Przejęcie na rynku zdrowej żywności. Wojna Warzyw sprzedana
Twórcy Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw, fot. mat. prasoweObecnie z usług Wojny Warzyw korzysta 19 tys. odbiorców.
– Łącząc siły z Wojną Warzyw, możemy przeskalować swój biznes i rozwinąć segment owocowo-warzywny. Biorąc pod uwagę wspólne wartości, jakimi się kierujemy, takie jak docenianie lokalności, walka z marnotrawieniem jedzenia czy wspieranie świadomych wyborów, można powiedzieć, że łączymy dwa komplementarne biznesy, choć trzeba podkreślić, że nie planujemy całkowitego połączenia obu sklepów. Zarówno Wojna Warzyw, jak i Lokalny Rolnik będą nadal działać i realizować swoje niezależne strategie rozwoju. Przejęcie Wojny Warzyw przede wszystkim wpłynie na zwiększenie łącznej skali zamówień, co pozwoli nam na optymalizację kosztów logistycznych i pozytywnie wpłynie na ekonomię spółki – mówi Marcin Rudzik, CEO Grupy Farmer Direct.
Farmer Direct przejął markę, domeny, sklep, magazyn, bazę klientów i aplikację. W struktury Lokalnego Rolnika weszły osoby na co dzień zajmujące się operacyjnie prowadzeniem biznesu w Wojnie Warzyw. Właścicielem 51 proc. udziałów w Farmer Direct jest spółka PTWP Online, należąca do Grupy PTWP. Obecnie Farmer Direct oferuje ponad 3,5 tys. produktów,.
Wojna Warzyw sprzedana
Wojna Warzyw pod hasłem „Niedoskonały wygląd, doskonały smak” prowadzi sprzedaż paczek z nieidealnymi wizualnie warzywami, owocami oraz innymi produktami, które z jakichś względów nie spełniają standardów sklepowych bądź zbliża się ich termin przydatności do spożycia. Taki model sprzedaży odpowiada na coraz poważniejszy problem marnotrawienia jedzenia i jest szczególnie atrakcyjny dla młodszej generacji konsumentów, świadomych i poszukujących nowych rozwiązań na rynku spożywczym. Twórcami Wojny Warzyw są Vadym Petrychenko i Żenia Malinin, którzy w listopadzie 2020 roku, jako pierwsi na polskim rynku, wyszli na szeroką skalę z pomysłem ratowania niedoskonałych warzyw i owoców, kupując je od rolników i pakując do paczek niespodzianek.