Adobe ogłasza trwałe przejście na pracę hybrydową

Adobe stawia na pracę hybrydową / Fot. Pexels.com
Adobe stawia na pracę hybrydową / Fot. Pexels.com
Adobe, twórca popularnego oprogramowania Creative Suite i usług chmurowych, wprowadzi nowy tryb pracy dla wszystkich swoich pracowników.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Adobe udostępniła plany związane z powrotem pracowników do biur po pandemii Covid-19. Firma idzie z duchem czasu i zdecydowała, że praca hybrydowa - czyli kilka dni w biurze, kilka zdalnie - to przyszłość rynku i należy zaoferować pracownikom takie możliwości. Tak oto praca z domu staje się nową normą, respektowaną przez kolejnego giganta technologicznego. Dodajmy, że wiele innych firm już poinformowało, że stawia na podobne rozwiązania. 

Zobacz: Lodówkomaty InPost

Gloria Chen, na stanowisku Chief People Officer w Adobe, wyjawiła, że pandemia dała firmie jasno do zrozumienia, że nigdy nie będzie powrotu do tego, co było wcześniej. "Dostrzegliśmy przy tym możliwość i potrzebę nowego wyobrażenia sobie doświadczenia pracowników i przygotowania przyszłościowego podejścia do samego wykonywania pracy. Postaramy się wykorzystać najlepsze interakcje osobiste i wirtualne, aby wspierać kreatywność, innowacyjność i kulturę organizacyjną" - tłumaczy w oświadczeniu Chen. 

Salesforce również zdecydowała się na obsługę pracy zdalnej, podobnie jak Cisco, Twitter, Google, Apple, Microsoft i wiele innych organizacji IT. Analitycy Gartnera przewidują z kolei, że do końca 2021 r. już 51% pracowników wiedzy będzie wykonywało swoje zadania zdalnie, przynajmniej częściowo. 

Adobe: praca zdalna to coś, czego chcieli pracownicy

Adobe poinformowało również, że nie jest to decyzja w jakikolwiek sposób narzucona przez zarząd firmy. Przez ostatnie miesiące gigant technologiczny przeprowadził wiele ankiet, wywiadów i badań z pracownikami, jak również we współpracy z zewnętrznymi specjalistami, aby dowiedzieć się, czego oczekuje personel. Wniosek? Praca hybrydowa będzie najbardziej odpowiednim wyjściem. 

Sprawdź: Jedzenie na Euro 2020

Chen wyjaśniła, że domyślnie pracownicy Adobe powinni spędzać 50% czasu w biurze, a 50% pracując zdalnie. Firma jednak wykaże się elastycznością i każdy będzie mógł odpowiednio dobrać własne "proporcje", oczywiście jeśli tylko jego rola w firmie na to pozwala. Spotkania w zespole będą z kolei odbywać się w taki sposób, że niektóre osoby znajdą się w sali konferencyjnej w biurze, inne będą łączyć się przez narzędzia do komunikacji wideo.