Milion złotych na analizę SEO. Wrocławski startup z nowym finansowaniem

Krzysztof Surowiecki i Marcin Gaworski
Krzysztof Surowiecki i Marcin Gaworski, fot. materiały prasowe
Boostsite.com, wrocławski startup technologiczny, stworzył software do automatycznej analizy SEO witryn internetowych. Rozwiązanie od Boostsite.com pozwala firmom nie tylko znacząco obniżać koszty, ale także oszczędzać czas i zasoby potrzebne do optymalizacji oraz utrzymania stron www. Spółka pozyskała właśnie milion złotych finasowania od funduszu Venture INC.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Już na wstępnym etapie Boostsite.com oferuje wsparcie dla wielu aspektów SEO, w tym analizę obszarów wymagających poprawy – uwzględniając w tym m.in. prędkość serwisu dla każdej podstrony, wytyczne do optymalizacji treści czy zaawansowaną analizę innych kluczowych parametrów. Dodatkowo prowadzi archiwizację wyglądu każdej z podstron, tworząc dla nich pełnych rozmiarów screenshot o najwyższej jakości. W standardowych narzędziach sam tylko proces analizy może trwać wiele godzin, a czasem nawet dni, co niesie za sobą spore koszty. Dzięki rozwiązaniom wdrożonym do Boostsite.com, procesy optymalizacyjne dla wielu elementów są skracane nawet kilkudziesięciokrotnie. Końcowym elementem procesu analitycznego jest określenie stworzonego przez Boostsite.com parametru Boost Rank, oceniającego efektywność optymalizacji. Narzędzie powstało w angielskiej wersji językowej, jednak jest w stanie analizować serwisy z całego świata, w dowolnym języku. W planach spółki jest dodanie kilkunastu wartościowych funkcjonalności dla specjalistów i ekspertów SEO, m.in. automatycznego tworzenia tytułów i opisów meta description.

Światowa luka

Jak twierdzą jego pomysłodawcy, narzędzie powstało jako odpowiedź na lukę rynkową, którą dostrzegli podczas swojej codziennej pracy – brak narzędzia będącego realnym wsparciem w przyśpieszeniu procesów optymalizacji witryn internetowych. – Stworzyliśmy rozwiązanie z potencjałem i zasięgiem globalnym, które oprócz listowania danych tworzy wytyczne, wręcz gotowe rozwiązania, a także autonomicznie poprawia wiele istotnych dla SEO obszarów. Boostsite.com pozwala na większą automatyzację pracy specjalistów SEO oraz szybszą optymalizację serwisów internetowych, nad którymi pracują – mówi Marcin Gaworski, Chief Product Officer w Boostsite.com.

Boostsite.com to spółka należąca do grupy Hexe Capital – hubu technologicznego, inwestującego w modelu venture building w projekty technologiczne związane z rynkiem online. – Wszystkie narzędzia optymalizujące i automatyzujące strony www stanowią ogromną wartość, a często również inwestycję, niejednokrotnie decydującą o skuteczności biznesów online. Boostsite.com pozwala znacznie ograniczyć koszty SEO oraz oszczędzić czas pracy specjalistów nawet o 70%. To jedno narzędzie zastępuje 4 inne, za które trzeba było do tej pory płacić oddzielnie. Na całym świecie klienci szukają rozwiązań agregujących wiele procesów w jeden, a jednocześnie optymalnych kosztowo. I takie właśnie jest Boostsite.com – tłumaczy Daniel Świątkowski, prezes grupy Hexe Capital.

Milion złotych na dalszy rozwój

W pomysł i potencjał Boostsite.com uwierzył notowany na GPW fundusz Venture INC, którego działalność koncentruje się na kapitałowym i merytorycznym wspieraniu perspektywicznych projektów z obszaru nowych technologii, na różnych etapach rozwoju. Inwestycja opiewa na milion złotych i zostanie przeznaczona m.in. na dalszy rozwój narzędzia oraz jego komercjalizację poza Polską. – Decyzja o finansowym zaangażowaniu w projekt Boostsite.com, sygnowany przez Hexe Capital, jest konsekwencją przyjętej przez nas strategii inwestycyjnej, zgodnie z którą jedną z dróg inwestycyjnych jest współpraca z doświadczonym i wiarygodnym rynkowo partnerem działającym w modelu venture building. Hexe Capital udowodniła już, że tworzone przez nią projekty technologiczne mają wysoką skuteczność biznesową. Wierzymy, że to początek bardzo owocnej, ciekawej i obustronnie inspirującej współpracy – komentuje Jakub Sitarz, prezes Venture INC.

Jak tłumaczy Daniel Świątkowski z Hexe Capital, pozyskane finansowanie spółka chce przeznaczyć także na budowę skalowalnej infrastruktury do obsługi praktycznie nieograniczonego ruchu i serwisów dowolnej wielkości.

Global first

Boostsite.com chce wyjść ze swoim produktem niemal od razu na rynki zagraniczne. Wg szacunków amerykańskiej firmy badawczej Borrell Associates, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, firmy wydają rocznie ponad 80 mld dol. na usługi SEO. Branża ta rośnie za oceanem niezwykle dynamicznie, a SEO już stało się jednym z najskuteczniejszych działań generujących sprzedaż. Wg danych BrightEdge aż 68 proc. doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, a ponad 53% całego ruchu w witrynie internetowej pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dane zebrane przez BrightEdge pokazują ponadto, że SEO generuje o 1000 proc. więcej ruchu, niż organiczne media społecznościowe Z kolei wg danych amerykańskiego Statcounter 91,66 proc. globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Grafiki Google i Google Maps. – Wg danych HubSpot 60 proc. marketerów twierdzi, że SEO generuje najwyższej jakości źródło potencjalnych klientów. Dobrze obrana strategia SEO może okazać się w przyszłości “być albo nie być’ dla widoczności wielu firm w Internecie. Stwarza bardzo duży potencjał dla rozwoju większości biznesów, również tych niedziałających stricte w sieci. Umiejętne inwestowanie w rozwój ruchu organicznego może przynieść bardzo korzystne rezultaty – komentuje Marcin Gaworski.

ZOBACZ RÓWNIEŻ