Wynajmij swój samochód, skorzystaj z innego. HoppyGo wchodzi do Polski

HoppyGo
Fot. materiały prasowe
HoppyGo – lider usług car sharingu peer-to-peer (P2P) na rynku czeskim - wchodzi do Polski i uruchamia pierwszą tego typu platformę w kraju. Usługa operatora połączy właścicieli samochodów z tymi, którzy aut nie mają, a potrzebują z nich korzystać. O ubezpieczenie pojazdów na czas wynajmu zadba towarzystwo ubezpieczeniowe AXA.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zgodnie z analizami PwC przedstawionymi w raporcie „The five dimensions of automotive transformation” już w 2030 roku w Europie co trzeci kilometr będzie pokonywany w formie współdzielonej. W ciągu najbliższych 4-5 lat, liczba współdzielonych samochodów znacząco wzrośnie. Z drugiej strony, 43 proc. kierowców w Europie zadeklarowało, że po 2025 roku nie będzie już zainteresowanych posiadaniem własnego auta. Nie znaczy to jednak, że pojazdy kompletnie znikną z naszych ulic, garaży i parkingów. Przewidywana jest zmiana w sposobie ich użytkowania na rzecz współdzielenia.

HoppyGo, które właśnie wchodzi ze swoją usługą na polski rynek, to platforma otwartego car sharingu, umożliwiająca wynajem aut w formule peer-to-peer (P2P). W odróżnieniu od tradycyjnego car sharingu, nie wprowadza do obiegu nowych pojazdów, a pozwala na lepsze wykorzystanie już posiadanych zasobów. W Czechach, na platformie HoppyGo, zarejestrowanych jest już przeszło 100 tys. użytkowników, którzy mają dostęp do bazy ponad 2 300 aut. 

– Car sharing w formule peer-to-peer może zmniejszyć liczbę samochodów, które według wielu źródeł stoją nieużywane przez 95 proc. czasu. Dzięki temu, dotychczasowe zasoby będą znacznie lepiej wykorzystane. Właściciele aut mogą udostępniać swoje pojazdy innym użytkownikom, jednocześnie na tym zarabiając, a osoby, które nie posiadają samochodu, mają szansę korzystać z usługi wynajmu P2P (peer-to-peer) w przystępnej cenie, kiedy tylko potrzebują. Nieustannie ulepszamy platformę, mając na celu zainspirowanie stale rosnącej bazy użytkowników do spojrzenia na posiadanie samochodu z innej perspektywy. Warto podkreślić, że dzięki współpracy z AXA (wkrótce UNIQA), wynajem w ramach platformy HoppyGo jest ubezpieczony. Właśnie otwieramy platformę HoppyGo dla użytkowników w Polsce i nasza społeczność cały czas rośnie. Oznacza to również, że liczba pojazdów dostępnych w okolicy z każdym dniem będzie się sukcesywnie zwiększać – komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager, HoppyGo Poland.

Aplikację mobilną można już pobrać z Google Play oraz App Store. Umożliwia ona użytkownikom HoppyGo łatwy wynajem auta bez zbędnych formalności, bezpośrednio od właścicieli w najbliższej okolicy – na dzień, kilka dni, a nawet dłużej. Właściciele samochodów również na tym rozwiązaniu skorzystają, w szczególności, jeśli używają ich sporadycznie. Wynajmowanie własnych pojazdów innym zarejestrowanym i zweryfikowanym użytkownikom poprzez aplikację HoppyGo będzie bowiem dla właścicieli dodatkowym źródłem dochodu.

– Koncepcja naszej usługi pozwala użytkownikom obniżyć koszty posiadania pojazdu, przy jednoczesnym zarabianiu na nieużywanych samochodach. Cieszymy się, że możemy wprowadzić to rewolucyjne rozwiązanie MaaS na polski rynek, szczególnie w tych trudnych czasach, kiedy bezpieczeństwo i komfort przemieszczania się jest najwyższym priorytetem - tłumaczy Robin Švaříček, CEO, HoppyGo.

Aby umożliwić skorzystanie z usługi i przetestowanie jej możliwości, pierwsi użytkownicy HoppyGo otrzymają specjalną zniżkę. Pula kodów rabatowych jest ograniczona.

– W skutek pandemii COVID-19, globalny rynek car sharingu ma osiągnąć wielkość 8,4 miliarda USD do 2027 roku, wzrastając rocznie o blisko 20 proc. Również liczba użytkowników peer-to-peer w Europie cały czas rośnie. W 2019 roku na 100 000 mieszkańców przypadało średnio 34,8 współdzielonych aut.Szacuje się, że do 2035 roku 7,5 miliona aut w Europie będzie współdzielonych. Rozwiązanie, które HoppyGo wprowadza do Polski, jest rewolucją na krajowym rynku mobilności. To ekologiczne podejście z jednej strony będzie uwalniać miasta od zatłoczonych ulic, a z drugiej – pozwoli właścicielom samochodów wzbogacić się o środki pozyskane z wynajmu – mówi Adam Jędrzejewski, założyciel Stowarzyszenia Mobilne Miasto.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ