Poradnik poławiacza pereł
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2022 (84)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Strona kariera
– Jest jak wizytówka. Musi być jednocześnie atrakcyjna i merytoryczna, ciekawa i prosta w obsłudze i przede wszystkim musi oddawać ducha organizacji – przekonuje i zaznacza, że bardzo ważne jest zachowanie równowagi między atrakcyjnością a identyfikacją wizualną firmy. – Musi przyciągać, ale jednocześnie być zgodna z księgą marki – mówi. – My postawiliśmy na przejrzystość. Zakładki, które prowadzą kandydata od razu do odpowiedniej dla niego części plus test kompetencji zawodowych, który pozwala zdiagnozować swoje umiejętności i dopasować je do naszych potrzeb – opowiada i dodaje, że BGK szuka bardzo różnych kandydatów. – Poszukujemy osób zarówno z osiągnięciami zawodowymi lub z małym doświadczeniem jak i takich, które dopiero rozpoczynają swoją aktywność zawodową. Cenimy doświadczenie w branży bankowej i finansowej, ale to nie znaczy, że inni specjaliści nie mają u nas szans. Ważne są umiejętności analityczne, otwartość i chęć nauki nowych rzeczy – tłumaczy.
Media społecznościowe
Choć dają nieograniczone możliwości, to w ich gąszczu łatwo popełnić błąd. – Bardzo ważna jest tu strategia. Co i za pomocą jakiego kanału chcemy komunikować. Zdecydowaliśmy się na Instagram i LinkedIn. Wrzucamy tam średnio trzy posty tygodniowo. Instagram jest medium typowo skierowanym do kandydatów, LinkedIn to medium zarówno employer brandingowe, jak i biznesowe. Najwięcej reakcji wzbudzają posty, w których prezentujemy naszych pracowników i ich dokonania – zdradza.
Technologia
Największym sprzymierzeńcem współczesnego działu HR jest wciąż rozwijająca się technologia, która pozwala w wygodny, atrakcyjny i skuteczny sposób trafiać do odpowiednich ludzi. – Technologia naprawdę jest ogromnym wsparciem nie tylko przy pozyskiwaniu, ale także zatrzymywaniu najlepszych pracowników w firmie. Korzystamy z voicebotów, gier, a także możliwości jakie daje VR. To wszystko sprawia, że cały proces przebiega sprawnie, daje także gwarancję pełnej ochrony danych osobowych. Technologia gwarantuje, że kandydaci powierzając nam swoje dane, mają pewność, że są one bezpieczne.
Praktyki studenckie
– To idealne źródło pozyskiwania najlepszych. Program praktyk prowadzimy od sześciu lat i trzeba przyznać, że właśnie dzięki nim mamy w swoim zespole sporą grupę ludzi, którzy po prostu u nas zostali – ujawnia i uważa, że jak w każdej firmie sposobem na przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych jest dobra atmosfera. – Kultura organizacyjna oraz poczucie, że można się tu rozwijać i mierzyć z ciekawymi wyzwaniami sprawia, że mamy retencję pracowników na poziomie 30 proc. Ludzie chcą wiązać swoją karierę z nami i czują się tu dobrze – mówi.
Spójność identyfikacji firmowej
– Budując atrakcyjny przekaz, który ma przyciągnąć talenty do firmy, nie wolno zapominać o tym, że liczy się nie tylko siła przyciągania, ale także spójność z identyfikacją wizualną firmy oraz profilem jej działalności. Jesteśmy instytucją finansową i konstruując materiały musimy o tym pamiętać, choćby dlatego, żeby trafiać do odpowiednich ludzi, takich którzy chcą swoją ścieżkę kariery rozwijać w takim biznesie – wyjaśnia i zauważa, że wykorzystując media społecznościowe jako narzędzie rekrutacyjne należy pamiętać o spójności i ciągłości. – To muszą być długofalowe, przemyślane działania takie, żeby zostały zapamiętane i od razu kojarzyły się kandydatom z naszą firmą – podsumowuje.
---------------------------------------------
Bank Gospodarstwa Krajowego to polski bank rozwoju – centrum kompetencyjne w finansowaniu projektów infrastrukturalnych, eksportu, spółek komunalnych i samorządów. Dzięki naszej unikalnej roli we wspieraniu zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski oferujemy w jedynym takim banku w kraju możliwość rozwoju zawodowego pobudzającego przedsiębiorczość i podnoszącego jakość życia Polaków. Zapewniamy stabilne zatrudnienie w rozwijającej się i nowoczesnej organizacji z tradycjami, a także atrakcyjny pakiet szkoleń oraz świadczeń socjalnych.
Więcej możesz przeczytać w 9/2022 (84) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.