Polski lek na kaca?

Polski lek na kaca?
73
Co wyniknie z połączenia japońskiej technologii i polskiej pomysłowości? Wszystko wskazuje na to, że będzie preparat do walki z kacem. Firma Nomi Biotech Corporation z błogosławieństwem (i dofinansowaniem) NCBR szykuje się na podbój rynku.

Od lipca br. w Polsce jest już dostępny preparat alcorythm. Nie jest to (na razie) środek, który można kupić w każdej aptece czy sklepie, ale jego twórcy – Marcin Jaskuła, Michał Żukowski, dr Jakub Urbański i dr Kohei Yagi – mają bardzo ambitne plany. – Obecnie finalizujemy umowy dystrybucyjne w kilku krajach UE, w Rosji oraz na Tajwanie. Na Tajwanie wkrótce ruszy produkcja preparatu alcorythm do dystrybucji na rynki azjatyckie – zapowiada Marcin Jaskuła, prezes Nomi Biotech.

Błyskawiczne początki

W jaki sposób polsko-japońskie partnerstwo zaowocowało powstaniem środka (bo jeszcze oficjalnie nie leku) na kaca? Jak opowiada Marcin Jaskuła samo Nomi Biotech powstało w marcu 2018 r. – Na Tajwan, gdzie pracowałem, w odwiedziny do naszego wspólnego znajomego przyleciał Michał Żukowski, były dyrektor działu prawnego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, ekspert w zakresie komercjalizacji innowacji. Szybko znaleźliśmy wspólny język. Dwa tygodnie później byłem już w samolocie do Warszawy, gdzie powołaliśmy do życia spółkę – tłumaczy.

Sama koncepcja produktu powstała o wiele wcześniej. Stoi za nią Japończyk, dr Kohei Yagi, mieszkający w Polsce naukowiec. W Japonii pracował nad tzw. nutraceutykami, czyli specjalnymi preparatami będącymi połączeniem produktów spożywczych ze środkami farmaceutycznymi. To bardzo duży rynek, szczególnie dla preparatów wspomagających organizm w funkcjonowaniu „dzień...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2019 (50)

Więcej możesz przeczytać w 11/2019 (50) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie