Lokalny Rolnik szuka partnera strategicznego

Marcin Rudzik, CEO Farmer Direct. / Fot.mat.pras.
Marcin Rudzik, CEO Farmer Direct. / Fot.mat.pras.
Farmer Direct, właściciel Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw, otwiera się na opcje strategiczne i poszukuje inwestora strategicznego lub nowych partnerów do inwestycji w spółkę pozostając otwartym na sprzedaż udziałów w spółce. Lokalny Rolnik to wirtualny targ prawdziwego jedzenia z ponad 2,8 tys. produktów dostępnych na platformie ecommerce każdego dnia.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Spółka PTWP-Online (podmiot zależny w Grupie PTWP) dokonała zmiany w kapitale zakładowym spółki Farmer Direct – w wyniku objęcia udziałów PTWP-Online posiada aktualnie 72,42% udziałów w kapitale zakładowym. Dokapitalizowanie i objęcie udziałów związane jest z rozpoczęciem przeglądu możliwości reorganizacyjnych w zakresie dalszego udziału PTWP-Online w spółce Farmer Direct.

Czym zajmuje się Lokalny Rolnik?

Lokalny Rolnik jest serwisem ecommerce działającym w kategorii egrocery, który jest największym internetowym targiem żywności w Polsce. Platforma pozwala na etyczne zakupy od lokalnych rolników, rzemieślników, producentów, wytwórców. W grudniu 2023 roku Lokalny Rolnik połączył siły z Wojną Warzyw, obecnie w bazie serwisu pozostaje 72 tys. klientów. Aż 27 tys. osób ma pobraną w telefonie aplikację Wojny Warzyw, która służy do zamawiania produktów pod drzwi w całej Polsce.

– Lokalny Rolnik ma ogromny potencjał. To ESG w praktyce, nasze podejście i filozofia biznesowa wpisują się w trendy rynku spożywczego i potrzeby świadomego, współczesnego konsumenta. Wierzymy, że we współpracy ze strategicznym partnerem, który wniesie know how zarówno z branży spożywczej, jak i z obszaru ecommerce, mamy nieograniczone możliwości rozwoju i skalowania biznesu w dłuższej perspektywie czasowej – mówi Marcin Rudzik, CEO Farmer Direct.

W zgodzie ze środowiskiem 

Grupa Farmer Direct jest właścicielem wirtualnego targu z ponad 2,8 tys. produktów dostępnych na platformie każdego dnia. Lokalny Rolnik pozwala na etyczne zakupy – wprowadzone rozwiązania logistyczne pozwalają zmniejszać ślad węglowy oraz niwelować do zera problem marnowania żywności na poziomie dystrybucji i dostarczać rzemieślnicze jedzenie, wytworzone w sposób zrównoważony, we współpracy z zaufanymi rolnikami i małymi wytwórcami. Z kolei Wojna Warzyw prowadzi sprzedaż paczek z nieidealnymi wizualnie warzywami, owocami oraz innymi produktami. Taki model sprzedaży odpowiada na coraz poważniejszy problem marnotrawienia jedzenia.

W wyniku objęcia udziałów spółka PTWP Online zwiększyła udział w kapitale zakładowym do 72,42%, stanowiących 72,42% udziału w liczbie głosów spółki Farmer Direct. Objęcie udziałów w spółce i jej dokapitalizowanie jest związane z rozpoczęciem przeglądu możliwości reorganizacyjnych w zakresie dalszego udziału PTWP-Online w spółce Farmer Direct. Celem przeglądu jest rozpoznanie i wybór odpowiedniego wariantu i kierunku reorganizacji. PTWP-Online rozważa poszukiwanie inwestora strategicznego, pozyskanie nowych partnerów do inwestycji w spółkę lub sprzedaż udziałów w spółce.

Sprawdź także: Digital First AI pozyskuje prawie 4 mln dol. na rozwój autonomicznego marketingu z użyciem AI

ZOBACZ RÓWNIEŻ