Jak być skutecznym

Jak być skutecznym
Efektowne powroty i zaskakujące debiuty. Nieważne, czy dana książka jest już klasyką, czy dopiero ma szansę na pierwszych czytelników. Sprawdzamy, czy lektura daje nam konkretne narzędzia rozwiązywania problemów.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2020 (59)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Detonuj!

Geoff Tuff, Steven Goldbach

Studio Emka

Gdy twoja firma ma kłopoty, w naturalny sposób łapiesz się sprawdzonych sposobów, by ją uratować. Tyle że szybko okazuje się, że te przestały działać. Dlaczego? Bo zmieniła się rzeczywistość, bo pojawiła się nowa konkurencja… „Detonuj!” to książka, której autorzy – menedżerowie amerykańskiego oddziału Deloitte – odwołują się do zachowań sprzecznych z intuicją. Zachęcają do zdetonowania dotychczasowych sposobów działania i myślenia, czyli kwestionowania wszystkiego, co przyczynia się do tworzenia złudnej stabilności. To książka pełna konkretnych przykładów i rozwiązań. Polecana zwłaszcza w czasach pandemii koronawirusa, który przewrócił biznes na całym świecie do góry nogami.

---

Jak mówić o sobie dobrze. Opowiedz swoją historię i rozwiń skrzydła w życiu i biznesie

Aleksandra Więcka

Zwierciadło

Podobno kobiety publicznie zabierają głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie dlatego, że nie mają nic do powiedzenia, ale dlatego, że sądzą, że ich historie są nieinteresujące. Autorka książki, doświadczona trenerka storytellingu, chce dać głos nie tylko kobietom, ale wszystkim tym, którzy mają problem z wyjściem przed szereg. Uczy krok po kroku, jak mówić o sobie po pierwsze ciekawie, po drugie – co wcale nieoczywiste – dobrze. Przewrotnie pyta, czego świat nie może o nas nie wiedzieć, i pokazuje, jak jest zbudowana wciągająca słuchaczy historia. Dlaczego warto się tego nauczyć? Bo ludzie, którzy umieją opowiadać o sobie, umieją też opowiadać innym o swoim biznesie.

---

Tajemnice Sand Hill Road. Zasady rządzące rynkiem venture capital

Scott Kupor

MT Biznes

Nauczyłeś się już opowiadać historie? Świetnie, bo to właśnie ta cecha przyda ci się najbardziej w czasie pozyskiwania pieniędzy dla twojego startupu. Ale to za mało. Dobrze, byś wiedział, jak myślą ci, którzy siedzą po drugiej stronie, czyli branża venture capital. Z tej książki dowiesz się m.in., dlaczego większość inwestorów wybiera tylko jeden startup z danej branży oraz co zrobić, gdy inwestorzy za bardzo angażują się w codzienną działalność twojej firmy. To lektura zarówno dla tych, którzy startują ze swoim biznesem, jak i tych, którzy chcą go skalować. Autor wie, o czym pisze. Jest partnerem w Andreessen Horowitz, firmie inwestycyjnej przy Sand Hill Road w Dolinie Krzemowej.

---

Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company

Robert Iger

Sine Qua Non

Warto po tę książkę sięgnąć, bo to historia kariery szefa największego na świecie konglomeratu medialnego. Mamy wyłącznie perspektywę autora, ale stara się on być wobec siebie krytyczny. Najciekawsze jest zajrzenie za kulisy kilku ogromnych przejęć Disneya, które uratowały tę firmę, i zrozumienie, jakie myślenie za nimi stało. Chodzi o Pixara, Lucasfilm, Marvela i oddziały 21st Century Fox. Dziś wydaje się, że przyszły one naturalnie. Nie, Iger o Pixara stoczył prawdziwą wojnę z własnym zarządem, który uważał, że to jeden z głupszych możliwych ruchów. Podobnie fascynujące było przejęcie Marvela, który dysponował biblioteką kilkuset superbohaterów. Ta książka pokazuje, że oczywiste ruchy nie są na początku tak bardzo oczywiste. 

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ