Zrób krok naprzód

Książki dla przedsiębiorców
Książki dla przedsiębiorców, Fot. materiały prasowe
Świat się zmienia, zmieniają się też sposoby prowadzenia biznesu. Aby otworzyć się na nowości, warto krytycznie spojrzeć wstecz.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2021 (74)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Złe decyzje zakupowe

Autor: Peter Smith
Wydawnictwo: mt biznes

Nobody is perfect! Błędne inwestycje i głupie zakupy zdarzają się najlepszym. Choćby KFC, które zamówiło za mało… mięsa z kurczaków, w efekcie czego klienci mogli zamówić tylko frytki. Lub firmie Skanska, która wypłaciła oszustom olbrzymie kwoty na podstawie złych faktur. Czy rządowi Kenii, który wydał 35 mln dol. na kilkanaście kilometrów ogrodzenia z siatki. Wszystkich tych błędów można by uniknąć, gdyby w odpowiednim momencie zapaliła się komuś czerwona lampka.

Książka Petera Smitha to wciągająca opowieść o największych błędach oraz oszustwach związanych z zakupami dóbr i usług, które przydarzyły się zarówno nowicjuszom, jak i ekspertom z całego świata. Na historiach się nie kończy. Autor podpowiada, jak wybrać dostawcę produktów lub usług, jakich błędów unikać w kontakcie z nim, jak skutecznie negocjować, jak nie wpaść w pułapkę uzależnienia się od pośrednika, a także wskazuje słabości procesów zakupowych, które mogą prowadzić do oszustw.

Marketing 5.0

Autorzy: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
Wydawnictwo: mt biznes

Dziś marketing musi stawić czoło trzem zjawiskom: szybkiemu postępowi technologicznemu, zmieniającemu się zachowaniu konsumentów oraz zmianom w modelach biznesowych. Tylko tyle? Aż tyle! Autorzy książki nie mają wątpliwości, że nowy rynek wymaga marketingu 5.0, zbudowanego zarówno na humanocentryzmie marketingu 3.0, jak i na technologicznej biegłości marketingu 4.0. Jednym z kluczowych zagadnień są tu technologie nowej generacji tzw. Next Tech, które mają naśladować kompetencje ludzkich marketerów.

Przedsiębiorstwa chcące stosować marketing 5.0 muszą od samego początku tworzyć ekosystemy danych, co pozwoli wykorzystać marketing predyktywny, by oszacować potencjalny zwrot z każdej inwestycji marketingowej. Mogą również stosować personalizowany marketing kontekstowy skierowany do konkretnego indywidualnego klienta pojawiającego się w punkcie sprzedaży. Wreszcie pracownicy pierwszego kontaktu mogą wspomagać się interfejsem wykorzystującym marketing rozszerzony.

Storytelling (nie tylko) w biznesie

Autor: Dana Norris
Wydwnictwo: mt biznes

ak zainteresować inwestora swoim startupem? Jak przykuć uwagę słuchaczy w czasie branżowej konferencji? Jak opowiedzieć o swoim biznesie w podcaście? Czy jak dobrze wypaść w czasie rozmowy kwalifikacyjnej? Tak samo, jak się to robi z czytelnikami powieści czy widzami w kinie – dobrze skonstruowaną opowieścią. Taką, która wciąga od pierwszych zdań, która zawiera łatwy do zapamiętania szczegół, która sprawia, że utożsamiamy się z bohaterem i chcemy mu pomóc…

Na tym właśnie polega storytelling! Dana Norris, założycielka Story Club, uważa, że każdy może nauczyć się ciekawego opowiadania historii i nawiązywania kontaktu z słuchaczami. Krok po kroku pokazuje, jak wyznaczyć cel opowieści i jak ukształtować fabułę. Prezentuje też proste ćwiczenia oraz dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści.

Kapitał kobiet

Autor: Linda Scott
Wydawnictwo: Filary

Kobiety zarabiają gorzej niż mężczyźni, wolniej awansują, rzadziej obejmują kierownicze stanowiska… Wszyscy to wiemy, prawda? Dlaczego więc tak niewiele robimy, żeby wyrównać szanse? Tym bardziej, że w tej sytuacji wszyscy są pokrzywdzeni – mężczyźni paradoksalnie też. Linda Scott w swojej książce przygląda się zarówno sytuacji materialnej kobiet z klas uprzywilejowanych, jak i całkowitej zależności kobiet najbiedniejszych. Opisuje mechanizmy ekonomiczne, które systemowo utrzymują kobiety w stanie nierówności – nie tylko w zachodnich korporacjach i uczelniach, ale przede wszystkim w afrykańskich wsiach i azjatyckich slumsach. Przykład? Dane Banku Światowego potwierdzają, że wzrostowi odsetka nastolatek, które kończą naukę w szkole średniej, towarzyszy wzrost PKB.

Zdaniem Scott gospodarcze równouprawnienie wpływa korzystnie na dobrostan obu płci, a przez to na równowagę społeczeństw i dostatniość całych krajów.

My Company Polska wydanie 11/2021 (74)

Więcej możesz przeczytać w 11/2021 (74) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ