Polska platforma do organizacji eventów chce podbić japoński rynek

eventory
Fot. materiały prasowe
Eventory to polska platforma online do zarządzania i przeprowadzania wszystkich (online, in-person, hybryda) wydarzeń i spotkań biznesowych. Firma właśnie ogłosiła partnerstwo z japońskim INDIVISION - wiodącym na tym rynku dostawcą technologii, które przy pomocy zagregowanych informacji na temat zachowań i preferencji użytkowników dostarczają klientom wartość i dane niezbędne do rozwijania ich biznesu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Rynek japoński był na naszym celowniku niemal od początku działania Eventory. Mimo że Japonia nie jest już liderem w obszarze nowinek technologicznych, jej społeczeństwo w sposób niespotykany nigdzie indziej absorbuje technologie i używa ich na co dzień. Japończycy technologię mają niejako wpisaną w warstwę użytkową swojego funkcjonowania. Dlatego rozwiązania, z których korzystają muszą być świetnie zaprojektowane - mówi Andrzej Targosz, CEO Eventory.

Japońskie eventy w dobie pandemii

W przeciwieństwie do Polski, Japonia nie poszła w dobie pandemii drogą całkowitego zakazu organizacji stacjonarnych wydarzeń i spotkań biznesowych. Ograniczenia zmieniają się w zależności od liczby przypadków i siły rozprzestrzeniania się wirusa. W ostatnim czasie odbywają się wydarzenia biznesowe - przy założeniu, że liczba ich uczestników pozwala na zachowanie dystansu między uczestniczącymi w wydarzeniu osobami i wynosi maksymalnie ok. 50 proc. liczby, jaką może pomieścić bazowo dane miejsce. Stąd już dziś w Japonii duże zapotrzebowanie na rozwiązania pozwalające łączyć w eventach światy offline i online, by móc za pomocą przestrzeni wirtualnej docierać do tych uczestników, których obostrzenia wykluczałyby z udziału w danym wydarzeniu czy spotkaniu.

Ale w Japonii, jak na całym globie, znaczna część wydarzeń przeniosła się do przestrzeni online, choć tu mówimy nie tyle o klasycznych i w Polsce najmocniej rozprzestrzenionych webinarach, lecz o rozbudowanych, wieloetapowych wydarzeniach. Japońskie firmy są w tym obszarze dużo bardziej wymagające, oczekując od providerów eventów dostarczania im nie tylko lepszej jakości usług, ale i możliwych do zweryfikowania i wykorzystania danych o evencie.

Świadomy japoński biznes

Przeniesienie znacznej części działań biznesowych i promocyjnych do online zwiększyło wśród naszych klientów wymagania dotyczące narzędzi używanych do ich przeprowadzenia. Japońskie korporacje i przedsiębiorstwa organizując firmowy event - bez względu na to czy będzie to wydarzenie in-person czy online, czy ma on charakter stricte wewnętrzny czy jest to event sprzedażowy - oczekują jasnej i klarownej informacji, co dane narzędzie im oferuje i jak pomoże im zapanować nad biznesem i koordynacją uczestników – mówi Shigeharu Hanazaki, founder i CEO INDIVISION Inc., odpowiedzialny za zespół rozwijający Eventory w Japonii.

Jak zapewnia Hanazaki, firma długo szukała partnera, który w obrębie jednej platformy daje możliwości zaplanowania, przeprowadzenie i zmierzenia dowolnego eventu. Takim idealnym dla japońskiego rynku narzędziem okazało się Eventory, które daje opcje organizacji i zarządzania każdym typem eventów.

Użytkownik w ramach licencji otrzymuje swoiste centrum dowodzenia firmowymi wydarzeniami, wyposażone w szereg przydatnych funkcjonalności, które zwiększają ich jakość dla uczestników, a organizatorom dostarczają wartościowych informacji i danych. – Eventory posiada dodatkowo bardzo dobrą i intuicyjną aplikację mobilną dla uczestników. Na rynku takim jak nasz, gdzie technologia jest codziennością i korzystają z niej wszyscy i w każdym już niemal obszarze życia, jakość aplikacji i wygoda jej użytkowania są po prostu kluczowe. Nie da się przekonać japońskiego klienta czy użytkownika do korzystania ze słabych technologicznie rozwiązań. Tu poprzeczka wisi naprawdę bardzo wysoko. – dodaje Hanazaki.

Eventory platformą pierwszego wyboru do eventów B2B w Japonii

Eventory rozpoczęło rozmowy z INDIVISION w czerwcu 2020, od listopada firma jest wyłącznym partnerem Eventory w Japonii. Pierwsze miesiące współpracy pochłonęła dogłębna analiza rynku oraz przygotowanie japońskiej wersji językowej platformy oraz dedykowanej jej aplikacji mobilnej Eventory. Obecnie polsko-japoński zespół kierowany przez Barbarę Kozanecką (PL) oraz Ikumi Kataoka (JP) pracuje nad tym, aby Eventory stało się w perspektywie 12 miesięcy docelowym narzędziem dla wydarzeń B2B na rynku japońskim. Szanse na to są naprawdę duże. Jeszcze zanim japońska wersja platformy wystartowała oficjalnie, do klientów Eventory dołączył potentat tamtejszego rynku mediowego - Hearst Digital Japan. Pierwszy wspólnie przeprowadzony z Hearst Digital Japan event odbył się 5 marca br. dla marki ElleGirl i zgromadził 174 uczestniczki. Jedną z występujących na evencie prelegentek była była japońska Minister Spraw Wewnętrznych i Komunikacji – mówi Ikumi Kataoka, Head of Eventory Japan.

Rynek wart krocie

Japoński rynek eventowy wart jest obecnie 170 miliardów dolarów, a w kraju działa kilka dużych organizacji zrzeszających firmy z obszaru nie tylko eventów biznesowych czy korporacyjnych, ale także tych związanych z turystyką. Kraj kwitnącej wiśni odwiedziły w 2019 roku w celach biznesowych i turystycznych prawie 32 mln osób. W wyniku pandemii odsetek ten spadł do 4,1 mln. Japońskie władze łączą siły z organizacjami turystycznymi i eventowymi, by dostarczać osobom zainteresowanym ich krajem jak najlepszych opcji wirtualnego zwiedzania i odwiedzania miejsc czy brania udziału w eventach czy wydarzeniach. - Japońskie podejście do tematu eventów online czy tych coraz częściej tworzonych w formacie hybrydowym jest naprawdę nie tylko bardzo świadome, ale i dużo mocniej zaawansowane. Japończycy widzą w nich wartości i ogromne możliwości, które klientom np. w Polsce dopiero trzeba objaśniać. W Japonii zaś całe ekosystemy biznesowe pracują nad tym, by dostarczyć odbiorcom wrażeń, nie stracić ich z pola widzenia i korzystać w tym celu z dobrodziejstw technologii – komentuje Barbara Kozanecka, Head of International Partners Eventory.

Coraz częściej japońskie firmy prezentując swoją markę w online przygotowują plan czy dekoracje w miejscu, z którego odbywa się transmisja tak, jak miało to miejsce przed pandemią na eventach stacjonarnych. W tym obszarze bardzo szybko rośnie odsetek wydarzeń hybrydowych. W Japonii liczba nowych zachorowań spada, zatem w najbliższej przyszłości z pewnością zaobserwować będzie można wzrost liczby wydarzeń organizowanych w formule łączonej. Eventory także jako rozwiązanie hybrydowe z tak dobrą użytkowo i funkcjonalnie aplikacją mobilną dla uczestników ma szansę szybko zdobyć dużą część naszego rynku wydarzeń i spotkań biznesowych – dodaje Ikumi Kataoka.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ