Facebook: zmiana w systemie Apple będzie nas kosztować 10 mld dolarów

Zmiany w prywatności będą kosztować Facebooka mili
Zmiany w prywatności będą kosztować Facebooka miliardy dolarów / Fot. Glen Carrie, Unsplash.com
App Tracking Transparency, nowa funkcja w systemie iOS dla urządzeń Apple, zmniejszy sprzedaż Facebooka o ok. 10 mld dol. w 2022 r. - przewiduje Meta (Facebook).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Apple wprowadziło w zeszłym roku nową zmianę w systemie iOS, która dotyczy prywatności. To funkcja App Tracking Transparency, która zakłóca zakulisową mechanikę wielu reklam mobilnych, zwłaszcza tych, które potwierdzają, czy dokonano zakupu lub pobrania. 

Sprawdź: Licznik słów

Meta (Facebook) poinformowała, że zmiana wprowadzona przez Apple zmniejszy sprzedaż firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. Powód jest prosty: klienci (firmy) nie będą mogły monitorować skuteczności reklam, więc nie będą chciały płacić Facebookowi za działania. 

Dave Wehner, dyrektor finansowy Meta, przyznał, że "zmiany w iOS będą przeszkodą dla naszej działalności w 2022 r. To mniejsza prognozowana sprzedaż o 10 mld dol., co jest dość znaczącym ciosem dla naszej firmy". Komentarz ten padł w trakcie rozmowy z analitymi po raporcie zysków firmy za czwarty kwartał ub.r.

Akcje Meta spadły o 23% w zeszłym tygodniu, po tym jak organizacja ostrzegła przed licznymi wyzwaniami, z jakimi się mierzy. Facebook podał też, że przychody w pierwszym kwartale br. wyniosą od 27 do 29 mld dol., natomiast analitycy oczekiwali, że przekroczą 30 mld dol.

Inspiracje: Gal Gadot 

Funkcja App Tracking Transparency (ATT) pojawiła się w systemie iOS 14.5 i została udostępniona użytkownikom iPhone'ów. ATT wyświetla okienko, w którym pyta użytkownika, czy zgadza się na bycie śledzonym podczas otwierania i używania poszczególnych aplikacji. Jeśli ten odmówi, aplikacja nie może uzyskać dostępu do identyfikatora używanego do kierowania i mierzenia skuteczności reklam online. 

Badanie przeprowadzone przez firmę AppsFlyer, zajmującej się pomiarem reklam, sugeruje że 62% użytkowników iPhone'ów zdecydowało się zrezygnować z udostępniania tych danych. To zdecydowanie psuje szyki Facebookowi i utrudnia jego model biznesowy.