Santander Leasing umożliwi pozyskanie pojazdu w ramach programu Mój Elektryk
Santander Leasing i BOŚ, fot. mat. prasoweW ramach programu „Mój elektryk” dotowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedsiębiorstwa i podmioty instytucjonalne mogą ubiegać się o bezzwrotne dotacje do zakupu samochodów elektrycznych i napędzanych wodorem (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e). System dopłat przewiduje dofinansowanie do zakupów samochodów elektrycznych o łącznej wartości 700 mln zł do 30 września 2025 r. Bank Ochrony Środowiska został wybrany przez Narodowy Fundusz do operacyjnej obsługi programu we współpracy z firmami leasingowymi.
- Cieszę się, że uczestniczymy w tej inicjatywie. Jest to w naszym przypadku kolejne działanie wspierające ekotransformację. Jako spółka finansująca inwestycje, od kilku lat jesteśmy aktywni na rynku zielonych aktywów. Dla przypomnienia, tylko przez I półrocze 2021 r. sfinansowaliśmy eko-pojazdy o łącznej wartości 100 mln zł – mówi Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing. – Ten program, mam nadzieję przyczyni się do dalszego silnego wzrostu zainteresowania leasingiem czystych samochodów. W ramach podpisanej dzisiaj umowy już wkrótce nasi klienci będą mogli wnioskować na atrakcyjnych warunkach o zakup elektrycznego auta, osobowego czy dostawczego – dodaje.
Podpisy elektroniczne w portalu eBOK Santander
Mój Elektryk. Kto skorzysta?
Do występowania o dopłaty w ramach programu uprawnione są: firmy, jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni oraz kościoły i inne związki wyznaniowe. Wnioskodawcy, którzy nie są osobami fizycznymi mogą liczyć na dopłaty, których poziom zależy od kategorii pojazdu oraz średniorocznego przebiegu. Mogą się przy tym ubiegać o dofinansowanie więcej niż jednego pojazdu. Dopłatą może być objęty leasing zarówno samochodów osobowych, jak i dostawczych o zeroemisyjnym napędzie (elektrycznych lub wodorowych).
Dla osobowych elektryków firmowych przewidziano dotację w wysokości 18 750 zł lub nawet 27 000 zł, jeśli deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. W przypadku samochodów dostawczych dotacja jest jeszcze wyższa, w zależności od przebiegu rocznego – do 50 tys. zł lub do 70 tys. zł, maksymalnie do 20 proc. lub do 30 proc. kosztów kwalifikowanych kupna samochodu.
Rynek pojazdów elektrycznych
Według danych pochodzących z Barometru elektromobilności PZPM i PSPAz końca listopada 2021 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 35 222 samochody osobowe z napędem elektrycznym. Przez pierwsze jedenaście miesięcy 2021 roku ich liczba zwiększyła się o 16 629 sztuk, tj. o 101 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r.Wspomniany barometr podaje również, że wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec listopada ub.r. w Polsce funkcjonowało 1 813 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (3 544 punktów). 31 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 69 proc. - wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W listopadzie uruchomiono 101 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (207 punktów).