Jak być skutecznym. Lektury dla przedsiębiorców

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Efektowne powroty i zaskakujące debiuty. Nieważne, czy dana książka jest już klasyką, czy dopiero ma szansę na pierwszych czytelników. Sprawdzamy, czy lektura daje nam konkretne narzędzia rozwiązywania problemów.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2020 (58)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Efekt latte. Dlaczego nie trzeba być bogatym, by mieć bogate życie

David Bach, John David Mann, 

wyd. Studio Emka

To nie jest typowy poradnik dotyczący zarządzania finansami. Przypomina raczej powieść, i to taką na wakacje – łatwą, przyjemną i do przeczytania w godzinę. Jej bohaterami są młoda dziewczyna Zoey, która pracuje w magazynie podróżniczym, oraz Henry, starszy mężczyzna, barista w brooklyńskiej kawiarni. Historia ich znajomości, w tym dowcipne dialogi i działające na wyobraźnię przykłady (patrz tytułowe latte), to doskonała lekcja ekonomii dla początkujących. Autorzy rozprawiają się z mitami o pieniądzach (np. „Żeby zarabiać, trzeba mieć pieniądze”) i uczą krok po kroku, jak osiągnąć niezależność finansową, bez względu na to, ile mamy lat i ile zarabiamy. Czyta się świetnie, a „efekt latte” wkrótce zobaczycie na swoim bankowym koncie.

---

50 najlepszych technik coachingowych

Gillian Jones, Ro Gorell,

wyd. Rebis

Kompletny zestaw narzędzi służących rozwojowi ludzi i wspieraniu ich” – brzmi rozwinięcie tytułu przewodnika autorstwa dwóch znanych amerykańskich ekspertek od coachingu. To propozycja przede wszystkim dla profesjonalistów, czyli coachów czy trenerów, ale również dla wszystkich zainteresowanych rozwojem osobistym. Praktyczna, składająca się z konkretnych ćwiczeń, porad, wskazówek. Jak nawiązywać relację z klientem? Jak ustalać z nim cel? Jak budować jego pewność siebie? Szczególnie ciekawy jest rozdział poświęcony rozwijaniu potencjału kobiet, które – jak uważają autorki – zbyt często skupiają się na swoich słabych stronach, nie zauważając tych mocnych.

---

Świat na tak! 

Robert Cialdini, Noah Goldstein, Steve Martin, 

wyd. MT Biznes

Gdyby to było takie proste! – to pierwsza myśl, która przychodzi do głowy po zobaczeniu tytułu „Świat na tak! Zdobywaj przyjaciół, zyskuj pewność siebie i skutecznie przekonuj innych”. Ale po głębszym zastanowieniu (czemu służy lektura tej małej książeczki) może się okazać, że życiowy sukces rzeczywiście polega na mówieniu „tak”. Choćby nowym wyzwaniom, nowym znajomościom… To także umiejętne wplatanie „tak” w biznesowe negocjacje czy rozmowę z trudnym podwładnym. Autorzy „Świata na tak!” to wybitni psycholodzy, eksperci w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji. Nas ich książka przekonała. Jesteśmy na tak!

---

Efekt piaskownicy

Magdalena Kieferling,

 wyd. OnePress

Baw się z każdym, dziel się zabawkami, nie bij innych dzieci, spróbuj się z nimi zaprzyjaźnić… Brzmi znajomo? Autorka książki, doświadczona trenerka i specjalistka ds. komunikacji, uważa, że czas wrócić do dzieciństwa… i wprowadzić w życie dobre, sprawdzone metody zarządzania piaskownicą. Okazuje się, że jasne zasady panujące wśród bawiących się dzieci świetnie sprawdzają się też w dzisiejszych firmach. Zwłaszcza w czasie pandemii, która sprawiła, że pracujemy zdalnie. Zasady z piaskownicy mogą być wspaniałą receptą na takie bolączki współczesnych szefów jak m.in. kierowanie zespołem, wywieranie wpływu na innych, radzenie sobie z porażkami, strategiczne myślenie czy rozwiązywanie konfliktów. A przede wszystkim na zdeklasowanie robotów i sztucznej inteligencji. Polecamy, nie tylko rodzicom!

My Company Polska wydanie 7/2020 (58)

Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ