Codziennie w Polsce powstają średnio cztery nowe firmy zajmujące się organizacją eventów. Sytuacja w branży poprawiła się
![eventy](/images/18005/b580a601e131f7d7bc2f563a2168610d.webp)
Według danych polskiego ClickMeeting konferencja dla ekspertów coachingu znalazła się wśród pięciu rekordowych wydarzeń na tej platformie pod względem wartości sprzedanych biletów, która wyniosła 96,1 tys. zł.
Niemal 6 tys. firm w branży eventów, kongresów i konferencji w Polsce
W minionym roku, po raz pierwszy od 2016 r., spadła liczba zawieszonych firm w branży eventów, kongresów i konferencji. W całym 2024 r. przedsiębiorcy zawiesili działalność 341 podmiotów, o 4 proc. mniej niż w 2023 r. To dane z najnowszej analizy danych z Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Brdstreet na zlecenie ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, konferencji i szkoleń online.
Jednocześnie w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności w sektorze organizacji eventów, kongresów i konferencji – średnio 125 firm miesięcznie, ponad 4 dziennie. Obecnie jest ich już blisko 6 tys., co stanowi wzrost o nieco ponad 6,5 proc. rok do roku.
Konferencja online z dziedziny coachingu wśród rekordowych wydarzeń online w 2024
Według danych ClickMeeting największą popularnością wśród wydarzeń online cieszą się wydarzenia związane z branżą medyczną, w tym również konferencje. Liczne są również tego typu eventy skierowane do psychologów czy coachów.
– Konferencje branżowe stanowią istotny odsetek wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting w minionym roku. Wśród pięciu rekordowych pod względem wartości sprzedanych biletów wydarzeń w całym 2024 r. znalazła się właśnie konferencja dla ekspertów coachingu. Sprzedano na nią 881 biletów za kwotę 96,1 tys. zł – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting. – Polacy docenili zalety organizacji wydarzeń online i, chociaż okres obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 już dawno przeminął, to ta forma organizacji eventów pozostanie z nami zapewne na zawsze. Pozwala oszczędzić czas na dojazd i pieniądze na wynajęcie odpowiednio dużej przestrzeni, a także umożliwia dotarcie do osób, które osobiście z różnych względów nie byłyby w stanie się pojawić. Dzięki temu wartościowe wydarzenia branżowe stają się bardziej dostępne i dla organizatorów, i dla uczestników.
Widocznej poprawie uległa również kondycja finansowa branży eventów, kongresów i konferencji – w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej znajduje się 53 proc. firm, czyli 6 p.p. więcej, niż rok temu. Tylko 12 proc. działalności znajduje się w złej kondycji finansowej.