Patronaty My Company Polska. Listopad 2022
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2022 (86)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Opracowali zdalne badania urologiczne w zaciszu własnego domu. Wygrali Infoshare Startup Contest
Ukraiński startup CareTech Human, który wprowadza na rynek urządzenie umożliwiające zdalne monitorowanie parametrów urologicznych, wygrał 20 tys. euro w konkursie organizowanym podczas konferencji Infoshare. O tytuł zwycięzcy Startup Contest ubiegało się 466 startupów z całego świata. Drugie miejsce zajęła firma Ender Turing z Estonii, a trzecie polski MAB Robotics. Nagrody zostaną przeznaczone na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów laureatów.
W finale Infoshare Startup Contest walczyło pięć startupów – ukraiński CareTech Human, estoński Ender Turing, Helgen Technologies z Irlandii, MAB Robotics z Polski oraz holenderski Scentronix. Wszystkie prezentowały się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego, innowacyjności, zespołu oraz samej prezentacji. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tys. euro. Nagrody ufundowała prezydent Gdańska.
– W tym roku do konkursu zgłosiło się 466 startupów z 62 krajów z całego świata. Zdecydowanie najwięcej projektów pochodziło z Polski (136), Wielkiej Brytanii (36), Niemiec (28) oraz Hiszpanii (17). Najwięcej zgłoszonych pomysłów to rozwiązania z branży health, medtech i wellbeing. Dużą grupę uczestników stanowił także sektor e-commerce oraz finansów, bankowości i ubezpieczeń – mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.
Poza udziałem w konkursie obecne na wydarzeniu startupy mogły nawiązać kontakt z ponad 100 inwestorów z całego świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC, m.in. Tera Ventures, Huge Thing, Senovo, Lunar Ventures, FONGIT czy APX. Poza
Startup Contest mogli się też znaleźć na Virtual Startup Expo i na dedykowanej platformie Matchmaking. Spotkania 1:1 odbywały się już od poniedziałku w formie online, a od czwartku na żywo w specjalnie dedykowanej strefie na Amber Expo.
W tegorocznej, 16. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 6 tys. uczestników.
-------------------------------------------
EFNI 2022: dyskusje o tym, #CoBędzieJutro
Rozmowy o przyszłości, prowadzeniu biznesu w czasach wojny, pandemii, kryzysów – Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie gościło prawie 1400 osób z kilkunastu krajów.
XI EFNI zorganizowała Konfederacja Lewiatan. Gościem specjalnym był John Keane, politolog z University of Sydney i Wissenschaftszentrum Berlin. – W czasach niepewności bardziej doceniamy demokrację – podkreślał.
Spotkania podzielono na ścieżki: Cyfrowa transformacja Europy, Europa otwarta i różnorodna, Zielona zmiana Europy, Europa na globalnych rynkach, Europa przyszłości oraz Rozmowy Nocnych Marków, spotkania autorskie i EFNI TALKS.
Zarząd Lewiatana przyznał nagrody im. Andrzeja Wierzbickiego: w kategorii duża firma dla Rafała Brzoski, założyciela InPostu; firma MSP dla Wiktora Wolfsona, twórcy Centrum Medycznego Salus.
Nagrodę im. Władysława Grabskiego otrzymał Waldemar Dąbrowski. Nagroda Za Odważne Myślenie trafiła do Ewy Woydyłło-Osiatyńskiej, Nagroda Specjalna do Marka Tejchmana.
-------------------------------------------
VIII Kongres Energetyczny DISE Bezpieczeństwo dostaw energii w dobie transformacji
Za nami VIII Kongres Energetyczny, którego tematem przewodnim było bezpieczeństwo dostaw energii w dobie transformacji.
Kongres DISE co roku pełni rolę platformy dyskusji o najważniejszych wyzwaniach dla sektora energetycznego. Integracja cenionych ekspertów na jednej scenie, tu, we Wrocławiu, zmierza do prowadzenia otwartej debaty, w której wskazywane są bariery rynku energii wymagające interwencji i postulaty, w jaki sposób usprawnić i unowocześnić funkcjonowanie polskiego systemu energetycznego.
Tegoroczną edycję można uznać za szczególną, ponieważ szczególna jest obecna sytuacja w sektorze energetycznym. Świat musi pilnie odpowiedzieć na kryzys klimatyczny, kryzys energetyczny, postępujący regres gospodarczy, powstrzymać konflikt trwający za wschodnią granicą Polski i złagodzić jego skutki. Niepewność, która towarzyszyła nam w trakcie pandemii, pogłębiły kryzysy i niestabilna geopolityka. Jak efekt domina wydarzenia te mają wpływ na polski sektor energetyczny, który jednocześnie zobowiązany jest do nadania tempa transformacji energetycznej i skalowania zielonych projektów energetycznych.
Podczas VIII Kongresu Energetycznego poszukiwaliśmy wspólnie najlepszych rozwiązań, które chcemy przedstawić decydentom i które chcielibyśmy, aby zainspirowały przedstawicieli administracji publicznej, managerów i naukowców do wdrożenia potrzebnych zmian.
-------------------------------------------
Carbon Footprint Summit 2022 Jak być W równowadze
Interdyscyplinarny dialog klimatyczny oraz platforma wymiany pomiędzy przedstawicielami nauki #FACTS, zrównoważonego biznesu #TECH, aktywizmu klimatycznego #IDEA i społeczeństwa w celu budowania świadomości proklimatycznej – taka była tegoroczna edycja Carbon Footprint Summit 2022.
Wydarzenie odbyło się 7–8 października w Hali Cracovia. Organizatorzy przygotowali przestrzeń dla wypowiedzi i prezentacji odpowiedzialnego biznesu, skoncentrowaną na tematyce zrównoważonego rozwoju oraz zapobiegania kryzysowi klimatycznemu. Uczestnicy dyskutowali m.in. o tematach ESG.
Podczas Carbon Footprint Summit ogłoszono także wyniki Carbon Footprint Challenge Awards 2022 w kategoriach: Innowacja Technologiczna, Promotor Nauki i Wiedzy, Eco Influencer Roku, Zielona Gmina oraz Odpowiedzialny Pracodawca.
-------------------------------------------
V edycja Konferencji „Firma Przyszłości”
5 października w CKK Jordanki Toruń odbyła się kolejna edycja wydarzenia organizowanego przez Izbę Przemysłowo-Handlową w Toruniu.
Obok cyklu wystąpień poruszających najważniejsze tematy z punktu widzenia współczesnych biznesów paneliści i prelegenci postarali się przedstawić swoją wizję „firmy przyszłości”. Mówiono m.in. o nowych modelach przywództwa czy pułapkach prawnych internetu. Ważny wątek dotyczył marketingu, a dokładniej co jest na topie w promocji przedsiębiorstw.
W wydarzeniu wzięli udział m.in.: dr Maciej Kawecki, Marek Zuber, Kamila Kużaj-Karaszewska i Dominika Mickiewicz.
-------------------------------------------
Prosto o marketingu
28 września odbyło się spotkanie „Prosto o marketingu”, czyli wydarzenie przygotowane specjalnie dla tych, którzy chcą odkryć nowe trendy w obszarze marketingu. Konferencja odbyła się w formule online.
Cykl wirtualnych spotkań skierowany był do handlowców, menedżerów i właścicieli firm, liderów projektów, osób zajmujących się kreatywnym marketingiem i działaniami PR czy ekspertów od procesów sprzedażowych i marketingowych.
Swoje prelekcje i webinary podczas wydarzenia poprowadzili: Dariusz Jaszcz, Urszula Leiss, Maciej Kozubik, Judyta Kowalczyk i Jarosław Pudełek. Podczas wystąpień zaprezentowano kluczowe zagadnienia dla marketingowców.
-------------------------------------------
Google Cloud Days Warszawa, 26–27 września
Warszawska siedziba Google’A stała się na dwa dni miejscem wymiany myśli, dzielenia się wiedzą i najlepszymi praktykami w tematach usprawniania komunikacji w firmie, współpracy w organizacji, zwiększania wydajności infrastruktury chmurowej, optymalizacji kosztów czy też podnoszenia poziomu bezpieczeństwa firmowych danych.
Wszystko za sprawą konferencji Google Cloud Days organizowanej przez firmę FOTC, partnera Google Cloud.
Swoim doświadczeniem podzielili się eksperci, m.in. z firm: FOTC, Revolut, Vue Storefront, Grupa WP, LPP czy Ramp Network.
Konferencja była wydarzeniem darmowym, podzielonym na dwa równoległe bloki tematyczne: dla przedsiębiorców i inżynierów.
-------------------------------------------
Współpraca źródłem nadziei
Z pandemii przeszliśmy w wojnę, inflację, recesję gospodarczą, a jednocześnie żyjemy w cieniu kryzysu klimatycznego. Jak poradzić sobie w rzeczywistości, w której kryzys goni kryzys?
Odpowiedzi na to pytanie szukały panelistki sesji „Świat według kobiet” podczas forum European Forum For New Ideas (EFNI).
Każdy kryzys nas hartuje
Prof. Aleksandra Przegalińska, futurolożka z Akademii Leona Koźmińskiego, przekonuje, że otaczający nas świat doprowadził do niespotykanego od dawna namnożenia się problemów, jednak każdy z kryzysów nas hartuje. Mobilizacja społeczna z początków pandemii utrwaliła w nas postawy społeczne i wojna w Ukrainie zaskoczyła Polaków w dobrej kondycji moralnej. – Okazaliśmy się dobrymi gospodarzami dla naszych przyjaciół z Ukrainy – mówiła futurolożka. Zaznaczyła też, że w jej dziedzinie nastąpił szybki rozwój sztucznej inteligencji dla celów humanitarnych: pomocy medycznej, wsparcia dla seniorów czy walki z kryzysem klimatycznym.
Inaczej, ale blisko siebie
W czasach, gdy poszukujemy pocieszenia ważne jest dostrzeganie dobrych stron kryzysów. Olga Złotnicka, szefowa departamentu Orange Polska, zauważyła, że w trudnych czasach w procesie zarządzania ludźmi jest coraz więcej miejsca na empatię. – W momencie, gdy przeszliśmy na komunikację zdalną, zorganizowaliśmy codzienne spotkania online. One bardzo nas do siebie zbliżyły. Wtedy w grupie rozmawialiśmy o dwóch sprawach: tych dotyczących zdrowia i tych dotyczących naszej działalności biznesowej. Ale zanim przechodziliśmy do wykresów, wskaźników i porównywania danych, opowiadaliśmy sobie, jak się czujemy, kto z nas choruje i czy potrzebuje wsparcia – zdradziła Olga Złotnicka i dodała, że tylko z pozoru takie rozmowy nie mają znaczenia dla organizacji. – Nas interesowało to, w jakiej formie byliśmy, bo to także wpływało na aspekty naszej działalności w Orange Polska – dodała ekspertka. Spotkania online w Orange trwają do dziś i choć przeszły w formę dwóch rozmów w tygodniu, pracownicy wciąż dają sobie poczucie pewności, że ich problemy są wysłuchiwane. – Ten kryzys sprawił, że w inny sposób możemy być blisko siebie – wyjaśniała ekspertka z Orange Polska.
Dobre i złe strony technologii
Podczas dyskusji rozmówczynie przedstawiły swoje obawy związane z rozwojem technologii bojowej. Obecnie w przemyśle zbrojeniowym na coraz większą skalę wykorzystuje się m.in. sztuczną inteligencję. Jak zauważyła prof. Aleksandra Przegalińska AI służy m.in. do pozyskiwania informacji wywiadowczych i może przesądzić o tym, kto wygra wojnę.
Nie można jednak zapominać o dobrych stronach technologii. – Coraz częściej mówimy o mrocznej stronie technologii dotyczącej jej roli w przyszłości czy niecnego wykorzystywania przez autorytarne państwa, a przecież dzięki rozwojowi technologii możemy rozmawiać na żywo przez internet, relacjonować tę debatę czy łączyć się z naszymi pracownikami – twierdziła Olga Złotnicka. Jako przykład pozytywnego działania technologii przywołała narzędzia komunikacji wewnętrznej w firmach np. webinary, które pozwalają docierać do tysięcy pracowników jednocześnie. – Warto pamiętać, że smartfon z naszą aplikacją do ćwiczeń, ulubioną książką i serialem w środku to też rodzaj technologii, która przecież jest nam bliska i bardzo potrzebna.
Zespół źródłem energii
W czasach kryzysu szukamy nadziei, tego światła, które pomaga nam przetrwać trudny okres. – Dla mnie jako menedżerki tym źródłem pozytywnej energii jest zespół, z którym pracuję – przyznała Olga Złotnicka. – Nasza współpraca jest źródłem nadziei. Dzięki temu co zrobiliśmy w Orange w trakcie pandemii, nauczyłam się, że razem zawsze znajdziemy rozwiązanie i że warto szukać pomocy, a także ją przyjmować, gdy jest potrzebna
W debacie udział wzięły też Katarzyna Janowska – krytyczka sztuki i dziennikarka, Małgorzata Bonikowska – prezes Centrum Studiów Międzynarodowych, Sonia Wędrychowicz – specjalistka od bankowości i fintechu.
Więcej możesz przeczytać w 11/2022 (86) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.