Reklama

Facebook i Instagram testują sprzedaż niebieskich odznak za 12 dol. miesięcznie

Meta sięga po pieniądze do użytkowników / Fot. Nat
Meta sięga po pieniądze do użytkowników / Fot. Natanaelginting, Freepik.com
Meta Verified zapewni ci niebieską odznakę wraz z kilkoma innymi korzyściami, w tym zwiększoną widocznością, ochroną przed podszywaniem się, priorytetową obsługą klienta i nie tylko.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Reklamodawcy ograniczają wydatki, a koszty rosną. Meta uznała więc, że pora sięgnąć po pieniądze bezpośrednio od użytkowników. Już teraz testuje płatną weryfikację na Instagramie i Facebooku za 11,99 dol. miesięcznie w internecie i 14,99 dol. miesięcznie w smartfonie. 

Sprawdź: Klauzula CV

Mark Zuckerberg ogłosił, że konto "Meta Verified" zapewni użytkownikom zweryfikowaną odznakę, lepszą widoczność na platformach, priorytetową obsługę klienta i wiele więcej. Funkcja pojawi się na razie w Australii i Nowej Zelandii, a nieco później trafi do większej liczby krajów.

Meta Verified, czyli zweryfikowany przez Zuckerberga

- W tym tygodniu zaczynamy wdrażać Meta Verified - usługę subskrypcji, która pozwala zweryfikować konto za pomocą identyfikatora rządowego [np. dowodu osobistego - red.], uzyskać niebieską plakietkę, dodatkową ochronę przed podszywaniem się pod konta, które podają się za ciebie, oraz uzyskać bezpośredni dostęp do obsługi klienta - ogłosił Zuckerberg. - Ta nowa funkcja ma na celu zwiększenie autentyczności i bezpieczeństwa w naszych usługach - dodał.

Aby zarejestrować się w celu uzyskania statusu Meta Verified musisz spełnić minimalne wymagania dotyczące aktywności, mieć co najmniej 18 lat i przesłać dokument tożsamości zgodny z imieniem i nazwiskiem oraz zdjęciem, które masz na Facebooku lub Instagramie. 

Nowa oferta brzmi bardzo podobnie do wersji Twitter Blue Elona Muska za 8 dol. miesięcznie. Meta zauważa jednak, że nie wprowadzi żadnych zmian w kontach, które zostały zweryfikowane przy użyciu poprzednich wymagań firmy, w tym rozpoznawalności i autentyczności.

Dodatkowo użytkownicy, którzy zarejestrują się w usłudze, otrzymają ekskluzywne naklejki na Stories i Reels, a także 100 darmowych "gwiazdek" miesięcznie lub cyfrową walutę, za pomocą której można dawać napiwki twórcom na Facebooku. 

Inspiracje: Sanna Marin

Meta zauważa, że firmy nie mogą jeszcze ubiegać się o odznakę Meta Verified i że nie można zmienić nazwy profilu, nazwy użytkownika, daty urodzenia ani zdjęcia profilowego bez ponownego przejścia procesu weryfikacji.

"W dłuższej perspektywie chcemy zbudować ofertę subskrypcji, która będzie cenna dla wszystkich, w tym twórców, firm i całej naszej społeczności" - czytamy w poście na blogu Meta. "W ramach tej wizji zmieniamy znaczenie zweryfikowanej odznaki, aby rozszerzyć dostęp do weryfikacji i sprawić, by więcej osób mogło ufać, że konta, z którymi wchodzą w interakcję, są autentyczne".

Gdy usługa zostanie uruchomiona w Australii i Nowej Zelandii w tym tygodniu, będzie kosztować 11,99 dol. w internecie i 14,99 dol. w wersji mobilnej. Wyższy koszt na iOS i Androidzie jest prawdopodobnie sposobem na zrekompensowanie prowizji, jaką Apple i Google pobierają za zakupy w aplikacji.

Plotki o usłudze pojawiły się po raz pierwszy na początku tego miesiąca, kiedy TechCrunch udostępnił odniesienia do płatnej weryfikacji w kodzie źródłowym Instagrama. Konsultant ds. mediów społecznościowych Matt Navarra opublikował później coś, co wydaje się być stroną wsparcia dla płatnej weryfikacji na australijskiej lub nowozelandzkiej wersji Instagrama.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama