Ten głos się opłaca

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 30
W świecie technologii mamy do czynienia z różnymi modami. W ostatnich latach na topie były obrazy 3D, rozbudowane kino domowe czy też pierwsze próby z wirtualną rzeczywistością. Teraz przyszedł czas na asystentów głosowych.

Oficjalne informacje prasowe o nowych technologiach potrzebnych do tego, żeby komputery potrafiły z nami swobodnie rozmawiać, wybiegają w daleką przyszłość. Jednak dzięki asystentom głosowym już za kilka lat, a może nawet szybciej, będziemy mogli załatwić wszystkie bieżące sprawy. Niewielki głośnik powie nam, która jest godzina, sprawdzi pogodę, zrobi rezerwację w restauracji albo zamówi jedzenie do domu. Wszystko to bez używania ekranu ani klawiatury. Szybko i łatwo. I w szeroko pojętym interesie producentów, którzy dzięki asystentom głosowym zyskają kolejny sposób dotarcia do klientów. 

Dlatego też nie dziwi fakt, że koncerny inwestują setki milionów dolarów w rozwój algorytmów, które potrafią nie tylko rozpoznawać mowę, ale też odpowiednio reagować na zdania wypowiadane naturalnym językiem (a nie tylko w postaci z góry zdefiniowanych komend). Zresztą rozpoznawanie mowy to żadna nowość. Od wielu lat świetnie radzi sobie z tym choćby Google. Teraz jednak do prostego przekładania mowy na tekst dochodzą algorytmy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Działając wielostopniowo, prawidłowo odczytują kolejne słowa, a także łączą je w zdania oraz analizują i wykonują komendy, odpowiadając na pytania i wchodząc w dialog z użytkownikiem. 

(Nie) tylko po angielsku

Obecnie najbardziej znane systemy rozwijane przez globalne koncerny to Amazon Alexa, Google Assistant, Microsoft Cortana, Apple Siri, a niedawno...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2019 (40)

Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie