Umięjętności Jutra od Googla. Będzie druga edycja darmowego szkolenia

Firmy technologiczne stoją przed dużym wyzwaniem /
Firmy technologiczne stoją przed dużym wyzwaniem / Fot. Rajeshwar Bachu, Unsplash.com
Google oraz Szkoła Główna Handlowa ruszają z drugą edycją szkolenia Umiejętności Jutra. To specjalny program, którego celem jest budowa kompetencji cyfrowych. W jego pierwszej edycji wzięło udział ponad 6 tys. osób, ale zgłoszeń było kilkukrotnie więcej!

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak wynika z informacji opublikowanych przez Google, do programu Umiejętności Jutra do tej pory zgłosiło się 25 tys. osób. Póki co 6 tys. z nich mogło dołączyć do programu i uzyskać certyfikat zawodowy w obszarze marketingu internetowego i e-commerce. Skala zainteresowania jest na tyle duża, że Google i SGH uruchamiają drugą edycję. 

Umiejętności Jutra po raz drugi

Szczegóły na temat programu zostaną zaprezentowane w czwartek, 9 marca br. Wiadomo póki co, że program będzie koncentrował się na obszarze marketingu internetowego, ale ze szczególnym uwzględenieniem aktiwyzacji zawodowej kobiet.

Program ma bazować na doświadczeniach z pierwszej edycji. Według danych Ipsos, do chwili obecnej 70 proc. absolwentów i absolwentek Umiejętności Jutra podjęło projekty zawodowe w nowej branży.     

Historia programu

Pierwsza edycja Umiejętności Jutra została zainaugurowana w minionym roku przez Google, NASK oraz Szkołę Główną Handlową przy współpracy z Centrum GovTech, Pełnomocnikiem Rządu ds. Polityki Młodzieżowej Piotrem Mazurkiem oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Już z założenia miał to być największy w Polsce, bezpłatny program szkoleniowo-stażowy z obszaru kompetencji cyfrowych w innowacyjnej formule dzięki międzysektorowej współpracy przedstawicieli sektora publicznego, prywatnego, naukowego i biznesowego.

Jego założeniem miało być przeszkolenie 8 tys. młodych osób z zakresu marketingu internetowego. Z tego grona 1,2 tys. uczestników miało otrzymać płatny staż w polskich firmach. Ubiegłoroczna edycja uwzględniała specyfikę napływu uchodźców - dzięki specjalnie przygotowanej ścieżce w języku ukraińskim mogli zdobyć oni nowy zawód.

Twórcy Umiejętności Jutra jako bezpośrednią przyczynę uruchomienia programu podali niedobór pracowników na polskim rynku pracy. Przykładowo, luka w sektorze marketingu internetowego i transformacji cyfrowej wynosi około 18 tys. osób. Program jest całkowicie darmowy i skierowany do młodych osób, które dopiero zaczną stawiać pierwsze kroki na rynku pracy.

Uczestnik, który dostał się do programu, mógł przejść bezpłatne, 8-tygodniowe szkolenie skupione na praktycznych aspektach rynkowych. Za program odpowiadali ekspercii Google oraz SGH. 

Przeczytaj także: Mariusz Pudzianowski i nowa kariera

Kariera Jutra, czyli działania NASK

Uzupełnieniem Umiejętności Jutra jest program stażowy Kariera Jutra, który prowadzi Państwowy Instytut NASK. Osoby, które ukończą program szkoleniowy przygotowany przez Google i SGH, zyskają także możliwość ubiegania się o jeden z 1200 płatnych staży w obszarze transformacji cyfrowej w polskich MŚP.

Łączny koszt programu wynosił 13 mln złotych. 

  • Na program Umiejętności Jutra składało się:
  •  50 godzin materiałów szkoleniowych
  • Ponad 20 interaktywnych webinarów
  • Dostęp do ponad 30 trenerów (ekspertów Google, SGH oraz praktyków rynkowych)
  • Dostęp do aktywnej społeczności uczestników i trenerów

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ