Warsaw Startup Festival 2023. Startupowy vibe, merytoryczne sety i...

Fot. Michał Mutor
Fot. Michał Mutor
Za nami pierwsza edycja Warsaw Startup Festivalu! Jak podsumować wydarzenie? W dwóch słowach: działo się. To był magiczny wieczór, mimo że żaden startup nie zniknął z pieniędzmi.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2023 (97)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W Małej Warszawie gościliśmy założycieli najważniejszych polskich startupów, inwestorów oraz przedstawicieli dużych firm. Co się działo na festiwalu, zostaje na festiwalu, ale na zdjęciach uchylamy wam rąbka tajemnicy!

Kulminacyjnym punktem wydarzenia był wybór Rookie of the Year, czyli spółki, która trafi do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka. Zwyciężyło Plan Be Eco, a wyróżnieniem uhonorowaliśmy Smarter Diagnostics.

Sprawdźcie naszą galerię! Kliknij na zdjęcie główne

 

Komentarz:

Mateusz Kowalczyk, prezes i współzałożyciel Foodsi

Wyzwania foodtechowych founderów są podobne do tych, które napotykają też startuperzy innych branż. Jednym z największych jest zdobycie wiedzy biznesowej, która jest już stricte powiązana z pracą operacyjną i prowadzeniem startupu. Wiedza akademicka, akceleratorowa czy pozyskana w drodze budowania zainteresowania tematem to dobry wstęp. Potem jednak rzeczywistość sprowadza na ziemię i zmusza do bardzo ciężkiej pracy.

Co oferuje rynek finansowy? Dziś pieniądze są tylko dla najlepszych projektów. Dlatego kolejnym wyzwaniem jest dostęp do gotówki przyspieszającej rozwój. Teraz – jeszcze bardziej niż kiedykolwiek – wszystko musi się zgadzać. Najlepiej, żeby startup oprócz dobrego biznesu, mocnych founderów i komponentu AI miał jeszcze element zrównoważony. Tego poszukuje obecnie rynek, a jest to oczywiście związane z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa. Tendencja ta nie omija branży foodtech. 

Na tej fali powstała także nasza aplikacja, która odpowiada na potrzebę rozwiązań ekologicznych, a zarazem ekonomicznych. Dajemy użytkownikom możliwość ratowania paczek z jedzeniem w promocyjnej cenie z okolicznych lokali czy sklepów. Nasi partnerzy biznesowi, czyli przedsiębiorcy z branży gastronomicznej, mogą minimalizować koszty wynikające z posiadanych nadwyżek produktów. Ich firmy stają się bardziej ekologiczne i stawiają na zero waste. Widzimy, że tendencja ta jest coraz popularniejsza w branży i cieszymy się, że możemy pomóc w jej popularyzacji. 

My Company Polska wydanie 10/2023 (97)

Więcej możesz przeczytać w 10/2023 (97) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ