Patronaty. Styczeń 2020
fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 1/2020 (52)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Czwarta, rekordowa edycja Open Eyes Economy Summit w Krakowie
3000 uczestników i 200 mówców z 6 kontynentów spotkało się w Krakowie. Międzynarodowy kongres ekonomii wartości – Open Eyes Economy Summit 2019 dobiegł końca, zostawiając po sobie nie tylko ważne odpowiedzi na nurtujące pytania, ale przede wszystkim idealistów, którzy pragną zmieniać świat na lepsze.
Dwa dni wypełnione konstruktywnymi rozmowami, wymianą myśli, doświadczeń oraz inspirujących spotkań z ludźmi otwartymi na dialog i siebie nawzajem. W Centrum Kongresowym ICE Kraków wybitni specjaliści z różnych dziedzin debatowali m.in. o zmianach klimatycznych, tzw. overtourismie, technologii, odpowiedzialności w branży tekstylnej, rynku pracy czy wartościach społecznych. Rozmowy toczyły się w czterech blokach tematycznych: firma–idea, marka–kultura, miasto–idea oraz ład międzynarodowy.
Uroczystemu otwarciu kongresu towarzyszyło płomienne wystąpienie Alberto Acosty, byłego ministra energetyki i górnictwa Ekwadoru, który swoimi działaniami na rzecz Parku Narodowego Yasuní, nie tylko w swoim kraju, ale też na całym świecie, stał się symbolem walki w obronie natury. Acosta zwrócił uwagę na odpowiedzialność za dobro wspólne i nawoływał, by otworzyć oczy i serca na potrzeby naszego globu.
Sesji inaugurującej towarzyszyły też przemówienia Nancy Githaiga z WWF Kenia oraz prof. Andreasa
Novy’ego z Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu. Na scenie pojawił się również David Throsby, pytając przewrotnie, czy ekonomia jest w stanie powiedzieć nam coś użytecznego?
---
Ty i twoja marka online
Joanna Ceplin, przedsiębiorca i trenerka skutecznej komunikacji online, przygotowała specjalne szkolenie dla wszystkich osób, które chcą zaistnieć w świecie social mediów, ale albo nie wiedzą, od czego zacząć, albo nie widzą skutecznych efektów swoich działań. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję poznać zasady prowadzenia komunikacji na czterech platformach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, YouTube i Linkedin. Osoby, które wezmą udział w spotkaniu, dowiedzą się m.in. jak zainteresować nowych odbiorców i zwiększać zasięgi, jak budować zaangażowanie innych użytkowników oraz jak skutecznie sprzedawać na mediach społecznościowych. Joanna Ceplin specjalnie dla czytelników „My Company Polska” przygotowała zniżkę na udział w szkoleniu. Wystarczy wejść na stronę www.markaonline.pl, wybrać lokalizację i wprowadzić kod zniżkowy: MYCOMPANY, by skorzystać z 20 proc. rabatu.
---
Kongres Bankowości Detalicznej
XII Kongres Bankowości Detalicznej odbył się 20–21 listopada 2019 r. w Centrum Giełdowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Kongres ten to największe w Polsce cykliczne forum dyskusyjne przedstawicieli banków, regulatorów, doradców i ekspertów z zakresu bankowości detalicznej. Jest on częścią Europejskiego Kongresu
Finansowego, otwartej debaty o bezpieczeństwie finansowym i zrównoważonym rozwoju rynków w Europie i Polsce. Kongres Bankowosci Detalicznej jest wspólnym przedsięwzięciem Gdańskiej Akademii Bankowej i PKO Banku Polskiego. Skupia się on na aktualnych wyzwaniach sektora, identyfikuje problemy oraz proponuje rozwiązania stymulujące rozwój i zwiększające jego bezpieczeństwo.
---
Jubileuszowy, XV Kongres Consumer Finance o przyszłości rynku.
W dniach 5-6 grudnia w Centrum Giełdowym w Warszawie uczestnicy XV Kongresu Consumer Finance podjęli dyskusję na temat wyzwań, szans i ryzyk, z którymi przyjdzie się zmierzyć rynkowi consumer finance w najbliższych dwóch-trzech latach.
Prezes Biura Informacji Kredytowej - Mariusz Cholewa wystąpieniem wprowadzającym na temat prognoz i wyzwań dla rynku CF rozpoczął dwudniowe spotkanie. Podczas prezentacji podkreślił m.in. wysoką relację kredytów konsumpcyjnych do PKB, wzrastającą liczbę wysokokwotowych kredytów gotówkowych udzielanych na coraz dłuższe okresy. Do tych i innych tematów Mariusz Cholewa nawiązał również w dwóch wywiadach udzielonych przy okazji Kongresu wywiad dla Europejskiego Kongresu Finansowego oraz materiał BIK.
O zagrożeniach dla rozwoju rynku CF opowiedziała następnie Marta Penczar, Dyrektor w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową. Podczas wystąpienia, uczestnicy Kongresu współtworzyli subiektywną mapę najistotniejszych zagrożeń dla rozwoju rynku CF, które mogą zmaterializować się w najbliższych latach. Najczęściej wskazywano: przeregulowanie, przekredytowanie i spowolnienie gospodarcze.
---
Człowiek kontra technologie
29 listopada w Warszawie odbyło się spotkanie „Homo innovaticus – jak okiełznać nowe technologie?” organizowane przez Dentsu Aegis Network.
Podczas spotkania eksperci rozmawiali o tym, jak przełożyć cechy współczesnego człowieka na pracę z nowymi technologiami. Dyskutowano o trendach, predykcjach na nadchodzące lata i o tym, jak technologię ujarzmić i stworzyć dla niej odpowiedni kontekst dotyczący marki.
Wydarzenie opierało się na trzech głównych tematach: Retailtainment – interaction beyond experience (czyli jak wykorzystać nowe technologie, by zachwycić konsumentów), XR to rule them all (rozszerzenie rzeczywistości a poszerzenie percepcji marki) oraz AI & 3D printing – new means of creation (automatyzacja w kreacji – czy jeszcze w czymś jesteśmy niezastąpieni?).
---
„Polska sobota” szansą na rozwój gospodarczy kraju?
Rozpoczynająca się kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” zachęca Polaków do wybierania podczas codziennych zakupów rodzimych produktów i usług. W projekt zaangażowali się znani aktorzy i przedstawiciele świata mediów, m.in.: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek, Maciej Kurzajewski czy Jacek Lenartowicz.
Kampania informacyjno-edukacyjna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” ma objąć całą Polskę. A jest o co walczyć! Analiza firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii wyjaśnia, jak postulowane zmiany nawyków konsumentów wpłynęłyby na kondycję ekonomiczną Polski, szczególnie na budowanie zamożności kraju.
Okazuje się, że w przypadku produktów i usług spełniających dwa kryteria „polskości” (produkowanych w Polsce i przez firmy z polskim kapitałem), z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 gr. W przypadku produktów zagranicznych firm, ale produkowanych w Polsce kwota ta wyniesie 76 gr. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych, a tylko sprzedawanych na terenie naszego kraju, z każdej złotówki przeznaczonej na ich zakup pozostanie w Polsce jedynie 25 gr.
Powyższe dane zestawmy teraz z poziomem konsumpcji w Polsce w 2018 r. Okazuje się, że gdyby rodzimi konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie! Zmiana zachowań zakupowych o 10 proc. zaowocowałaby pozostaniem w naszym kraju dodatkowych aż 66 mld zł.
---
Spotkanie branży social media
22 stycznia 2020 r. w Warszawie spotkają się osoby odpowiedzialne za promocję firm w social mediach. Jeśli to ty odpowiadasz za sukcesy i porażki swojej marki w mediach społecznościowych – nie może ciebie tam zabraknąć!
W tym roku na spotkaniu Kongres For Social Media mowa będzie m.in.: o wykorzystaniu User-generated content jako stałego elementu strategii komunikacji; Instagramie – aktualnych trendach, spodziewanych zmianach i nowych możliwościach; analizie danych w social mediach; jak skutecznie sprzedawać na Linkedinie; Facebook ads – jak uniknąć pułapek optymalizacyjnych; planie Content Marketingu i narzędziach wspierające pracę w social mediach.
---
Targi motoryzacyjno-biznesowe w Warszawie
Samochody elektryczne, hybrydowe, debata, wykłady, usługi finansowe dla osób szukających samochodów do firm oraz ponad 11 tys. zarejestrowanych gości – tak wyglądały XI targi motoryzacyjno-biznesowe Fleet Market, które odbyły się 20 listopada 2019 r. w Global Expo w Warszawie.
Malutki samochód elektryczny Eidola, Tesla, ciągnik siodłowy, Dodge Challenger, radiowozy – m.in. takie samochody można było podziwiać podczas największych w Polsce targów biznesowo-motoryzacyjnych. Trzon części ekspozycyjnej stanowiły modele, które w najbliższym czasie będzie można zobaczyć na naszych drogach. Po raz pierwszy importerzy pokazali elektryczne wersje Opla Corsa-e, Peugeota e-208, DS 7 CROSSBACK E-TENSE, MINI Cooper SE, Hyundai IONIQ Electric.
XI edycja targów potwierdziła także, że całkowicie zatarła się granica między markami i modelami samochodów przeznaczonych dla biznesu a tymi skierowanymi do odbiorców prywatnych.
---
Gala Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej w Warszawie
31 stycznia 2020 r. odbędzie się kolejna Gala Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, która każdego roku gromadzi ponad 500 gości ze świata polsko-francuskiego biznesu, kultury, polityki i mediów.
W sali balowej hotelu Sofitel Warsaw Victoria będzie panować atmosfera Lazurowego Wybrzeża. Tematem przewodnim gali będzie bowiem karnawał w Nicei, który każdego roku przyciąga ponad milion odwiedzających. Także w Warszawie nie zabraknie szalonych strojów, występów artystycznych i francuskiej mody, która stanowić będzie również główny punkt nicejskich obchodów karnawału. Uroczystą kolację przygotuje Maciej Majewski, utalentowany szef kuchni restauracji La Brasserie Moderne.
---
Rozdano Tęczowe Diamenty
W Warszawie rozdano Tęczowe Diamenty, nagradzając firmy, organizacje i osoby, które w tym roku znacznie przyczyniły się do poprawy sytuacji osób LGBT+ w sferze zawodowej, tworząc przyjazne dla różnorodności miejsca pracy, i debacie publicznej.
Wśród laureatów znaleźli się Nauczyciel Roku Przemysław Staroń, kancelaria prawna Dentons oraz sieć pracownicza banku Citi Pride Network Poland. Inicjatorem Tęczowych Diamentów w Polsce jest NatWest – National Westminster Bank.
Gala NatWest LGBT+ Diamonds 2019 to pierwsze i jedyne takie wydarzenie w Polsce, które promuje poszanowanie różnorodności seksualnej w życiu zawodowym i publicznym. Nagrodzono m.in. pracodawców, którzy podjęli realne działania antydyskryminacyjne czy oferują równy dostęp do pracowniczych benefitów dla osób w związkach jednopłciowych. Organizatorzy gali wspierającej osoby LGBT+ podkreślają, że zależy im na wspieraniu równości i poszanowaniu człowieka bez względu na jego orientację seksualną i tożsamość płciową.
Gala NatWest LGBT+ Diamonds 2019 Polish Business Awards odbyła się 29 listopada w hotelu Westin w Warszawie. Gala została zorganizowana po raz drugi w Polsce, aby podziękować osobom i organizacjom, które w znaczący sposób zmieniają sytuację osób LGBT+ w środowisku zawodowym i publicznym.
---
Spotkanie branży marketingu
Dwa dni prelekcji, 22 prelegentów i ponad 200 uczestników – tak w liczbach prezentuje się Golden Marketing Conference, który 20 i 21 listopada odbył się w Katowicach, tym samym zamykając roczny tour konferencji po największych polskich miastach. Na scenie pojawili się eksperci w dziedzinie marketingu i dizajnu m.in. Piotr Bucki, Monika Czaplicka, Zuzanna Skalska, Artur Jabłoński, Michał Pala, Patrycja Górecka-Butora czy Adrian Gamoń.
Pierwszy dzień zainicjowała prelekcja na temat empatycznego i etycznego marketingu. Później rozgorzała dyskusja o roli contentu w kampaniach i ich znaczeniu dla odbiorców, by zakończyć wystąpieniem, gdzie starano odpowiedzieć na pytanie „Google czy Facebook – kto ma rację?”. Po prelekcjach uczestnicy mieli okazję kontynuować rozmowy w kuluarach podczas wine networkingu. Drugi dzień krążył wokół największych platform społecznościowych.
Artur Jabłoński wygłosił godzinną prelekcję na temat optymalizacji budżetu na poziomie kampanii na Facebooku, Łukasz Dębski mówił, jak skutecznie prowadzić Company Page na LinkedIn, a Michał Pala z firmy jubilerskiej Tous oraz Patrycja Górecka-Butora skupili się na popularnym obecnie influencer marketingu, gdzie Instagram i YouTube odgrywają kluczową rolę.
---
X Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG
Jubileuszowa X edycja Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG odbędzie się 16 stycznia 2020 r. w Warszawie. Jest to największe tego typu wydarzenie w Polsce, kierowane do prezesów, członków zarządów oraz przedstawicieli kadry zarządzającej firm odpowiedzialnej za obszary podatkowe i rachunkowe w przedsiębiorstwach.
Za część merytoryczną wydarzenia odpowiadają eksperci KPMG z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie podatkowym, prawnym oraz rachunkowości. W najbliższej odsłonie Kongresu KPMG zostaną omówione najbardziej aktualne z punktu widzenia przedsiębiorców tematy, takie jak: podatki przyszłości i trendy w kontrolach podatkowych, ulga B+R oraz nowe regulacje i planowane zmiany w CIT, PIT oraz VAT. Uczestnicy będą mieć możliwość zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi przyszłości w cenach transferowych, nowoczesnych narzędzi raportowania i pierwszego roku obowiązywania standardu MSSF 16. Eksperci KPMG przedstawią również tematy związane z ryzykiem regulacyjnym oraz Polską Strefą Inwestycji.
Udział w Kongresie KPMG jest bezpłatny, konieczna jest jednak wcześniejsza rejestracja i otrzymanie akredytacji. Poza tym stacjonarnym, możliwy jest również udział zdalny poprzez transmisję online.
---
Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.