. Stąd wyposażenie pracowników w rękawiczki i maseczki ochronne, praca w pomniejszonych zespołach, regularne pomiary temperatury, dezynfekcja pomieszczeń i stanowisk pracy. 

– Magazyn to serce naszej firmy. Tylko w ten sposób mogliśmy jednocześnie zadbać o bezpieczeństwo, jak i zachować płynność procesów oraz stabilność usługi – podkreśla Marcin Grzymkowski. 

Wymagające decyzje

Naturalną konsekwencją decyzji władz o ograniczeniu działania galerii handlowych było czasowe zamknięcie 22 sklepów stacjonarnych eobuwie.pl. W dziale retail zatrudnionych jest ponad 400 osób. Firma podjęła kilka wymagających decyzji, które pozwoliły na utrzymanie miejsc pracy, m.in. część kadry z działu retail delegowano do nowych obowiązków. Wsparli oni magazyn centralny w Zielonej Górze.

Wsparcie lokalnych bohaterów

Główna siedziba eobuwie.pl znajduje się w Zielonej Górze – mieście, w którym zdiagnozowano pierwszego pacjenta w Polsce zakażonego koronawirusem. W dobie rosnącego zagrożenia firma monitorowała potrzeby miejscowego Szpitala Uniwersyteckiego im. Karola Marcinkowskiego i regularnie przekazywała z własnych zasobów podstawowe środki higieniczne: maseczki, rękawiczki, przyłbice, płyny dezynfekujące.

Ciekawą inicjatywą było przekazanie 10 proc. ze sprzedaży kolekcji Eva Longoria na rzecz szpitala. W akcję popularna aktorka zaangażowała się osobiście, nagrywając m.in. filmy na media społecznościowe. Dzięki zbiórce udało się jeszcze w kwietniu kupić dla szpitala nowy respirator. 

Ambitne projekty

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów pozostających w izolacji i rzucając wyzwanie trudnej sytuacji związanej z ograniczeniem dostępności sklepów stacjonarnych, eobuwie.pl opracowało jeszcze w kwietniu nową funkcjonalność w aplikacji mobilnej: skaner 2D stóp, spójny z systemem esize.me. 

Umożliwia on zeskanowanie stóp przy użyciu smartfona, a następnie korzystanie z systemu esize.me, czyli rekomendacji butów bez przymierzania, w oparciu o dane ze skanu. To przykład dynamicznego reagowania na zrozumiałe ograniczenia. Czy skaner na zawsze zmieni sposób, w jaki ludzie kupują buty przez internet? Biorąc pod uwagę historię innowacji handlowych napisaną dotychczas przez eobuwie.pl – wszystko jest możliwe. 

My Company Polska wydanie 6/2020 (57)

Więcej możesz przeczytać w 6/2020 (57) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie