Znani piłkarze zainwestowali w startup tworzący produkty roślinne

Marc Coloma i Bernat Ananos, Heura
Marc Coloma i Bernat Ananos, Heura, fot. materiały prasowe
Chris Smalling, Sergi Roberto czy Cesc Fábregas to znani piłkarze, których połączyć startup Heura. Inwestorzy wsparli firmę w czasie akcji crowdfundingowej. Dodatkowo 16 mln euro przekazały fundusze z głównym udziałem Impact Fooding. Cel? Rewolucja spożywcza w Europie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Heura, śródziemnomorska marka mięsa roślinnego założona w 2017 roku przez aktywistów żywnościowych Marca Colomę i Bernata Añañosa, ogłosiła rundę inwestycyjną o wartości 16 milionów euro, której przewodzi Impact Fooding. Jest to runda inwestycyjna serii A. Barceloński start-up pracuje nad tym, aby na zawsze zmienić przyszłość globalnego systemu żywienia poprzez innowacyjne roślinne produkty. 

Na początku tego miesiąca Heura zamknęła rundę crowdfundingową, udziałowe finansowanie społecznościowe, czyli formułę, która pozwalała na wejście znacznie większej liczby inwestorów. Można było zainwestować od 20 do około 50 000 euro. Wśród osób, które do tej pory zainwestowały w Heura znajdują się Oscar Pierre (współzałożyciel marki Glovo), Michiel Van Deursen (Capital V), Impact Fooding, Unovis, Lever VC, Green Monday oraz międzynarodowi piłkarze, tacy jak Chris Smalling, Sergi Roberto czy Cesc Fábregas.

Heura. Czym zajmuje się startup?

Współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Heura, Marc Coloma, powiedział: - Posiadanie inwestorów z misją, którzy ufają i wierzą w nasz cel, oznacza, że będziemy w stanie zwiększyć transformację białka i przyspieszyć zmiany, które chcemy zobaczyć na świecie. Nasz cel jest jasny, a teraz mamy moc, aby to osiągnąć.

Podwyższenie kapitału zostanie przeznaczone na inwestycje w badania i rozwój w celu opracowania nowych produktów oraz na ekspansję na nowe rynki. Heura działa obecnie w 16 krajach, z silną obecnością w Hiszpanii i innych krajach europejskich. Niedawno pojawiła się również we Włoszech i Anglii, na jednych z najważniejszych rynków żywności w Europie.

Zarobić jak na etacie, czyli praca z domu

Heura. Ekspansja w Polsce

Od kwietnia Heura jest obecna także w Polsce. Heura rozbudowuje zespół badawczo-rozwojowy z myślą o tworzeniu nowych produktów, zwiększeniu ich różnorodności i jakości zgodnie ze standardami diety śródziemnomorskiej. Technolodzy żywności będą nadal pokonywać wyzwania stojące przed branżą, zapewniając, że tworzone produkty są zdrowsze i smaczniejsze od mięsa. W ubiegłym roku firma Heura opracowała odpowiednik tłuszczu wykonany z oliwy z oliwek extra virgin, który ma za zadanie naśladować tłuszcz zwierzęcy przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego profilu odżywczego.

Rozwój firmy Heura zbiega się z dynamicznie rozwijającym się sektorem żywności pochodzenia roślinnego, który do 2024 roku ma osiągnąć wartość 480,43 miliardów dolarów na całym świecie, według niedawnego raportu z badań BIS. W Wielkiej Brytanii sektor produktów roślinnych wzrósł o 40 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, a do 2025 roku weganie i wegetarianie mają stanowić jedną czwartą brytyjskiej populacji.

Oto najlepsze polskie startupy

Barceloński start-up zamknął rok 2020 z obrotem 8 milionów euro, trzy razy większym, niż rok wcześniej, będąc jednocześnie jedną z najszybciej rozwijających się firm w europejskim ekosystemie opartym na roślinach. Pomimo kryzysu wywołanego globalną pandemią koronawirusa, w ostatnim kwartale 2020 roku Heura osiągnęła wzrost i taki sam wynik, jak w całym 2019 roku.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ