SWPS

zobacz inne tematy
Poznaj sposoby, jak zmieniać świat - mapa innowacji

Poznaj sposoby, jak zmieniać świat - mapa innowacji

Rozwój technologii, wojna, pandemia — ciągłe zmiany, poczucie niepewności o jutro, pokazują, że potrzebujemy innowacji społecznych. Jak robić je mądrze? Jak projektować rozwiązania, które będą skuteczne? Na to pytanie odpowiedziały twórczynie Kursu projektowania innowacji społecznych, który w tym roku po raz pierwszy zrealizowany został na Uniwersytecie SWPS.

Polacy chcą zakazu przemieszczania się przed świętami? "Wielu wciąż się bardzo boi"

Polacy chcą zakazu przemieszczania się przed świętami? "Wielu wciąż się bardzo boi"

Czterech na dziesięciu Polaków stwierdza, że rząd powinien wprowadzić zakaz przemieszczania się tuż przed Bożym Narodzeniem i w jego trakcie. Największy odsetek zwolenników zastosowania obostrzeń występuje w grupie osób, które mają ponad 60 lat. Do tego badani w większości deklarują, że zamierzają spędzić Wigilię i święta w gronie od dwóch do pięciu osób.

Kobieta, jej płeć, wygląd i (nie)moc?

Kobieta, jej płeć, wygląd i (nie)moc?

Czy Basia jest mniej kompetentna od Barbary? Ekspertka powinna więcej mówić czy więcej słuchać? Ważne jest to co mówimy, czy to jak wyglądamy? O wizerunkowych pułapkach pisze dr Milena Drzewiecka, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

Myśląc o sobie. Dlaczego inni awansują i dostają podwyżki, a ja nie?

Myśląc o sobie. Dlaczego inni awansują i dostają podwyżki, a ja nie?

Pracownicy często skarżą się, że mimo wysokich kompetencji i ciężkiej pracy nie otrzymują podwyżek i awansów. Otrzymują je ci, którzy osiągają gorsze wyniki. Skąd się biorą takie sytuacje i dlaczego warto zadbać o odpowiednie dopasowanie pracowników do pracy? - odpowiedź na to pytanie przygotował dr Wojciech Karczewski, ekspert Uniwersytetu SWPS w ramach cyklu Myśląc o Sobie.

Myśląc o innych. Jak być liderem inteligentnym emocjonalnie

Myśląc o innych. Jak być liderem inteligentnym emocjonalnie

Lider inteligentny emocjonalnie to nie jest lider rozemocjonowany. W czasie kryzysu pracownicy każdej firmy mają dosyć własnych emocji. Im więcej w zespole strachu, złości czy smutku, tym bardziej liczy się to, co i jak lider mówi oraz co i jak robi. Czasem nawet „jak” (forma) zwycięża nad „co” (treść). O wyzwaniach lidera: tych komunikacyjnych i nie tylko - pisze dr Milena Drzewiecka.