Jaki kryzys? Za nami rekord sprzedaży Black Friday

Black Friday nie zawiódł / Fot. Ashkan Forouzani,
Black Friday nie zawiódł / Fot. Ashkan Forouzani, Unsplash.com
Promocje z okazji Black Friday prawdziwym świętem dla handlu. Sprzedaż przekroczyła 9 mld dol. To nowy rekord.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Według Adobe konsumenci wydali 9,12 mld dol. na zakupy online z okazji Black Friday. Ogólna sprzedaż rok do roku była o 2,3% wyższa. Do rekordu bardzo przyczyniły się firmy BNPL (Buy Now, Pay Later - kup teraz, zapłać później), które odnotowały dużo transakcji. Wielu konsumentów zdecydowało, że chce się zadłużyć i zapłacić później, bo sklepy zaproponowały bardzo atrakcyjne oferty. 

Adobe śledzi zakupy online podczas tegorocznego Black Friday. Ogólna sprzedaż w internecie w dzień po Święcie Dziękczynienia (to przypadało w czwartek 24 listopada) wzrosła o 2,3% rok do roku. Bardzo duży wpływ na ten wynik miała elektronika, ponieważ w jej przypadku sprzedaż online zaliczyła wzrost rzędu 221% w porównaniu do przeciętnego dnia w październiku. Kolejną popularną kategorią produktów są zabawki (wzrost o 285%), jak i sprzęt do ćwiczeń (218%). 

Black Friday z rekordowymi wynikami

Wielu konsumentów skorzystało z elastycznych planów płatności. Rodziny na całym świecie nadal bowiem borykają się z wysokimi cenami i inflacją. Sięganie po płatności BNPL wzrosło o 78% w porównaniu z tygodniem poprzedzającym Black Friday. Firmy specjalizujące się w BNPL odnotowały  wyraźny wzrost przychodów. 

Zobacz: Your Kaya

Najgorętsze produkty tego roku? Było ich całkiem sporo, od konsol do gier, przez drony, MacBooki Apple'a, produkty Dyson i zabawki. 

Kupujący w Black Friday pobili również rekord zamówień mobilnych. Aż 48% sprzedaży online przeprowadzono na smartfonach, co jest wzrostem o 44% w porównaniu do 2021 r. Zakupy na smartfonie to już dla nas normalka.

Według Adobe klienci wydają na zakupy online każdego dnia od 2 do 3 mld dol. W Święto Dziękczynienia wydali rekordowe 5,29 mld dol., natomiast w Black Friday - jak już wiemy - jeszcze więcej. 

Detaliści zarobią przed świętami

Dla detalistów wspomniane liczby mogą być obiecującym wskaźnikiem nadchodzących tygodni. Jeszcze przed październikiem wiele marek informowało, że raczej nie spodziewa się dobrych wyników, bo nastroje konsumentów pogorszyły się przez inflację - ta, zależnie od kraju, jest najwyższa nawet od czterech dekad. 

Adobe oczekuje, że w ten weekend sprzedaż była również wysoka. Firma podaje, że w sobotę aktywność e-commerce wygeneruje ok. 4,5 mld dol., a w niedzielę nawet 4,99 mld dol. Z kolei w poniedziałek 28 listopada, czyli dzisiaj, ma paść rekord. Przypomnijmy, dziś jest Cyber Monady, a Adobe oczekuje, że sprzedaż wyniesie nawet 11,2 mld dol. To byłby wzrost na poziomie 5,1% rok do roku. 

Dominującym sklepem w Cyber Monday ma być Amazon. 

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ