Her Impact chce zniwelować nierówności na rynku pracy. "Nie zatrzymuj się, póki nie będziesz dumna"
Fot. Marta SłyżHer Impact ruszyło w marcu 2020 roku, kiedy pomysłodawczynie projektu - Magdalena Linke-Koszek i Karolina Cwalina-Stępniak - były na początku ciąży. Dziś startup to ośmioosobowy zespół, który chce wspierać kobiety w dążeniu do celu.
Użytkowniczki Her Impact mają do dyspozycji bibliotekę materiałów edukacyjnych (artykułów, podcastów, filmów, książek) z wielu branż, które pomagają im poszerzać kompetencje i zwiększają ich szansę na rynku pracy. Jest również możliwość uzyskania spersonalizowanego planu rozwojowego, który zaczyna się od serii testów kompetencyjnych. Następnie, na podstawie wyników, system rekomendacji przedstawia każdej użytkowniczce oferty pracy, dostęp do mentorów oraz konkretne materiały do nauki. Wszystkie treści dostępne na platformie tworzą specjaliści z najróżniejszych dziedzin, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodymi kobietami. Obecnie w aplikacji jest kilkudziesięciu ekspertów z różnych krajów.
Drugim filarem platformy jest międzynarodowa społeczność, która pozwala użytkowniczkom wzajemnie się inspirować, wymieniać wiedzą doświadczeniami, czasem też znaleźć pracę, czy potrzebną pomoc. Her Impact daje realne propozycje rozwoju kariery w postaci oferty pracy oraz rekrutacyjnych eventów przygotowanych przez wiodące na rynku firmy partnerskie, które dbają o społeczną różnorodności wśród pracowników i równość płci.
Her Impact - plany
- Plany mamy naprawdę rozległe - zapowiada Linke-Koszek. Her Impact jeszcze w grudniu 2020 rozpoczęło współpracę z McKinsey pod hasłem “Growth Labs”. Będą to comiesięczne webinary o charakterze warsztatowym, na których ekspertki z partnerskiej firmy poruszą szereg zagadnień z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, przygotowania swojego profilu biznesowego, podejmowania decyzji, tworzenia sieci kontaktów i wiele innych.
Kolejnym krokiem, który rozwinie społeczność Her Impact, będzie projekt Ambasadorek. Dwadzieścia wybranych w rekrutacji dziewczyn, pomoże zespołowi Her Impact promować projekt, aktywizować kobiety, inspirować je do działania i dodawać im odwagi. Wszystko to będą robić wśród swoich koleżanek, współpracowniczek, studentek. Powoli będzie również budowana społeczność poza granicami Polski - planowane są spotkania z przedsiębiorczymi kobietami w Londynie.
W rozpisce na przyszły rok znalazł się sklep internetowy, Her Impact objęło patronat nad pierwszą polską biografią Kamali Harris, autorstwa Dana Moraina (wydawnictwo Znak). "Nie zatrzymuj się, póki nie będziesz dumna!” - zachęcają twórczynie Her Impact.