PastPay pozyskuje 12 mln euro. To największa runda w CEE dla startupu z branży płatności odroczonych

PastPay
PastPay oferuje innowacyjne rozwiązania finansowe dla sektora B2B. / fot. mat. pras.
PastPay, dostawca rozwiązań płatniczych B2B, ogłosił rundę finansowania serii A o wartości 12 milionów euro, prowadzoną przez Platina Capital we współpracy z kilkoma instytucjami finansowymi i znanymi inwestorami prywatnymi.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Misją PastPay jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych B2B, umożliwiających elastyczne warunki płatności dla transakcji biznesowych. 

Runda finansowania, prowadzona przez gracza private equity Platina Capital, ma na celu przyspieszenie rozwoju biznesowego dostawcy płatności B2B. Obecnie PastPay działa w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), w tym w Polsce, oraz w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech i we Włoszech, z planami ekspansji na kolejne rynki UE. W obecnej rundzie finansowania wzięło udział kilka wiodących instytucji finansowych, w tym MBH Bank, Advance Global Capital, Quantic Financial Solutions, STRT i BNL Start Partners, a także wielu znanych inwestorów prywatnych, takich jak Jared Schrieber i Mark Ransford.

Co robi PastPay?

PastPay zmienia handel B2B oferując innowacyjne rozwiązania finansowe, które umożliwiają sprzedawcom i ich klientom biznesowym zarządzanie płatnościami na własnych warunkach. Platforma ułatwia płynne transakcje zarówno online, jak i offline, zapewniając elastyczne warunki płatności, które zwiększają płynność firm w całej Unii Europejskiej. W szczególności PastPay umożliwia firmom wydłużenie terminów płatności za zakupy od ponad 170 sprzedawców - od 15 do 90 dni. Koncentrując się na prostocie, wydajności i innowacyjności, PastPay dąży do ustanowienia nowych standardów w branży płatności B2B, napędzając wzrost gospodarczy i umożliwiając rozwój małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP).

Na co PastPay wykorzysta finansowanie? 

PastPay wykorzysta pozyskane finansowanie na rozszerzenie swojej obecnej oferty dla klientów z całej Europy. Firma planuje inwestycje w rozwój produktów oraz rozbudowę usług cyfrowych i infrastruktury, zapewniając pełne wsparcie sprzedawcom działającym zarówno w kanałach cyfrowych, jak i tradycyjnych.Firma nawiązała już współpracę ze sprzedawcami w Polsce i planuje pozyskiwać ich więcej, celując głównie w sprzedawców z branży elektronicznej, budowlanej, HORECA i modowej. Powiększa również zespół i obecnie rekrutuje polskiego kierownika sprzedaż.

- Handel B2B staje się coraz bardziej zdigitalizowany, a popyt na elastyczne formy płatności dorównuje zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania technologiczne. Pozyskane przez nas finansowanie pokazuje, że inwestorzy chcą wykorzystać ten popyt i przewodzić na rynku, który choć wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, to obiecuje silny wzrost i rentowność. Aby tak się stało, musimy dalej inwestować w obszarze produktowym, a wraz z rosnącym zagrożeniem cyberprzestępczością opartą na sztucznej inteligencji, wzmocnić naszą infrastrukturę ryzyka - mówi Benjamin Berényi, współzałożyciel i dyrektor generalny PastPay.

Plany ekspansji 

Bálint Réti, współzałożyciel i dyrektor operacyjny PastPay, dodaje: - Do tej pory koncentrowaliśmy się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale naszym celem jest stać się ogólnoeuropejskim dostawcą i zaufanym partnerem w obszarze płatności oraz finansowania transakcji w całej Unii Europejskiej i EOG. Ostatnie lata były wyzwaniem dla branży fintech, ale sukces naszej rundy finansowania potwierdza jakość i odporność zarówno naszego produktu, jak i zespołu. Współpraca z nowymi inwestorami wpisuje się w naszą misję zwiększania dostępności finansowania dla jak największej liczby MŚP. Nowi partnerzy wnoszą nie tylko głęboką wiedzę z zakresu finansów i technologii, ale także rozległą sieć kontaktów, z której możemy czerpać. Dzięki temu finansowaniu możemy obsługiwać faktury o wartości ponad 300 milionów euro rocznie.

- Podjąłem decyzję o zainwestowaniu w PastPay ze względu na wysokiej jakości zespół firmy i ich bardzo wydajną strukturę kosztów ogólnych. Ambicje założycieli dotyczące ekspansji na Europę Zachodnią są również szczególnie atrakcyjne i zostaną znacznie wzmocnione dzięki tej temu finansowaniu. Zaangażowanie PastPay w dostarczanie platformy, która płynnie integruje zarówno transakcje online, jak i offline, naprawdę ją wyróżnia, dzięki możliwości oferowania elastycznych rozwiązań płatniczych, które znacznie zwiększają płynność mniejszych przedsiębiorstw w całej Europie - komentuje Mark Ransford, prywatny inwestor, który uczestniczył w pozyskaniu środków w ramach serii A.

Współpraca z 170 sprzedawcami 

Od momentu uruchomienia, PastPay umożliwił już ponad 170 sprzedawcom oferowanie elastycznych warunków płatności, umożliwiając klientom płacenie później w ponad 15 000 przypadków. Firma przeznaczyła ponad 33 miliony euro na wsparcie finansowe dla MŚP w całej Unii Europejskiej, pomagając firmom rozwijać się i prosperować dzięki większej elastyczności finansowej. Teraz, dzięki tej znaczącej rundzie, PastPay jest dobrze przygotowany do dalszego przyspieszenia wzrostu i rozszerzenia swoich rozwiązań płatniczych B2B, w tym B2B Kup Teraz, Zapłać Później w całej Europie.

Mapa Polskiego Fintechu

Mapa Polskiego Fintechu

7 czerwca w Auli Gmachu Fizyki Politechniki Warszawskiej, podczas Cashless Fintech Evening powered by Mastercard, zostanie zaprezentowana Mapa Polskiego Fintechu. Jest to pierwsze w Polsce tak kompleksowe opracowanie dla i o branży fintech.

ZOBACZ RÓWNIEŻ