Zmiany w OLX. Firma wprowadza m.in. własny system płatności

Fot. materiały promocyjne
Fot. materiały promocyjne
Własny system płatności i rekompensaty dla klientów, którzy kupili towar niezgodny z opisem - to najważniejsze zmiany, jakie zapowiedział najpopularniejszy serwis ogłoszeniowy. Nowe funkcjonalności pojawią się już 9 września.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

OLX poinformował o zmianach w regulaminie za pośrednictwem swojej strony internetowej. System płatności OLX będzie dobrowolną formą płatności, z której mogą skorzystać użytkownicy w przypadku ogłoszeń z opcją dostawy (obecnie usługa przesyłek OLX działa wyłącznie w wybranych kategoriach, ale stopniowo będzie rozszerzana na kolejne).

Jak to działa? Kupujący będzie mógł zapłacić za transakcję za pośrednictwem serwisu. OLX przekaże sprzedającemu odpowiednią kwotę dopiero po odbiorze przesyłki. Płatności realizuje holenderska spółka Adyen, z kolei dostawy są realizowane przez platforę Sendit, a partnerami są Poczta Polska, InPost oraz Sendit.

Ponadto korzystający z nowego systemu płatności będą mogli ubiegać się o rekompensatę, jeśli zakupiony przedmiot okaże się niezgodny z opisem. Warunkiem jest wcześniejsze podjęcie próby wyjaśnienia sprawy ze sprzedającym za pośrednictwem czatu udostępnionego w serwisie. Wniosek reklamacyjny należy wysłać w terminie 30 dni od otrzymania przedmiotu, a rekompensata zostanie ustalona na podstawie ceny przedmiotu z ogłoszenia, jednak nie będzie wyższa niż 200 złotych.

Sporo zmian pojawi się również w kategorii PRACA. Nową funkcjonalnością będzie np. możliwość utworzenia profilu kandydata, dzięki któremu wyślemy aplikację na ogłoszenie o pracę.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ