Wydanie 1/2020 (52) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 1/2020 (52)

Data publikacji: 19.12.2019

Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem

Beesfund może być największą platformą crowdfundingową Międzymorza. Jesteśmy w stanie dogonić Anglików. A czy warszawska giełda jest w stanie przegonić London Stock Exchange? Nie, nie ma na to szans - mówi Arkadiusz Regiec, twórca platformy Beesfund.

Grzegorz Sadowski

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 1/2020 (52)

119

Felietony

Ryby mają głos

Aż 20 ton mrożonych tusz szczupaka oraz szczupaka patroszonego zostało uratowanych! Cały kontener wypełniony tymi delikatesowymi rybami zatrzymały nasze dzielne służby weterynaryjne. Wyrok brzmiał – zniszczyć.

122

Raport: PPK w praktyce

Karty rozdane. PPK w największych firmach

Już wiadomo, że poziom udziału pracowników w programie PPK w największych firmach był mniejszy niż zakładano. Z punktu widzenia średnich przedsiębiorców to dobra wiadomość, bo wzrost kosztów zatrudnienia pNajwiększe firmy, czyli podmioty zatrudniające od 250 pracowników (stan na 31.12.2018 r.) musiały podpisać umowy z instytucjami tworzącymi PPK do 12 listopada 2019 r. Sam proces wdrażania PPK przebiegał dość płynnie, choć nie bez problemów.

128

Fajrant

Perswazyjny jak poker

Negocjujemy i sprzedajemy całe życie i cały czas. Mama „sprzedaje” rano dziecku, żeby umyło zęby i zjadło śniadanie. Dziecko „sprzedaje” mamie, że chce wyjść później do szkoły albo, że chce jeszcze poleżeć. Jak to robić skuteczniej? – radzą Grzegorz Załuski i Adam Czajkowski, autorzy książki „Perswazyjny poker”.

131

Fajrant

Prześwietlamy milenialsa

Z jednej strony nielojalni, roszczeniowi, egoistyczni. Z drugiej umiejący cieszyć się życiem i lepiej wykształceni niż poprzednicy. Co na temat milenialsów jest prawdą, a co mitem? I jak z wiedzy na ten temat może skorzystać biznes?

134

Fajrant

Sztuka wchodzenia na nowe rynki

Firmy, które odniosły największe sukcesy w historii biznesu – od General Electric po Facebooka – potrafiły się rozwijać poprzez wchodzenie na nowe rynki. Oto jak to zrobił Under Armour.

137

Fajrant

Praca od nowa

Czy w czasach postępującej automatyzacji nasze tradycyjne pojmowanie pracy traci sens? Jeśli chcemy zrozumieć, w jakim kierunku zmierza świat (i jak to wykorzystać), warto przyjrzeć się debacie na ten temat. Choćby po to, by pewnych zmian nie demonizować.

144

Felietony

Wszędzie, czyli nigdzie. Felieton Igora Zalewskiego

W Tajlandii funkcjonuje powiedzenie: „Spotkajmy się pod Seven-Eleven”. Oznacza to tyle, że się nie spotkamy. Tam jest tyle sklepów Seven-Eleven (które skądinąd uwielbiam), że umówienie się pod jednym, to umówienie się nigdzie.