Aleksandra Agatowska zasiądzie za sterami PZU Życie

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Po trzech latach z pełnienia funkcji prezesa PZU Życie zrezygnował Roman Pałac, pozostając jednocześnie w składzie zarządu spółki, aby zająć się strategicznymi dla Grupy PZU projektami. Jego miejsce zajmie Aleksandra Agatowska.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

– Bardzo dziękuję Romanowi za jego dotychczasowe dokonania dla naszej grupy, równocześnie życząc mu wszystkiego dobrego w nowej roli. PZU Życie, pod kierownictwem Romana Pałaca, odnosił imponujące sukcesy, zwiększając swój udział w rynku z 34,9 do prawie 40 proc. Jeszcze bardziej dynamicznie rozwijał się obszar zdrowotny, dwukrotnie zwiększając skalę swojej działalności. Również wzrost poziomu satysfakcji klientów, mierzony wskaźnikiem NPS, który zwiększył się ponad pięciokrotnie, z 3,6 do 18,3 punktów, jest jednym z sukcesów, które są rezultatem zmian wprowadzonych pod kierownictwem Romana Pałaca – mówi prezes PZU Paweł Surówka.

Roman Pałac pełnił funkcję prezesa PZU Życie od 2017 roku. Dalej pozostaje w zarządzie spółki. Tego samego dnia rada nadzorcza PZU Życie powołała, pod warunkiem uzyskania zgody KNF, Aleksandrę Agatowską, dotychczasowego członka zarządu tej spółki, na prezesa zarządu, powierzając jej do czasu uzyskania zgody KNF pełnienie obowiązków prezesa zarządu. Ze względu na tę decyzję Aleksandra Agatowska zrezygnowała z członkostwa w zarządzie PZU.

Aleksandra Agatowska jest związana z Grupą PZU od marca 2016 roku, kiedy to weszła w skład zarządu PZU Życie i została dyrektorem Grupy w PZU. Wcześniej była związana z prywatnym sektorem finansowym. Pracowała w firmach Grupy ING. Współpracowała z zespołem Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych, działającym w ramach Uniwersytetu Jagiellońskiego. W HDI Asekuracja TU (obecnie Warta), będącej częścią grupy finansowej Talanx Group, kierowała zespołem marketingu produktowego, tworząc i realizując kampanie wsparcia sprzedaży. W spółce Sony Europe Limited kierowała zespołem Marketing Intelligence, koordynując prace w 20 krajach Europy. W Philips Lightning Poland kierowała zespołem Marketing and Business Intelligence w 17 krajach regionu.

Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego. Skończyła socjologię w zakresie socjologia gospodarcza i badania rynku. Uczestniczyła w programie dla wyższej kadry kierowniczej w dziedzinie strategii firmy na Columbia Business School w Nowym Jorku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY