Firmy nieprzygotowane na RODO
Fot. ShutterstockOgólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – RODO (ang. General Data Protection Regulation – GDPR) wchodzi w życie 25 maja 2018 r. Mimo to polskie firmy wciąż nie są na to przygotowane – alarmują eksperci z Trend Micro.
Jak wynika z ich badań, już niemal wszyscy przedsiębiorcy (97 proc. ankietowanych) są świadomi nadchodzących zmian (rok temu była to połowa), ale nie zdają sobie sprawy z wpływu, jaki RODO wywrze na funkcjonowanie ich firm. Nie wiedzą m.in., jakie dane będą objęte dodatkową ochroną. O tym, że nowe przepisy kładą np. szczególny nacisk na bezpieczeństwo daty urodzenia klienta czy adresu e-mail, wiedziało zaledwie 45 proc. ankietowanych. Przedsiębiorcy nie zdają sobie również sprawy z tego, że za brak wymaganych zabezpieczeń informatycznych grożą im kary finansowe (wie o tym tylko 24 proc.). Podobnie źle jest z wiedzą na temat odpowiedzialności za wymagane przez RODO mechanizmy ochronne.