Facebook: zmiana w systemie Apple będzie nas kosztować 10 mld dolarów
Zmiany w prywatności będą kosztować Facebooka miliardy dolarów / Fot. Glen Carrie, Unsplash.comApple wprowadziło w zeszłym roku nową zmianę w systemie iOS, która dotyczy prywatności. To funkcja App Tracking Transparency, która zakłóca zakulisową mechanikę wielu reklam mobilnych, zwłaszcza tych, które potwierdzają, czy dokonano zakupu lub pobrania.
Sprawdź: Licznik słów
Meta (Facebook) poinformowała, że zmiana wprowadzona przez Apple zmniejszy sprzedaż firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. Powód jest prosty: klienci (firmy) nie będą mogły monitorować skuteczności reklam, więc nie będą chciały płacić Facebookowi za działania.
Dave Wehner, dyrektor finansowy Meta, przyznał, że "zmiany w iOS będą przeszkodą dla naszej działalności w 2022 r. To mniejsza prognozowana sprzedaż o 10 mld dol., co jest dość znaczącym ciosem dla naszej firmy". Komentarz ten padł w trakcie rozmowy z analitymi po raporcie zysków firmy za czwarty kwartał ub.r.
Akcje Meta spadły o 23% w zeszłym tygodniu, po tym jak organizacja ostrzegła przed licznymi wyzwaniami, z jakimi się mierzy. Facebook podał też, że przychody w pierwszym kwartale br. wyniosą od 27 do 29 mld dol., natomiast analitycy oczekiwali, że przekroczą 30 mld dol.
Inspiracje: Gal Gadot
Funkcja App Tracking Transparency (ATT) pojawiła się w systemie iOS 14.5 i została udostępniona użytkownikom iPhone'ów. ATT wyświetla okienko, w którym pyta użytkownika, czy zgadza się na bycie śledzonym podczas otwierania i używania poszczególnych aplikacji. Jeśli ten odmówi, aplikacja nie może uzyskać dostępu do identyfikatora używanego do kierowania i mierzenia skuteczności reklam online.
Badanie przeprowadzone przez firmę AppsFlyer, zajmującej się pomiarem reklam, sugeruje że 62% użytkowników iPhone'ów zdecydowało się zrezygnować z udostępniania tych danych. To zdecydowanie psuje szyki Facebookowi i utrudnia jego model biznesowy.