Wydanie 5/2018 (32) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 5/2018 (32)

Data publikacji: 25.04.2018

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 5/2018 (32)

1

Edytorial

CSR coraz bardziej dojrzały

Kiedy kilkanaście lat temu powstawał pierwszy w Polsce, weryfikowany przez firmę doradczą ranking CSR, zainteresowanie nim ze strony przedsiębiorców było bardzo skromne. Nikt nie chciał ujawniać konkretów swojej aktywności i poddawać się audytowi. Swoją drogą, nie bardzo było się czym chwalić.

10

Ludzie

Bezcenny upór superłowców

Warto, a nawet trzeba ich słuchać. Dzięki uporowi i pasji Łowców Burz możemy dziś szybciej reagować na zbliżające się gwałtowne zjawiska atmosferyczne i lepiej opanowywać ich skutki. Możemy też uratować komuś życie.

14

Ludzie

W autorskim stylu zaprasza nad Bałtyk

W potencjale dużej firmy, należącej do jej rodziny, Krystyna Wróblewska zobaczyła szansę dla siebie. Wymyśliła i realizuje w synergii z tym, co od lat z rozmachem tworzą jej bracia, własny nowatorski projekt – platformę i sieć apartamentów VacationClub.

18

Ludzie

Ewolucja, nie rewolucja

Apetyty w stosunku do Konstytucji biznesu ze strony przedsiębiorców były duże. Wielu liczyło na przełom. Na temat tego, na ile te oczekiwania się spełniły, a co sprawiło zawód, dyskutują Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP, Krzysztof Kajda, dyrektor departamentu prawnego Konfederacji Lewiatan, oraz Rafał Baniak, wiceprezydent wykonawczy Pracodawców RP.

26

Rynki

Luksus współdzielony

Nie trzeba wydawać kroci, by błysnąć luksusem. Dziś suknię od znanego projektanta, markową torebkę, a nawet obraz modnego artysty można mieć za ułamek ceny. Nie na zawsze i nie na własność, ale jednak. Rozkwitają bowiem u nas ciekawe wypożyczalnie, a wszystko oczywiście ułatwia internet.

30

Rynki

Elastyczność ponad wszystko

Stałe poszerzanie oferty i kompetencji, wybór trafnych kierunków ekspansji oraz, przede wszystkim, inwestowanie we własne rozwiązania technologiczne – to wszystko sprawiło, że firma eSky z Radomia stała się ważnym graczem na światowym rynku OTA.

32

Rynki

Najpierw będziemy numerem 1

Firma Super Prezenty odnosi sukcesy w branży, która nad Wisłą jest bardzo młoda. Nie dlatego, że pozwolił na to wreszcie rozwój technologii, ale z powodu zmian w mentalności ludzi, z których wielu, zamiast kupować przedmioty, woli dziś kolekcjonować przeżycia. To jednak nie jedyna przyczyna powodzenia.

50

Finanse

Zastrzyk, żeby rosnąć

Teoretycznie wachlarz możliwości, jeśli chodzi o zewnętrzne finansowanie rozwoju produktów, inwestycji, ekspansji zagranicznej, jest szeroki. Ale większość rozwiązań jest skierowana do węższych grup firm. Znalezienie takiego, które pasuje, nie zawsze jest więc proste.

56

Finanse

Klient tylko wypłacalny

Prewencja, kontrola, konsekwencja, a także wspieranie w rozwoju zaufanego partnera – to podejście się sprawdza, jeśli nie chcemy mieć problemów z płatnościami ze strony kontrahentów.

60

Zarządzanie

Liczą się minuty, sekundy

Staliśmy się społeczeństwem „instant”. Nie lubimy czekać, bo przyzwyczailiśmy się, że wszystko musi być „na już” – mówi Katarzyna Koguciuk, specjalistka ds. komunikacji marki w Orizon Group. Klienci chcą, aby firmy szybko reagowały na ich indywidualne problemy i potrzeby, a nawet odpowiednio do ich aktualnej sytuacji materialnej i najbliższych planów.

64

Zarządzanie

5 zagrożeń dla wizerunku marki w sieci

Sprawdzanie w internecie opinii o produktach czy pracodawcach weszło już wszystkim w krew. Dla wizerunku firm i marek oznacza to wielkie wyzwania i zagrożenia. Szkoda, że firmy tak często je lekceważą.

68

Marketing

Trzeba działać sprytnie

Spektakularny sukces kampanii marketingowej za nieduże pieniądze? Oto inspirujące przykłady i wskazówki ekspertów.

72

Startupy

Roboty w domu i w biurze

Pracują nie tylko w wielkich fabrykach i magazynach, ale także w naszych domach, świadcząc swoje usługi w kuchni czy salonie.

76

Fajrant

Inwazja niby-terenówek

Choć kombi są bardziej praktyczne, a minivany pojemniejsze, Europejczycy stawiają na SUV-y. Podobnie zresztą dzieje się w USA czy w Chinach. Imitacje terenówek podbijają świat, a na rynku wciąż pojawiają się ich nowe modele.

84

Prawo i podatki

Lepiej nie chować głowy w piasek

Nawet 20 mln euro lub 4 proc. rocznych przychodów – tyle może kosztować firmę kara za nieprzestrzeganie nowych przepisów o ochronie danych osobowych. Tym, którzy martwią się nieuchronnością sankcji przewidzianych przez RODO, podpowiadamy, jak można spróbować je złagodzić, jeśli zdarzy się tzw. incydent.

94

Fajrant

Marihuana: gorący temat inwestycyjny

Postępująca legalizacja marihuany sprawiła, że w USA powstał zupełnie nowy rynek, który szybko zyskuje na wartości i kreuje miejsca pracy – także w firmach technologicznych.

98

Fajrant

O sztuce

Wczoraj wieczorem, po dniu pełnym spotkań, chciałem poczuć wiosnę i wybrałem się na samotny spacer wśród rozkwitającej zieleni. Uroku dodawały błyskawice, od czasu do czasu rozświetlające niebo na horyzoncie. Mimo woli spojrzałem na telefon...