Gdy goni nas czas
Fot. ShutterstockGłówną przyczyną niedotrzymywania terminów przez pracowników są problemy z komunikacją – zauważa Anna Sarnacka-Smith, ekspertka HR z firmy Effectiveness i zarazem autorka książki „Everest lidera” recenzowanej przez nas w tym wydaniu „My Company Polska”. Skąd zaś biorą się takie problemy? Wynikają z naturalnego zjawiska, o którym zapomina wielu szefów: ludzie są różni. – Każdy człowiek ma własną osobowość, wrażliwość i motywacje. To samo dotyczy terminowości w pracy. Jednemu wystarczy wyznaczenie terminu, a innemu należy na przykład wytłumaczyć, dlaczego jego dotrzymanie ma takie znaczenie – mówi Sarnacka-Smith, która sama jest szefową i wspomina, że w jej karierze bardzo ważny był moment, gdy w pełni zdała sobie sprawę, na jak wiele sposobów ludzie patrzą na świat – nawet gdy chodzi o najprostsze zadania.
Cztery typy pracowników
Dlatego najlepiej jest poznać charakter każdego swojego pracownika. Ale jeśli ktoś nie jest dobrym psychologiem, może mieć problem z trafnym określeniem tego, czym kierują się konkretne osoby, zwłaszcza jeśli jest ich w zespole kilkadziesiąt albo więcej. Z pomocą przychodzą rozmaite teoretyczne modele zachowania, które, przynajmniej do pewnego stopnia, pozwalają sprawdzić to co najistotniejsze i dobrać sposoby komunikowania się czy w ogóle zarządzania.
Sarnacka-Smith należy do licznego grona zwolenników jednego z takich modeli, stworzonego przez amerykańskiego psychologa...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.