Warsaw Startup Festival 2023. Startupowy vibe, merytoryczne sety i...
Fot. Michał Mutorz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2023 (97)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
W Małej Warszawie gościliśmy założycieli najważniejszych polskich startupów, inwestorów oraz przedstawicieli dużych firm. Co się działo na festiwalu, zostaje na festiwalu, ale na zdjęciach uchylamy wam rąbka tajemnicy!
Kulminacyjnym punktem wydarzenia był wybór Rookie of the Year, czyli spółki, która trafi do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka. Zwyciężyło Plan Be Eco, a wyróżnieniem uhonorowaliśmy Smarter Diagnostics.
Sprawdźcie naszą galerię! Kliknij na zdjęcie główne
Komentarz:
Mateusz Kowalczyk, prezes i współzałożyciel Foodsi
Wyzwania foodtechowych founderów są podobne do tych, które napotykają też startuperzy innych branż. Jednym z największych jest zdobycie wiedzy biznesowej, która jest już stricte powiązana z pracą operacyjną i prowadzeniem startupu. Wiedza akademicka, akceleratorowa czy pozyskana w drodze budowania zainteresowania tematem to dobry wstęp. Potem jednak rzeczywistość sprowadza na ziemię i zmusza do bardzo ciężkiej pracy.
Co oferuje rynek finansowy? Dziś pieniądze są tylko dla najlepszych projektów. Dlatego kolejnym wyzwaniem jest dostęp do gotówki przyspieszającej rozwój. Teraz – jeszcze bardziej niż kiedykolwiek – wszystko musi się zgadzać. Najlepiej, żeby startup oprócz dobrego biznesu, mocnych founderów i komponentu AI miał jeszcze element zrównoważony. Tego poszukuje obecnie rynek, a jest to oczywiście związane z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa. Tendencja ta nie omija branży foodtech.
Na tej fali powstała także nasza aplikacja, która odpowiada na potrzebę rozwiązań ekologicznych, a zarazem ekonomicznych. Dajemy użytkownikom możliwość ratowania paczek z jedzeniem w promocyjnej cenie z okolicznych lokali czy sklepów. Nasi partnerzy biznesowi, czyli przedsiębiorcy z branży gastronomicznej, mogą minimalizować koszty wynikające z posiadanych nadwyżek produktów. Ich firmy stają się bardziej ekologiczne i stawiają na zero waste. Widzimy, że tendencja ta jest coraz popularniejsza w branży i cieszymy się, że możemy pomóc w jej popularyzacji.
Więcej możesz przeczytać w 10/2023 (97) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.