Ofensywa kombuczy
fot. materiały prasowe; Filip MillerKombucza ma wyrafinowany smak, jest zarazem słodka i wytrawna. Charakterystycznie, lekko gazowana i delikatnie musująca. A przede wszystkim bardzo zdrowa, niskokaloryczna i wegańska – chwali herbatę o japońskiej nazwie kombucha Mateusz Kuwał, współzałożyciel firmy Majestea specjalizującej się w wytwarzaniu tego niełatwego w produkcji napoju. Kombucza powstaje na bazie czarnej lub zielonej herbaty, dzięki działaniu przeznaczonych do tego bakterii i drożdży. W sztuce tworzenia fermentowanego napoju z herbaty arcyważny jest tzw. grzybek herbaciany, nazywany też matką kombuczową. Podstawowy proces warzenia może trwać od dziesięciu dni do czterech tygodni. – Trzeba pamiętać, że kombucza to naturalny i żywy produkt. Za każdym razem fermentacja przebiega trochę inaczej, dlatego indywidualny smak każdej butelki jest subtelnie inny – tłumaczy Kuwał, wieloletni współorganizator Nocnego Marketu w Warszawie.
Kombuczę zaczął wytwarzać w 2018 r. w warunkach domowych z myślą o znajomych i przyjaciołach. Wśród nich byli właściciele restauracji i barów. Wyrazili chęć dystrybucji interesującego napoju w swoich biznesach gastronomicznych. – Widząc zwiększone zainteresowanie i potencjalne rynki zbytu, zaczęliśmy myśleć o wytwarzaniu większej ilości. Znaleźliśmy mały zakład napojów alternatywnych, który zgodził się rozlewać naszą kombuczę. Pracujemy metodami rzemieślniczymi. Napój jest robiony ręcznie. Cały proces wymaga uwagi i cierpliwości – relacjonuje Mateusz Kuwał. Osad na napoju przypominający obłoczek, pojawiający się nieraz...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.