Raport cyberbezpieczeństwo. Bezpiecznie przejdź cyberrewolucję

Bezpieczeństwo cyfrowe firmy
Bezpieczeństwo cyfrowe firmy, fot. Adobe Stock
Rozwój sieci 5G, rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, cyfryzacja i automatyzacja usług biznesowych to najważniejsze trendy technologiczne na nadchodzące miesiące. Które są szczególnie ważne z perspektywy właścicieli firm?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2021 (70)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Współcześni konsumenci zgodnie stwierdzają, że pozytywne doświadczenie klienta to już coś więcej niż tylko jego satysfakcja. To coraz częściej po prostu przyjemność obcowania z konkretną firmą, marką. Użytkownicy online cenią sobie wygodę korzystania z wszelakich mobilnych aplikacji, stąd rosnąca rola specjalistów od user experience, którzy – wszystko na to wskazuje – wkrótce będą najbardziej wziętymi fachowcami na rynku pracy. 

Pandemia spowodowała gwałtowny skok obszaru e-commerce, a marki zaczęły odważnie inwestować w kanały internetowe. Eksperci ostrzegają jednak, że choć rozwój e-commerce  jest szansą dla wielu biznesów, to więcej firm jednak pogrąży. Bo już nie wystarczy tylko oferowanie swoich usług online – trzeba to robić w taki sposób, by nie zrazić potencjalnego klienta.

Stąd na pierwszy plan – obok doświadczenia konsumenta – wysuwa się bezpieczeństwo. To prosty wniosek – im częściej korzystamy z internetowych rozwiązań, tym bardziej jesteśmy narażeni na potencjalne ataki. Oba te aspekty wymuszają na firmach cyfrowe transformacje. Dlatego obecnie najbardziej pożądanymi produktami są te, które dają klientom komfort (np. poprzez automatyczną, opartą na sztucznej inteligencji akceptację procesów) oraz poczucie bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo i ekologia

Nie bez powodu leasing nazywa się najwłaściwszym finansowaniem na niepewne czasy. Sektor finansowania maszyn i urządzeń niewiele ucierpiał w minionych miesiącach. Z raportu ZPL wynika, że w 2020 r. łączne finansowanie udzielone przez branżę leasingową w Polsce na inwestycje w maszyny i inne urządzenia przekroczyło 20 mld zł przy zaledwie 5 proc. spadku. 

Santander Leasing poinformował niedawno o wprowadzeniu kilku istotnych usprawnień, które właściwie wpisują się w aktualne trendy. Firma – przy wsparciu Asseco – proponuje już e-podpisywanie umów leasingowych, co wyraźnie skraca cały proces oraz zwiększa komfort klienta, gdyż ten może podpisać dokument w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Wszystko odbywa się zgodnie z unijnymi przepisami, wpisuje się również w ogólną politykę Santandera związaną z proekologicznym podejściem do biznesu. – Bierzemy odpowiedzialność za codzienne funkcjonowanie klientów i partnerów biznesowych. Nasz rozwój od zawsze napędzają innowacje i odważne wdrażanie nowych rozwiązań – wskazuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający obszarem prawnym i posprzedażowym w Santander Leasing S.A.

Realizacją powyższej strategii jest również usługa Leasing24, z którą wystartował właśnie Santander Leasing. To rozwiązanie dostępne dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz korzystających z konta firmowego i bankowości elektronicznej Mini Firma w Santander Bank Polska. Można dzięki niemu refinansować pożyczką zakup sprzętu niezbędnego do rozwoju działalności. – Leasing24 opracowaliśmy w taki sposób, aby był narzędziem łatwym w obsłudze, z minimalnymi formalnościami. Wystarczy wpisać kilka danych, złożyć wniosek i zawrzeć umowę w aplikacji, do czego potrzebna jest wyłącznie faktura dokumentująca zakup. Decyzja wydawana jest automatycznie, a pieniądze mogą zostać przelane jeszcze tego samego dnia – tłumaczy Filip Jaskuła, dyrektor sprzedaży rynku klienta indywidualnego i mikrofinansowania w Santander Leasing.

Cyberrewolucja naprawdę nie jest taka straszna. Korzystając z odpowiednich narzędzi, możesz na niej tylko skorzystać.

My Company Polska wydanie 7/2021 (70)

Więcej możesz przeczytać w 7/2021 (70) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ