Przejąć stery kariery - książki dla przedsiębiorców
Fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2020 (60)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Od upadku do sukcesu. Jak porażkę przekuć w złoto
Thomas Erikson, wydawnictwo Wielka Litera
Koniec z wymówkami! Czas wziąć odpowiedzialność za swoje życie. Tak najkrócej można streścić ten poradnik, który nie tylko w Szwecji stał się bestsellerem. Skąd sukces książki? Autor – szwedzki behawiorysta, wykładowca i coach, który od 20 lat szkoli kadrę menedżerską dużych firm na całym świecie, nie daje przecież czytelnikowi taryfy ulgowej. Nie głaszcze po głowie i nie mówi, że wszystko będzie dobrze. Zamiast tego pokazuje, jak przeformatować swoje myślenie o porażkach. Jak zamiast narzekać na pogodę (tak, Szwedzi też to robią) czy niskie zarobki, wziąć dodatkowe zlecenia, a potem przeprowadzić się na południe. Erikson porównuje porażki do kopniaków, które mogą cię powalić, ale też popchnąć do przodu.
Kiedy ryby latają. Jak stworzyć inspirujące środowisko pracy
John Yokoyama, Joseph Michelli, wydawnictwo MT Biznes
Historia jak z biznesowej bajki! Tyle że wydarzyła się naprawdę na północy USA. John Yokoyama od małego pracował u ojca na straganie z rybami na tzw. Pike Place w Seattle. Interes był nierentowny, praca ciężka i niewdzięczna. John na rybach się dobrze znał, zresztą był zapalonym wędkarzem. Gdy wieku 25 lat przejął od ojca stragan, postanowił zamienić go w świetnie prosperującą firmę. Nie dość, że mu się to udało, to jeszcze jego Pike Place Fish, późniejsze World Famous Pike Place Fish, stał się wzorem dla międzynarowych korporacji, np. Shell Oil Company. Wszystko dzięki pasji Johna i jego umiejętności uskrzydlania pracowników, pokazania im głębszego sensu ich trudnej, wyczerpującej, fizycznej pracy. Yokoyoma nie tylko motywował swoich pracowników, ale także myślał o tym, jak polepszyć życie dostawców i nabywców. Innymi słowy dbał o jakość produktów, przyjazne środowisko pracy i lepszą obsługę klientów. Tylko tyle? Aż tyle.
Od ekonomicznej teorii do politycznej praktyki
Grzegorz W. Kołodko, wydawnictwo Poltext
Pozycja dla zaawansowanych? Raczej dla ambitnych i ciekawych tego, co się dzieje w światowej ekonomii. Autor, były minister finansów, wicepremier, ale też profesor, doktor honoris causa kilkunastu zagranicznych uniwersytetów przygląda się globalnym trendom ekonomii.
Dużo miejsca poświęca nowemu pragmatyzmowi, który nazywa ekonomią uczciwą, poszukującą prawdy w sferze diagnozy oraz efektywności i sprawiedliwości w aktywnym gospodarowaniu. W zbiorze znajdziemy m.in. artykuły i eseje publikowane w kilku periodykach naukowych m.in. w „Ekonomiście”, „Gospodarce Narodowej” i „Kwartalniku Nauk o Przedsiębiorstwie” – oraz na łamach dziennika „Rzeczpospolita”. Jak pisze autor, jest to książka o szansach, które trzeba wykorzystać, oraz zagrożeniach, którym należy stawiać czoło.
Śmiało. Mów własnym głosem
Dorota Warakomska, wydawnictwo Agora
Poradników o komunikacji jest mnóstwo. Dorota Warakomska, dziennikarka i trenerka, wiele z nich przeczytała, sporo polecała innym, z kilku korzystała, prowadząc swoje warsztaty. Aż w końcu zdała sobie sprawę, że większość z nich pisana jest z męskiej perspektywy. Odkryła, że kobiety mają nieco inne problemy w wyrażaniu swoich myśli niż mężczyźni i że potrzebują innego treningu. Autorka prowadzi czytelniczkę krok po kroku. Zaczyna od tego, jak oswoić stres, jak zapanować nad mową ciała czy drżącym głosem. Podpowiada, jaki powinien być przy wystąpieniach publicznych makijaż czy strój. No, ale przede wszystkim uczy, jak mówić, by być zrozumianą i skuteczną. A także błyskotliwą! Bo charyzmy i szybkich ripost też można się nauczyć.
Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.