Gigantyczna fuzja dyskontów Aldi. 115 mld euro obrotów od 2025 roku

Współpraca między Aldi Nord a Aldi Süd już teraz jest dość intensywna. Obejmuje ona m.in. wspólne marki własne oraz niektóre działania promocyjne. Połączenie mogłoby poszerzyć zakres wspólnych przedsięwzięć tych dwóch firm.
Portal „Wiadomości Handlowe" zwraca uwagę, że zintegrowanie obu korporacji stworzyłoby prawdziwego giganta na rynku. Sieci dysponowałyby około 13 tysiącami sklepów na terenie USA oraz w wielu krajach Europy. Zmniejszyłyby się też wydatki na marketing.
Fuzja Aldi Nord i Aldi Süd
Połączenie obu spółek oznaczałoby utworzenie gigantycznego koncernu o łącznych obrotach sięgających 115 mld euro, co ma potencjał do wywrócenia handlu detalicznego do góry nogami.
Obie sieci należą do rodziny Heister, która kontroluje Aldi Süd poprzez fundacje, oraz dwóch gałęzi rodziny Albrecht, zarządzających Aldi Nord w ten sam sposób. Według medialnych doniesień odbyły się już szczegółowe dyskusje na temat integracji różnych obszarów działalności. Pierwszym krokiem mogłoby być połączenie systemów IT oraz oprogramowania wykorzystywanego przez obie firmy.
Początkowo spekulowano, że właściciele obu sieci planowali zakończenie procesu zjednoczenia do końca tego roku. Jednak coraz bardziej prawdopodobne jest, że harmonogram zostanie przesunięty.
Według doniesień źródła poinformowały publikację biznesową, że firmy mogą podjąć pierwsze kroki współpracy w zakresie technologii przed formalną fuzją.
Aldi w Polsce
Niemiecka sieć od jakiegoś czasu inwestuje w rozwój w Polsce. W 2024 roku uruchomiono blisko 60 nowych sklepów w całej Polsce i włącznie z najnowszym otwarciem sieć posiada obecnie już 363 placówki.
Dwa lata temu Aldi zapowiedziało, że do 2028 roku zamierza uruchomić 650 sklepów w Polsce. W ciągu dziesięciu lat firma chce rozrosnąć się do 1000 punktów. Realizacja tego zamierzenia opiera się na sześciu centrach dystrybucyjnych. Budowa jednego z nich ruszyła niedawno w Emilianowie, nieopodal Warszawy. Magazyn ten, o powierzchni 43 tys. metrów kwadratowych, ma rozpocząć działalność w pierwszym kwartale 2026 roku.
Aldi (stylizowane jako ALDI) to wspólna nazwa marki dwóch niemieckich międzynarodowych sieci dyskontowych należących do rodziny, obsługujących ponad 12 000 sklepów w 18 krajach.
Pod marką Aldi działa ponad 13 000 sklepów dyskontowych na całym świecie. W USA Aldi Süd obsługuje 2 528 sklepów, a w Niemczech Aldi Nord prowadzi 2 236 sklepów, podczas gdy Aldi Süd ma 2 034 placówki.