Diners Club: Polskie MŚP w dobrej kondycji, skupią się na pozyskiwaniu klientów

EAST NEWS
EAST NEWS 68
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w Polsce w większości oceniają swoją kondycję jako dobrą lub neutralną. Dla większości z nich najważniejszym wyzwaniem jest pozyskiwanie nowych klientów, wynika z badania przeprowadzonego przez Diners Club Polska.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w większości oceniają swoją kondycję jako dobrą lub neutralną. Dla większości z nich najważniejszym wyzwaniem jest pozyskiwanie nowych klientów, wynika z badania przeprowadzonego przez Diners Club Polska.

49 proc. badanych przedsiębiorstw ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą, podczas gdy neutralne oceny stanowią 37 proc. wszystkich wskazań. Jak zaznaczono, jedynie 9 proc. przedsiębiorców uważa, że sytuacja ich firm jest zła lub bardzo zła.

W ujęciu branżowym jako dobrą lub bardzo dobrą ocenia swoją kondycję 57 proc. firm usługowych, 41 proc. przemysłowych i 38 proc. handlowych.

Połowa firm uważa, że w ciągu najbliższego roku ich sytuacja nie zmieni się, jedna trzecia firm spodziewa się poprawy, a 9% przedsiębiorców obawia się, że ich sytuacja w ciągu roku pogorszy się, wynika także z badania.

Największym wyzwaniem dla działających w Polsce firm sektora MŚP jest poszerzanie rynku poprzez zdobywanie nowych klientów (61 proc). Wysiłek skierowany na rzecz utrzymania obecnych klientów deklaruje niespełna jedna czwarta firm (23 proc.). Co ciekawe, tylko 9 proc. przedsiębiorstw planuje ograniczanie kosztów.

Badanie przeprowadzono wśród 500 przedsiębiorstw z sektora MŚP z całej Polski.

ZOBACZ RÓWNIEŻ